امپراتوری چین و دست های خالی ایران در تاریخ آسیا

به گزارش بانیما، بیست ودومین دوره رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا از روز آدینه 3 مهر به میزبان تایلند برگزار خواهد شد.

امپراتوری چین و دست های خالی ایران در تاریخ آسیا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، بیست ودومین دوره رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا از روز آدینه، 26 سپتامبر تا 3 اکتبر به میزبان شهر پاتایا در ایالت چونبوری تایلند برگزار خواهد شد.

در این مسابقات قرار است نمایندگان 37 کشور در بخش های تیمی، دوبل، انفرادی و مختلط و در دو بخش زنان و مردان به یکدیگر به رقابت بپردازند.

در 21 دوره قبلی که اولین آن از سال 1972 شروع شده، نمایندگان ایران هرگز نتوانسته اند در هیچ کدام از بخش ها روی سکو قرار بگیرند. از همان ابتدا نیز با توجه به اینکه کشورهای شرق آسیا از جمله چین، هنگ کنگ، کره جنوبی، کره شمالی، اندونزی و ... قدرت خود را دیکته کردند، هیچ کشوری از غرب آسیا نتوانست در این ورزش مدعی گردد. در واقع مدال نیز همواره بین کشورهای شرق قاره کهن تقسیم شده است.

ایران در چهار دوره از این تورنمنت غایب بوده و علاوه بر دو مقام هفتمی در سال های 1972 و 1990، یک مقام هشتمی در دوره گذشته کسب نموده است.

بانوان ایران نیز فقط در چهار دوره در سال های 1972، 1974، 2012 و 2013 شرکت نموده اند که در دوره قبل توانستند در رده یازدهم بایستند.

پرافتخارترین تیم آسیا چین است که در بخش مردان در 19 دوره به مقام قهرمانی رسیده و فقط در سال های 1972 و 1996 دستش از قهرمانی کوتاه مانده و به نایب قهرمانی بسنده نموده است.

در طول این سال ها ژاپن 8 بار، کره شمالی 6 بار، کره جنوبی 3 بار و چین تایپه 2 بار با نایب قهرمانی دست یافته اند.

چین در زنان به اندازه مردان قدرتمند ظاهر نشده علاوه بر سه عنوان نایب قهرمانی، 15 بار روی سکوی نخست ایستاده است. در این بخش کره جنوبی و هنگ کنگ هر کدام دو بار و ژاپن و کره شمالی هر کدام یک بار به قهرمانی رسیده اند.

در انفرادی مردان نیز به جز سال های 1972، 1974 و 2000 همواره قهرمان شده اند. ستاره بلامنازع سه دوره اخیر ما لونگ، برترین پنگ پنگ باز حال حاضر دنیا از چین بوده است. او در چهار دوره اخیر فینال را برابر یک چینی دیگر برگزار نموده و فقط یکبار شکست خورده است.

همچنین در انفرادی زنان به جز دو ژاپنی و یک هنگ کنگی، در سایر دوره ها قهرمانی همواره به نماینده چین رسیده است. نکته جالب توجه اینکه طی چهار دوره اخیر سکوهای اول تا سوم مشترک همواره در اختیار نفرات کشور چین بوده است.

در دوبل مردان چین فقط 10 بار قهرمان شده اما در دوبل زنان تعداد قهرمانی ها 13 بوده است.

به گزارش خبرنگاران، تیم مردان ایران با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، افشین نوروزی، پوریا عمرانی و میعاد لطفی به سرمربیگری کاظم مستحقی راد و تیم زنان با ترکیب ندا شهسواری، مریم صامت، محجوبه عمرانی، فاطمه جمالی فر و صبا صفری با راهنمایی سیما لیموچی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهند کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5848

به "امپراتوری چین و دست های خالی ایران در تاریخ آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امپراتوری چین و دست های خالی ایران در تاریخ آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید