اشیای قدیمی کاخ موزه باغچه جوق ماکو بازسازی می شوند

به گزارش بانیما، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو از بازسازی اشیای تاریخی کاخ موزه باغچه جوق این شهرستان از محل اعتبارات سال 98 اطلاع داد.

اشیای قدیمی کاخ موزه باغچه جوق ماکو بازسازی می شوند

جهت دریافت خدمات طراحی مدرن ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، علی خورابلو، 29 تیرماه با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای بازسازی مبلمان و پاراوان کالسکه این کاخ اعتباری بالغ بر 120میلیون ریال هزینه شده است.

او اضافه نمود: از آنجایی که بازسازی کاخ باغچه جوق از مدت ها پیش شروع شده و در مراحل انتهای واقع شده است احتیاج بود تا اشیای داخل این کاخ نیز مورد بازسازی قرار بگیرند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو عنوان نمود: علاوه بر مبلمان داخل کاخ، تعداد دیگری از اشیا نیز احتیاجمند بازسازی هستند که در صورت تأمین اعتبار بازسازی آن ها هم انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه امید است بازید از این کاخ به زودی برای گردشگران امکان پذیر گردد، توضیح داد: در مجموع اغلب بازسازی های لازم در باغچه جوق انجام گرفته و تنها در هشتی ورودی اصلی به بازسازی جزئی و لایه برداری بیرونی احتیاج دارد.

باغچه جوق نام روستایی در هفت کیلومتری غرب شهر ماکو بوده و کاخ موزه باغچه جوق در این روستا و در دامنه یک کوه قرار داشته و نامش نیز برگرفته از همین منطقه است.

ساخت این بنا 120 سال قبل و در زمان پاشاخان شروع شد و در زمان اقبال السلطنه به انتها رسید، این کاخ باشکوه به عنوان مقر حکمرانی سردار ماکو شناخته می شد، در واقع زمان ساخت آن مصادف با دوره حکومت قاجار در ایران بوده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9600

به "اشیای قدیمی کاخ موزه باغچه جوق ماکو بازسازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشیای قدیمی کاخ موزه باغچه جوق ماکو بازسازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید