آنالیز روش های نوین درمان بیماری های چشم، میزان شیوع عیوب انکساری

به گزارش بانیما، دبیر علمی چهارمین همایش بهاره چشم پزشکی ایران، در ارتباط با موضوعات و زمان برگزاری چهارمین همایش بهاره چشم پزشکی، توضیحاتی ارائه داد.

آنالیز روش های نوین درمان بیماری های چشم، میزان شیوع عیوب انکساری

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، امیر فرامرزی گفت: متاسفانه به دلیل بروز بیماری کووید 19، سال گذشته پیروز به برگزاری حضوری سمینار بهاره چشم پزشکی نشدیم همین طور به علت مسائل زیرساختی برگزاری آنلاین سمینار فراهم نشد. اما، سال جاری خوشبختانه با یاری همکاران فنی انجمن چشم پزشکی ایران امکان برگزاری آنلاین همایش بهاره فراهم شد.

وی اضافه نمود: همچنین با هماهنگی اجرا شده با وزارت بهداشت، امکان دریافت امتیاز بازآموزی در حال فراهم شدن است و همکاران می توانند با مراجعه به سایت آموزش مداوم ثبت نام نمایند و از این امکان بهره مند شوند.

فرامرزی ادامه داد: این همایش همچون سال های قبل در دو قالب نوآوری ها و مباحث چالشی برگزار می گردد که مبحث نوآوری ها توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با یاری سایر اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مباحث چالشی با مدیریت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه می گردد.

وی اضافه نمود: این همایش در روز های 27 و 28 خرداد 1400 در زمینه بسیاری از رشته های فوق تخصصی چشم پزشکی، شامل سگمان قدامی، سگمان خلفی، گلوکوم، استرابیسم، جراحی های پلاستیک چشم و التهاب ها و تومور های چشمی برگزار و عموماً نگاه به نوآوری های جدید و مباحث چالشی دارد.

این چشم پزشک اضافه نمود: یکی از مباحثی که در رشته سگمان قدامی در این همایش بحث می گردد در خصوص لنز های جدید داخل چشم در عمل کاتاراکت و همچنین جراحی لیزری و لنز داخل چشمی در بیماران با عیوب انکساری بالا و دوربینی است که توسط اساتید با تجربه بحث و گفتگو خواهد شد.

فرامرزی گفت: همچنین با پیشرفت های قابل ملاحظه ای که در مشخص قدرت داخل چشمی به وجود آمده، ضروری است نوآوری های این مبحث با جزئیات بیان گردد که حداقل احتیاج به عینک در بیماران بعد از جراحی را داشته باشیم که از لحاط مالی و راحتی به بیماران یاری می نماید.

وی اضافه نمود: روش های نوین مشخص قدرت لنز داخل چشمی شامل استفاده از سیستم های جدید هوش مصنوعی است که در موارد خاصی مانند چشم های دوربین و نزدیک بین و بعد از جراحی لیزری عیوب انکساری می تواند یاری نماینده باشد. همچنین در عمل کراس لینکینگ برای درمان کراکوتونوس نوآوری های جدیدی که در این زمینه اجرا شده مانند روش کاستومایزد و پالس تراپی و نیز استفاده از اکسیژن اساتید اخرین مطالب را به همکاران چشم پزشک عرضه می نمایند.

در ادامه کیانا حسن پور عضو هیات علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: عیوب انکساری شایع ترین علت مراجعه افراد به چشم پزشک و اپتومتریست ها است.

وی اضافه نمود: عیوب انکساری به سه نوع کلی نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم تقسیم می گردد نزدیک بینی که شایع ترین نوع عیوب انکساری است به این معنی است که فرد اجسام دور را بدون اصلاح (شامل عینک و لنز های تماسی) تار میبیند و در مقابل دوربینی، کاهش قدرت چشم در دیدن اجسام نزدیک است. آستیگماتیسم همزمان می تواندهمراه با دو عیب انکساری دیگر وجود داشته باشد و اغلب به دلیل تفاوت قدرت انکساری چشم در محور های مختلف بوجود می آید و منجر به علائمی مثل تاری دید، نامنظم دیدن خطوط یا خستگی چشم می گردد.

حسن پور ادامه داد: از نظر آماری شیوع عیوب انکساری وابستگی زیادی به جمعیت و سن افراد دارد، ولی براساس مطالعات صورت گرفته در ایران تخمین زده میگردد که در بزرگسالان از هر 4 نفر 1 نفر مبتلا به نزدیک بینی و از هر 5 نفر یک نفر مبتلا به دوربینی است. این نکته را هم باید ذکر کرد که افزایش مطالعه افراد و کار نزدیک، ممکن است باعث بیشتر شدن آمار نزدیک بینی در طی سال های آینده گردد.

وی اضافه نمود: در عیوب انکساری به جز تاری دید ممکن است علائم خستگی چشم و سردرد همزمان رخ دهد. همچنین عدم اصلاح عیوب انکساری در بچه ها می تواند منجر به تنبلی چشم و صدمات جبران ناپذیر بینایی گردد؛ و همه این موارد اهمیت مراجعه به موقع و مکرر به چشم پزشک را برای کنترل و اصلاح عیوب انکساری نشان می دهد.

حسن پور ادامه داد: روش های جراحی برای اصلاح عیوب انکساری رو به پیشرفت است و اگر در گذشته عنوان می شد که برای اصلاح شماره های بالا روشی به جز عینک وجود ندارد، امروزه استفاده از لنز های داخل چشمی یکی از روش های اصلاحی شماره های بالا است که با مراجعه به چشم پزشک، می توانیم با این روش ها بیشتر آشنا شویم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16074

به "آنالیز روش های نوین درمان بیماری های چشم، میزان شیوع عیوب انکساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز روش های نوین درمان بیماری های چشم، میزان شیوع عیوب انکساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید