بانک عشق اسلواکی؛ یادبودی از عشقی نافرجام

به گزارش بانیما، شهر بانسکا شتاوینستا در کشور اسلواکی با پیوند زدن ادبیات عاشقانه، تجارت و جذب جهانگرد اقدام به تاسیس یک بانک نمود؛ بانک عشق. در بانک عشق کشور اسلواکی دقیقا چه خبر است؟ آیا سرمایه گذاری صورت می گیرد؟ آیا در این مکان می گردد عشق را خرید و فروش کرد؟ آیا در این بانک می توان معشوق رویاها را یافت؟ مارینا کیست؟ مارینا چه ارتباطی با این بانک دارد؟ اینها سوالاتی هستند که بدون تردید در ذهن بیشتر مردم ایجاد می شوند. اگر می خواهید در خصوص بانک عشق در شهر بانسکا شتاوینستای اسلواکی و شعر عاشقانه مارینا بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

بانک عشق اسلواکی؛ یادبودی از عشقی نافرجام

مارینا، طولانی ترین شعر عاشقانه دنیا

آندره یکی از شهروندان شهر بانسکا شتاوینستا بوده که در سن 14 سالگی عاشق دختری هم سن و سال خود می شود. اما، والدین دختر که مارینا نام داشت، اجازه وصلت این دو عاشق را نمی دهند. آندره بعد از آنکه مطمئن می شود رسیدن به این وصال محال است، جذب کلیسا شده و کشیش می شود. آندره عاشق تا دو سال پس از ازدواج مارینا با یک کارمند دفتری بانک، بر سر عشق خود می ماند و سپس، با دختری ازدواج می نماید. اما، این جدایی باعث خلق بلندترین شعر عاشقانه دنیا به نام مارینا می شود که با 2910 مصرع در سال 1846 میلادی منتشر گشت. این شعر بلند عاشقانه که امروزه در مدارس اسلواکی تدریس می شود، دستمایه تاسیس بانکی در شهر بانسکا شتیاوینتسا می شود که آن را در حال حاضر با نام بانک عشق می شناسیم.

در بانک رویایی عشق چه خبر است؟

در بانک عشق شهر بانسکا شتیاوینتسا که یادآور عشق نافرجام مارینا و آندره است، زوج های جوان و عاشقان دل از کف داده می توانند نمادی را به عنوان نماد عشق به امانت بگذارند؛ نمادی که می تواند حلقه ازدواج، یک نامه عاشقانه، عکس یا بلیت اولین کنسرت یا سینمایی که رفته اند، باشد. از آنجایی که نماد عشق پس از تحویل به بانک عشق شهر بانسکا شتیاوینتسای در حضور عشاق مهر و موم می شود، می تواند هر چیزی باشد که حتی توان حدس زدن آن را هم نداشته باشیم. این بانک به وسیله مشتریان عاشق و بازدیدنمایندگانش درآمد زایی دارد و با قرار دادن سرگرمی های جانبی مانند سنجش عشق، پول بیشتری نصیب خود می نماید. در بخش عشق سنجی شما باید قطعه ای از شعر مارینا را به طور اتفاقی انتخاب کنید و اهل فن، با خواندن آن پی به میزان عشقتان می برند.

ارتباط شعر مارینا و بانک عشق

بانک عشق در حقیقت یک محیط طاقی شکل بوده که از 100 هزار قطعه شعر مارینا تشکیل شده است. در بانک عشق، صندوق امانت شما تکه ای از شعر مارینا را بر روی خود دارد و محیطی عاشقانه را فراهم آورده است. جالب هست بدانید که شهر بانسکا شتیاوینتسا در کشور اسلواکی بدلیل شهرت عشق آندره و مارینا و وصالی که صورت نگرفت، شهرتی دنیای دارد و در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است. بانک عشق شهر بانسکا شتیاوینتسا در کشور اسلواکی مکانی بوده که با عشق مارینا و آندره پیوند خورد و عشاق با ورود به آن، حضور عشقی ابدی را حس می نمایند و مارینا را در جای جای آن می یابند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10767

به "بانک عشق اسلواکی؛ یادبودی از عشقی نافرجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک عشق اسلواکی؛ یادبودی از عشقی نافرجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید