ایجاد پیش آمدگی در معابر شهری شهرهای استان تهران به غیر از شهر تهران ممنوع شد

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه ای به استاندار تهران، مصوبه شورا را با موضوع ممنوعیت ایجاد پیش آمدگی (کنسول) در معابر شهری کلیه شهرهای استان تهران به غیر از شهر تهران، ابلاغ کرد.

ایجاد پیش آمدگی در معابر شهری شهرهای استان تهران به غیر از شهر تهران ممنوع شد

به گزارش وزارت راه و شهرسازى، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه ای به محسنی بندپی استاندار تهران، مصوبه شورا را با موضوع پیش آمدگی (کنسول) در معابر شهرهای استان تهران، ابلاغ کرد.

متن مصوبه بدین توضیح است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در تاریخ 7 تیر 1400با عنایت به نامه شماره 8475 /4 / 1400 مورخ 27 اردیبهشت 1400 معاونت هماهنگى امور عمرانی استاندارى تهران، موضوع آسیب شناسى احداث پیش آمدگى (کنسول) در معابر شهرهای استان را مورد آنالیز قرار داد. بنا بر گزارش ارایه شده احداث پیش آمدگی (کنسول) در معابر شهری موجب تعرض به حقوق عامه و به هم ریختگی بافت و منظر شهری و اغتشاش بصری شده است. بنابراین شورای عالی با ممنوعیت ایجاد پیش آمدگی (کنسول) در معابر شهری کلیه شهرهای استان تهران به غیر از شهر تهران موافقت و مقرر کرد ملاک عمل صدور پروانه ساخت، ضوابط طرح تفصیلی در این خصوص باشد.

در تبصره این مصوبه آمده است: چنانچه در ضوابط و مقررات طرح تفصیلی مصوب پیش آمدگی بلامانع باشد، رعایت بند 4-4-5 (الزامات پیش آمدگی) مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان در صدور پروانه ساختمان الزامی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17219

به "ایجاد پیش آمدگی در معابر شهری شهرهای استان تهران به غیر از شهر تهران ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد پیش آمدگی در معابر شهری شهرهای استان تهران به غیر از شهر تهران ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید