تجاری سازی صنایع دستی به طور جدی دنبال می گردد، پیگیری برای جذب اعتبار بیمه هنرمندان صنایع دستی

به گزارش بانیما، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از ابتدای فعالیتم در سازمان موضوعی را با عنوان تجاری سازی صنایع دستی را دنبال میکنم. فروش فله ای صنایع دستی متوقف شده است و برندسازی و تجاری سازی صنایع دستی را به صورت جدی دنبال می کنیم.

تجاری سازی صنایع دستی به طور جدی دنبال می گردد، پیگیری برای جذب اعتبار بیمه هنرمندان صنایع دستی

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در نشست خبری که با حضور تعدادی از خبرنگاران رسانه های مختلف در استودیوی شبکه رادیویی گفت و گو در برنامه ای با عنوان منشور کوشش برگزار گردید، در مورد حمایت های اجرا شده از صنایع دستی گفت: در این حوزه سازمان میراث فرهنگی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است، بعضی از رشته ها احیا شده است، در فراوری وضعیت مان مطلوب است و باید در حوزه مارکتینگ و بازاریابی و فروش این محصولات کار کنیم، بخش صنایع دستی به صورت ویژه دارد حمایت می گردد.

او در ادامه و در پاسخ به پرسش دیگری در مورد فراوری تندیس های جشنواره فجر از سوی امارات نیز گفت: ما خودمان مهد هنر هستیم و باعث تاسف است که این تندیس ها در امارات فراوری می گردد، این ظرفیت را داریم که با کار دست تندیس هایی را به شکل زیبا فراوری کنیم، اعتراض خودمان را در این باره اعلام کردیم و امیدواریم از سال آینده این اتفاق بیفتد.

مونسان همچنین به فعالیت های اجرا شده در حوزه صنایع دستی اشاره نمود و گفت: آمار رشته های صنایع دستی قبل از انقلاب بسیار کم بود اما خوشبختانه در حال حاضر 295 رشته صنایع دستی داریم و سالانه 550 میلیون دلار از محل صادرات صنایع دستی نیز درآمد داریم.

او اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی تمام موارد مرتبط با فراوری، فروش و صادرات صنایع دستی و نیز حمایت از هنرمندان صنایع دستی از وظایف این معاونت است که در کنار دو معاونت دیگر برنامه های این حوزه به خوبی پیش می رود.

مونسان ادامه داد: این سه حوزه در قالب سازمانی به نام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کنار هم به خوبی در حال فعالیت هستند و علی رغم اختلاف بودجه ای این سازمان با سایر دستگاه های دیگر، به خوبی برنامه های خود را پیش می بریم.

مونسان در مورد بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز گفت: یکی از موضوعاتی که درباره هنرمندان صنایع دستی همواره مطالبه می کنم، موضوع بیمه هنرمندان است. خوشبختانه پیروز شدیم اعتباری را از سازمان برنامه و بودجه برای بیمه هنرمندان صنایع دستی بگیریم. 11 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داشتیم که این رقم می توانست مشکل 400 هزار نفر را حل نماید که متاسفانه از سر و ته آن زده شد و به 3 میلیارد تومان رسیده است.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1715

به "تجاری سازی صنایع دستی به طور جدی دنبال می گردد، پیگیری برای جذب اعتبار بیمه هنرمندان صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجاری سازی صنایع دستی به طور جدی دنبال می گردد، پیگیری برای جذب اعتبار بیمه هنرمندان صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید