بازداشت شهروند چینی در آمریکا به اتهام جاسوسی

به گزارش بانیما، یک شهروند چینی که با ویزای دانشجویی به آمریکا رفته و بعدا در نیروی ذخیره ارتش ثبت نام نموده بود، روز سه شنبه در شیکاگو دستگیر و به یاری به پکن برای به خدمت دریافت مهندسان و دانشمندان آمریکایی متهم شد.

بازداشت شهروند چینی در آمریکا به اتهام جاسوسی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جی چائوکن به تهیه اطلاعات شخصی هشت شهروند آمریکایی که برخی از آنها مقاطعه کار دفاعی این کشور هستند، برای سازمان اطلاعات چین متهم است.

این شهروند چینی 27 ساله که نخستین بار در سال 2013 برای تحصیل در مهندسی برق و با ویزای دانشجویی وارد شیکاگو گردیده بود به یک فقره جاسوسی از جانب دولتی خارجی متهم است. دادستانی کل آمریکا جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرده است.

براساس تاییدیه دادگاه، این فرد 27 ساله به عنوان افسر عالی رتبه اطلاعاتی در وزارت امنیت کشور چین فعالیت می نماید که مسئولیت جمع آوری اطلاعات شهروندی و مدنی را برعهده دارد و مسئول ضد اطلاعات و اطلاعات خارجی و همچنین امنیت سیاسی است.

تمامی هشت شهروند آمریکایی که این فرد چینی درباره آنها تحقیقات انجام داده، شهروندانی هستند که تابعیت این کشور را به دست آورده و اصالتا اهل چین یا تایوان هستند و در بخش های علوم و تکنولوژی آمریکا فعالیت دارند.

در تاییدیه دادگاه فدرال که توسط بازرس اف.بی.آی، مسئول رسیدگی به امور جاسوسی ارائه گردیده، آمده که در میان این هشت نفر یک مهندس است که در یکی از عالی رتبه ترین تامین کنندگان موتورهای هواپیما برای هواپیماهای تجاری و نظامی فعالیت دارد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 670

به "بازداشت شهروند چینی در آمریکا به اتهام جاسوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت شهروند چینی در آمریکا به اتهام جاسوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید