برنج برای بدن ضرر دارد؟!

به گزارش بانیما، دانشمندان معتقدند آرسنیکی که در مدت طولانی در بدن انسان ذخیره می گردد، سالانه هزاران نفر را مسموم می نماید. با این حال، این بدان معنی نیست که علت مرگ این افراد میزان بالای آرسنیک در بدن باشد.

برنج برای بدن ضرر دارد؟!

بر طبق تحقیقات دانشمندان انگلیسی، مقادیر زیاد برنج در رژیم غذایی می تواند برای انسان کشنده باشد. بر اساس یک مطالعه جدید که نتایج آن در مجله علمی Science Direct منتشر شده، تعیین شده است که پیشرفت بیماری های قلبی - عروقی با استفاده از غلات و حبوبات محبوب مرتبط هستند.

اگر برنج به ندرت در سفره غذایی شما ظاهر می گردد، دلیلی برای نگرانی ندارید. با این حال، افرادی که نمی توانند زندگی خود را بدون این محصول تصور نمایند و به طور مرتب از آن استفاده می نمایند، در معرض خطر بزرگی قرار دارند.

خطرات مرگبار مصرف برنج!

آنطور که متخصصان دریافتند، برنج حاوی مقادیر کمی آرسنیک است که در بدن رسوب می نماید. مقدار کمی از این ماده برای انسان تهدیدی ایجاد نمی نماید، با این وجود سم کافی می تواند در بدن دوستداران برنج جمع شده و باعث مسمومیت گردد.

غذاهایی که بی خوابتان می نمایند

بهترین نان های جهان و تاریخچه آن ها

دانشمندان معتقدند آرسنیکی که در مدت طولانی در بدن انسان ذخیره می گردد، سالانه هزاران نفر را مسموم می نماید. با این حال، این بدان معنی نیست که علت مرگ این افراد میزان بالای آرسنیک در بدن باشد. اما به صورت کلی، وجود این عنصر در بدن باعث بیماری های سیستم قلبی عروقی و آنکولوژی می گردد.

دانشمندان دانشگاه منچستر و دانشگاه سالفورد پس از انجام تحقیق مشترک در خصوص خطرات برنج و حاصل شدن نتایج، بیانیه را توسط پروفسور دوید پولیا منتشر نمودند:

تحقیقات نشان می دهد که 25 ٪ از مصرف نمایندگان برنج در انگلیس و ولز به دلیل آرسنیک غیر آلی موجود در خاک در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. در مقام مقایسه، در میان افرادی که اغلب برنج می خورند، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری ها بیشتر از افرادی است که برنج را در حد اعتدال و در مقادیر کمی مصرف می نمایند.

منبع: اسپوتنیک

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: فرادید
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11501

به "برنج برای بدن ضرر دارد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنج برای بدن ضرر دارد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید