انصراف 7 نامزد انتخابات اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران

به گزارش بانیما، هفت نامزد انتخابات اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران از چهاردهمین انتخابات این اتحادیه انصراف دادند.

انصراف 7 نامزد انتخابات اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران

به گزارش خبرنگاران، یحیی دهقانی، محمدرضا توکل صدیقی، فتح الله فروغی، مسعود پایدار، سیدعباس حسینی نیک، عبدالعظیم فریدون و فرهاد تیمورزاده در اعتراض به آنچه حق وتو تصمیمات هیأت مدیره اتحادیه از سوی رئیس هیأت مدیره عنوان نموده اند، از انتخابات اتحادیه انصراف دادند.

در بخشی از بیانیه آن ها آمده است:

با نگاهی اجمالی به دوره های گذشته این اتحادیه، نام بزرگانی را به ویژه در سِمَت رؤسای هیأت مدیره ها ملاحظه می کنید که هویت ، قدمت، سندیت و اعتبار صنفی ما را نمایندگی نموده اند. آن ها از هیچ کوششی برای انسجام رسته ها و حوزه های گوناگون صنف دریغ ننموده اند بلکه در طرح و تحقق دیدگاه های درون هیأت مدیره های اتحادیه و تقویت عزم مدیران و اعضای صنف برای وفاق و آرامش و غلبه بر مسائل صنفی بسیار کوشیده اند.

منتخبان دوره سیزدهم اتحادیه در حالی این مسئولیت خطیر را پذیرفتند که صنف نشر در بستری از معضلات خاص درون و برون صنفی، رکود بازار کتاب، محدودیت های صنعتی شدن نشر و نگاه به دستان دولت و آسیب های ناشی از تفسیر قوانین و اِعمال سلایق سازمان های دولتی مرتبط با نشر، دست به گریبان بود. در عین حال، عزم نهادهای صنفی و فرهنگی حوزه کتاب برای پذیرش و بر عهده دریافت صفر تا صد امور نشر، با وعده دولت جدید در واسپاری سکان فرهنگ به اهلش همراه شد که نویدبخش گشایش هایی در حوزه فرهنگ بود. به برخی از مهم ترین خدمات هیأت مدیره این دوره اتحادیه، اشاره می گردد:

معافیت مالیاتی کتاب فروشان سراسر کشور از ابتدای 1393؛ حضور اتحادیه در مراجع سیاست گذاری برای تصویب بند ج ماده 92 قانون برنامه 5ساله ششم توسعه مبنی بر تکالیف دولت و شهرداری در ارائه تعرفه ها و کاربری های فرهنگی و مشارکت در تدوین آیین نامه ذی ربط؛ حضور مجدد در مدیریت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با مشارکت تشکل های نشر با هدف راهبری صنفی و کاهش هزینه های سربار نشر؛ تدوین ساختار سازمانی اتحادیه؛ کاهش تا 40درصدی تعرفه پستی کتاب؛ تداوم تعامل و توافق با شهرداری ها برای ممانعت از پلمب دفاتر و انبارهای ناشران؛ رسمیت بخشی به کارگروه تأمین اجتماعی و دریافت خدمات گوناگون برای اعضای صنف از جمله بازگشت جرائم سنگین مزایای انگیزه ای؛ حضور کارساز اتحادیه در هیأت های حل اختلاف مالیاتی؛ کوشش برای مقابله با عوامل و عوارض تکثیر غیرقانونی کتاب و غیره.

در دو سال اول این دوره، وظایف قانونی و راهبردی اتحادیه با وفاق نسبی درون هیأت مدیره، مصوب و اجراء شد. گاه تعارضاتی نمایان می شد اما دو سال طول کشید تا نقطه عطفی در همکاری های هیأت مدیره پدید آید. رئیس هیأت مدیره و دو عضو دیگر با تداوم همکاری اتحادیه و تشکل های نشر در مدیریت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مخالفت کردند؛ در حالی که اکثریت هیأت مدیره به این همکاری ها رأی مثبت دادند. رئیس هیأت مدیره با بزرگ نمایی و انتقال اختلاف نظرها به بیرون از هیأت مدیره، موجب شد برخی از اعضای شاخص صنف که در حلقه اول ارتباط با رئیس قرار داشتند در نقطه مقابل پویایی اتحادیه قرار گیرند.

به حاشیه راندن هیأت مدیره و تنزل صندلی آن در برابر رئیس هیأت مدیره، کار را به جایی رساند که آقای رئیس، صریحاً از حق وتو تصمیمات هیأت مدیره سخن راند.

اعلام حق وتو تصمیمات هیأت مدیره اتحادیه از سوی رئیس هیأت مدیره که به گفته او از حمایت های افراد و نهادهای بالادستی اش برخوردار است، نقطه عطفی تأمل برانگیز در تاریخ این اتحادیه است.

با شواهد موجود، پیش بینی ما از انتخابات آتی اتحادیه، تکرار وضعیت زیان آور موجود، تقابل و فرسایش اتحادیه خواهد بود. از این رو ما امضاءنمایندگان این نامه، برای پرهیز از تشدید خصومت و بازتولید فضای ناسالم انتخاباتی و مصلحت صنف، انصراف خود را از نامزدی چهاردهمین دوره هیأت مدیره اتحادیه اعلام می کنیم و امیدواریم در اولین فرصت درباره موارد یادشده با اعضای صنف همفکری و چاره جویی کنیم.

یحیی دهقانی، محمدرضا توکل صدیقی، فتح الله فروغی، مسعود پایدار، سیدعباس حسینی نیک، عبدالعظیم فریدون، فرهاد تیمورزاده

همچنین هیأت اجرایی برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به منظور شرکت اعضای اتحادیه صنف ناشران و کتابفروشان تهران در انتخابات دوره جدید هیأت مدیره و بازرس، آگهی منتشر نموده است.

مفاد این آگهی به این توضیح است:

در اجرای ماده 11 اجرایی انتخابات هیأت مدیره اتحادیه های صنفی، بدین وسیله از کلیه اعضای دارای پروانه کسب اتحادیه صنف ناشران و کتاب فروشان تهران دعوت می گردد از ساعت 9:30 الی 14 روز یکشنبه مورخ 7 بهمن 97 جهت شرکت در دور اول انتخابات اتحادیه، شخصاً به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، کوچه مهر، پلاک 6 (محل اتحادیه) مراجعه و کاندیداهای موردنظر خود را از بین این افراد در قالب هفت نفر اعضای هیأت مدیره و یک نفر بازرس انتخاب نمایند.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1492

به "انصراف 7 نامزد انتخابات اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف 7 نامزد انتخابات اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید