بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس از لیگ قهرمانان محروم می شوند

به گزارش بانیما، سه باشگاه سوپرلیگ اروپا از حضور در رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا محروم خواهند شد.

بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس از لیگ قهرمانان محروم می شوند

به گزارش خبرنگاران، جنجال شکل گیری سوپرلیگ اروپا همچنان ادامه دارد و سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس برخلاف باشگاه های میلان، آرسنال، اتلتیکومادرید، چلسی، اینتر، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام هنوز به طور رسمی از حضور در این لیگ تازه تأسیس انصراف نداده اند. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) که پرونده هایی انضباطی علیه این سه باشگاه باز نموده است، اما میخواهد برخوردی قاطعانه با آنها داشته باشد.

روزنامه رپوبلیکا ایتالیا حالا خبر می دهد که یوفا این هفته حکم انضباطی خود علیه باشگاه های بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس را اعلام خواهد نمود که این حکم محرومیت این سه باشگاه از حضور در رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپاست.

این سه باشگاه تأکید دارند که این حق آنهاست که در یک رقابت جدید شرکت نمایند، این در حالی است که یوفا تأکید دارد آنها با این کار خود به تمامیت و یکپارچگی فوتبال اروپا ضربه خواهند زد. 9 باشگاه دیگر سوپرلیگی که از حضور در این رقابت ها انصراف داده اند، ضمن عذرخواهی از این اقدام خود، متعهد شده اند که مجموعاً رقم 12.9 میلیون پوند در فوتبال پایه سرمایه گذاری نمایند.

فلورنتیو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید و رئیس سوپرلیگ اروپا اخیراً در خصوص موضع یوفا علیه این سه باشگاه گفته بود: هیچ راهکار دیگری به جز سوپرلیگ (برای خروج از بحران اقتصادی کنونی) وجود ندارد. ما می خواستیم درباره جزئیات این طرح با یوفا مذاکره کنیم، اما آنها به ما حتی وقت ندادند درباره اش صحبت کنیم. ما را مجبور کردند که به دادگاه برویم. دادگاه هم گفت که یوفا، فیفا و همینطور اتحادیه ها و فدراسیون های فوتبال حق ندارند هیچگونه معیار بازدارنده ، فعالیت و بخش نامه ای علیه سوپرلیگ وضع نمایند.

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا نیز چند روز پیش درباره سوپرلیگ اروپا و موضع یوفا علیه سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس گفته بود: ما نه قصد داریم به خاطر موضع خود در قبال سوپرلیگ عذرخواهی کنیم و نه قصد پرداخت جریمه ای را داریم که هیچ توجیهی ندارد. اگر آنها (یوفا) ما را جریمه نمایند، به CAS خواهیم رفت و اطمینان دارم که در آنجا پیروز می شویم.

آندره آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس و نایب رئیس سوپرلیگ اروپا هم اخیراً گفته بود، پیمان خونی بین باشگاه های سوپرلیگ وجود دارد و آنها به کار خود ادامه می دهند. نایب رئیس سوپرلیگ اروپا احتمال موفقیت این پروژه را صد درصد دانسته بود.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16050

به "بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس از لیگ قهرمانان محروم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس از لیگ قهرمانان محروم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید