بانک مرکزی کانادا می گوید لااقل تا مدتی قصد افزایش نرخ بهره را ندارد

به گزارش بانیما، رییس جدید بانک مرکزی کانادا می گوید هیچ قصدی برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک ندارد چون شرایط مالی فعلی ایجاد شده به خاطر پاندمی کروناویروس اجازه این کار را نمی دهد.

بانک مرکزی کانادا می گوید لااقل تا مدتی قصد افزایش نرخ بهره را ندارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

تیف مکلم رییس بانک مرکزی می گوید این بانک متمرکز بر حفظ نرخ بهره پایین در آینده نزدیک است تا از بازگشت کشور به شرایط اقتصادی پیشین حمایت کند. او گفت این کار باید بتواند به کاهش هزینه های پرداخت بدهی توسط خانوارها و کسب و کارها هم یاری کند، مخصوصا اگر در دوران قبل از کرونا وام گرفته باشند.

نرخ بهره فقط زمانی می توانند افزایش پیدا کند که اقتصاد کاملا در راستا بهبود باشد که مکلم می گوید هنوز فاصله زیادی با آن موقع داریم.

بانک مرکزی نرخ بهره معیار خود را به 0.25 درصد رسانده که می گوید پایین تر از این نمی تواند برود. بانک مرکزی همچنین یک برنامه خرید اوراق بهادار بی سابقه راه اندازی نموده تا بتواند جریان های اعتباری در بازارهای اقتصادی را تسهیل کند.

مکلم طی نخستین حضور خود به عنوان رییس بانک مرکزی در مقابل کمیته اقتصاد مجلس نمایندگان این سخنان را بیان کرد. او روز سوم ژوئن این شغل را تحویل گرفت.

مکلم گفت: روزی از این اوضاع عبور می کنیم، اقتصاد به حالت قبل خود بازمی گردد و نرخ بهره دوباره به شرایط عادی برمی گردد؛ اما الان به نظر می رسد در حفره ای عمیق هستیم و راستا طولانی برای خروج از آن در پیش داریم.

او گفت تمرکز اولیه بانک مرکزی باز گرداندن بازارها به حالتی نزدیک به نرمال بود که به نظر می رسد تا حدودی جواب داده است. وی همچنین گفت بانک مرکزی حالا تمرکز خود را به سمت راستا آینده سیاست گذاری پولی معطوف می نماید و قدم مهم ماه آینده و زمانی برداشته می گردد که چشم انداز اقتصادی بانک منتشر گردد.

مکلم گفت گزارش سیاست گذاری پولی ماه جولای این بانک احتمالا بهترین و بدترین سناریوها را برای اقتصاد منتشر می نماید و شامل ارقام دقیق برای رشد فراوری ناخالص داخلی و تورم نخواهد بود چون راستا پاندمی کاملا ناشناخته است.

او اضافه نمود که گزارش همچنین درباره ریسک های احتاقتصادی پیش روی اقتصاد صحبت می نماید و چالش های رسیدن به هدف تورمی بانک را به تصویر می کشد. او گفت نتیجه گزارش همچنین مشخص می نماید چقدر انگیزه اقتصادی و برای چه بازه ای در کشور مورد احتیاج است.

مکلم همچنین گفت انتظار دارد با توجه به اینکه در ماه مه 290 هزار شغل جدید ایجاد شد و افراد بیشتری دارند دنبال کار و بازگشت به ساعات کاری عادی می گردند، در فصل سوم سال شاهد رشد اقتصای باشیم.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11512

به "بانک مرکزی کانادا می گوید لااقل تا مدتی قصد افزایش نرخ بهره را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی کانادا می گوید لااقل تا مدتی قصد افزایش نرخ بهره را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید