برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در 12 دسامبر حتمی است

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، احمد قاید صالح فرمانده ارتش الجزایر موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را تعیین کرد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در 12 دسامبر حتمی است

وی گفت: انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در موعد آن یعنی در 12 دسامبر آینده برگزار خواهد شد.

هشت ماه پس از استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه- رئیس جمهور پیشین الجزایر- انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز دوازدهم دسامبر سال جاری برگزار می شود.

به همین دلیل، مرجع انتخاباتی الجزایر گفت که صلاحیت 23 نامزد برای رقابت در این انتخابات حساس و بحث برانگیز تأیید شده است.

گفتنی است که با استعفای بوتفلیقه پس از ماهها اعتراضات مردمی در الجزایر، موازنه قدرت در الجزایر پیرامون احمد قاید صالح فرمانده ارتش این کشور برقرار شده است.

نامزدهای تأیید شده در انتخابات الجزایر شامل برخی از وزرای سابق یا رهبران احزاب سیاسی همچون علی بن فلیس نخست وزیر پیشین الجزایر و بسیاری دیگر از نامزدهای شرکت کننده در دور پیشین انتخابات می شود. یکی از گویندگان و تهیه کننده های محبوب تلویزیونی در الجزایر به نام سلیمان بخلیلی برای این انتخابات تأیید شده است.

این در حالی است که فعالان مدنی در شبکه های اجتماعی از معترضان می خواهند تا از بیم آنکه این انتخابات شفاف و منصفانه نباشد، شرکت در آن را تحریم کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5987

به "برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در 12 دسامبر حتمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در 12 دسامبر حتمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید