بودجه 150 میلیارد دلاری بانک جهانی برای جنگ با کرونا

به گزارش بانیما، رئیس بانک جهانی از ارائه شدن یک بسته منابع اقتصادی به ارزش 150 میلیارد دلار به منظور یاری به کشورهای درحال توسعه در مقابله با همه گیری ویروس کرونا شد.

بودجه 150 میلیارد دلاری بانک جهانی برای جنگ با کرونا

به گفته دیوید مالپاس، این منابع طی 15 ماه آینده در اختیار کشورهای مختلف قرار خواهد گرفت.

به گزارش رویترز، مالپاس در بیانیه خود که آن را خطاب به وزرای دارایی گروه 20 منتشر نموده از این کشورها خواسته است تا با تعلیق دریافت طلب خود از کشورهای فقیری که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، به طور موقت چشم پوشی نمایند. به گفته مالپاس، به این دسته از کشورها اکنون باید اجازه داده گردد تا منابع اقتصادی خود را روی حمایت از بخش درمانی خود متمرکز نمایند.

رئیس بانک جهانی با اعلام آمادگی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای ارزیابی و تدوین مجدد یک نقشه راه بازپرداخت بدهی ها توسط کشورهای فقیر در دوران پساکرونا گفت: از رهبران کشورهای گروه 20 می خواهم تا به کشورهای فقیر برای بازپرداخت بدهی های خود بیشتر فرصت دهند.

به گفته مالپاس، این بانک اکنون در 49 کشور پروژه هایی را برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است که تصمیم گیری در مورد تأمین اعتبارات لازم برای اجرای دستکم 16 پروژه تا آخر این هفته انجام خواهد شد. وی از کشورهای درگیر کرونا خواست تا به وسیله مشورت با چین و سایر بازیگران کلیدی نسبت به ازسرگیری سریع تر فعالیت های تولیدی خود و تأمین مایحتاج پزشکی اقدام نمایند.

پیش ازاین، با شدت دریافت فرایند شیوع ویروس کرونا، بانک جهانی از کشورها خواسته بود تا یک همکاری مشترک برای رسیدن به برنامه ای اثربخش در مقابله با کرونا را شروع نمایند. این بانک ضمن اعلام آمادگی بر استفاده از منابع اقتصادی خود در مقابله با ویروس کرونا از همه کشورها خواسته است تا آمادگی خود را در برابر شیوع این ویروس بالا ببرند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8353

به "بودجه 150 میلیارد دلاری بانک جهانی برای جنگ با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه 150 میلیارد دلاری بانک جهانی برای جنگ با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید