برج CN؛ معروف ترین جاذبه گردشگری تورنتو

به گزارش بانیما، معروف ترین نقطه دیدنی شهر تورنتو چیزی فراتر از یک شگفتی معماری محض است. برج سی ان (CN)، یک مقصد غذاخوری و تفریحی برنده جایزه نیز به شمار می رود. این سازه 553 متری تا قبل از کامل شدن برج خلیفه در سال 2010، بلندترین سازه ایستای بدون یاری در دنیا بود. امروزه برج سی ان یکی از مشهورترین جاذبه ها برای گردشگران و مردم منطقه است. این سازه مرتفع در 26 ژوئن سال 2016 جشن 40 سالگی خود را برگزار کرد.

برج CN؛ معروف ترین جاذبه گردشگری تورنتو

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اگر سوار آسانسور تمام شیشه ای شده و به بالای برج بروید، می توانید از نماهای شگفت انگیز شهر لذت ببرید. در روزهای آفتابی و صاف می توان تا 160 کیلومتر دورتر، یعنی طول دریاچه تا آبشارهای نیاگارا و راچستر نیویورک را نیز تماشا کرد. برای صرف غذا می توان یکی از سه رستوران برج را برگزید که رستوران گردان 360 نیز یکی از آن ها خواهد بود. می توانید روی زمین شیشه ای این قسمت راه بروید، بنشینید، دراز کشیده و یا حتی بپرید! این شیشه ها نشکن هستند. یکی از کارهای هیجان انگیز در برج سی ان، آزمودن محدوده اعصابتان با راه رفتن روی لبه با دست آزاد دور قسمت بالایی برج خواهد بود.

صرف غذا در رستوران های لوکس سی ان تاور

برج سی ان سه گزینه عالی برای صرف غذا به شما پیشنهاد می نماید.

رستوران 360: این رستوران با نمای 360 درجه بی نظیرش از بالای شهر و همچنین منوی خلاق کانادایی مناسب فصل خود، یک تجربه غذایی فوق العاده را در محیطی بی مثال برای شما رقم می زند. رستوران 360 گستره وسیعی از نوشیدنی های عالی را از کانادا و سرتاسر دنیا برای مشتریان خود آماده می نماید. این رستوران که تا به حال جایزه های متعددی را برده است، آماده پذیرایی از گروه ها، مهمانی ها و انجمن های گوناگون بوده و جایی بسیار مناسب برای برگزاری مراسم ها به شمار می رود. توصیه می کنیم از قبل میز خود را در این رستوران رزرو کنید.

هورایزِنز: رستوران هورایزنز (Horizons) واقع در طبقه چشم انداز، مناسب برای سلیقه های خانوادگی محله های تورنتو بوده و غذاهایی با کیفیت عالی را در کنار مناظر خارق العاده به مشتریان خود ارائه می دهد. اگر به دنبال مکانی برای برگزاری رویدادهای خاطره انگیز و یا یک غذا خوردن معمولی هستید، در هر دو صورت اینجا برای شما گزینه مناسبی خواهد بود.

لو کافه: اینجا در همکف برج سی ان قرار داشته و طیف وسیعی از غذاهای عالی و خوشمزه را با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان خود ارائه می نماید. این غذاخوری جایی ایده آل برای بازدیدکنندگان و افرادی با زمان اندک خواهد بود. منوی روبه روی شما متشکل از انواع پیتزا، سالاد، ساندویچ، قهوه تازه دم نموده، چای های گوناگون و بعضی موارد پخته شده مختلف است که بسیار وسوسه انگیز به نظر می رسند.

تفریحاتی در خلاف جهت نیروی جاذبه!

در سال 2011 برج سی ان اِج واک (EdgeWalk) را افتتاح کرد که اولین جاذبه در نوع خود در آمریکای شمالی به شمار می رفت. اگر تا به حال تجربه راه رفتن در ارتفاع 356 متری بالای تورنتو در فضای باز را نداشته اید و تفریحات هیجانی برای شما جذاب است، اج واک قطعاً گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

مرتفع ترین پیاده روی دست آزاد را در بالای برج سی ان پیدا می کنید که از یک لبه 1/5 متری به دور قسمت اصلی برج تشکیل شده است. بازدیدکنندگان می توانند در گروه های 6 نفره در حالی که از بالا با وسایل ایمنی حمایت می شوند به پیاده روی بپردازند! این تور توسط یک راهنمای آموزش دیده راهنمایی شده و حدوداً نیم ساعت طول می کشد.

البته قسمت های دیگری هم شامل این گردش می گردد که جمعاً 1/5 ساعت زمان خواهند گرفت. طی پیاده روی می توانید به عقب متمایل شده و چیزی جز هوای آزاد را بین خود و شهر احساس نکنید. قطعاً این امکان که عکسی شگفت انگیز از تجربه بی همتای خود بگیرید و آن را با دوستان خود روی زمین به اشتراک بگذارید چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت!

سرگرمی های برج سی ان

برج سی ان برای سرگرمی آن دسته افرادی که بودجه صرف غذا یا تجربه اج واک را ندارند، گزینه های دیگری نیز پیشنهاد می نماید. عکاسی روی طبقه شیشه ای با مساحتی زیاد و ارتفاع 342 متری از سطح زمین یکی از این امکانات خواهد بود. علاوه بر آن می توانید بر روی تراس آسمان با فضایی باز، نسیم ملایم و خوشایندی را احساس نموده و از آرامش خود لذت ببرید.

اگر سوار آسانسور شوید و 33 طبقه دیگر نیز بالا بروید، می توانید از منظره 360 درجه بدون مانع بالای شهر نیز خاطره خوشی را رقم بزنید. در برج سی ان قسمتی به نام محوطه بچه ها وجود دارد که سرگرمی های گوناگونی را به بچه ها 8 سال و پایین تر ارائه می نماید. فضای بزرگی که مختص فروشگاه ها و مراکز خرید طراحی شده، یکی از بهترین تجربه های خرید بی همتای تورنتو را برای شما فراهم می نماید.

حقایق جالبی درباره برج سی ان تورنتو

برج سی ان در سال 1995 توسط انجمن مهندسان شهری آمریکا، به عنوان یکی از عجایب هفت گانه دنیای مدرن طبقه بندی شد.

ساخت برج 40 ماه به طول انجامید و هزینه ای معادل 63 میلیون دلار در بر داشت.

رستوران 360 طی 72 دقیقه یک دور کامل می چرخد.

وزن برج چیزی معادل 16,844 فیل نر است.

سیستم نورپردازی هوشمند LED برج بر اساس موقعیت و فصل تغییر رنگ می دهد.

برج سی ان با 553 متر، بلندترین سازه ایستای بدون حمایت در نیمکره غربی است.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9018

به "برج CN؛ معروف ترین جاذبه گردشگری تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج CN؛ معروف ترین جاذبه گردشگری تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید