استریم ابری ایکس باکس رسما روی آیفون و کامپیوتر راه اندازی شد

به گزارش بانیما، همان طور که در گذشته هم اعلام شده بود، مایکروسافت در کوشش است تا سرویس ابری مبتنی بر بازی های ویدیویی ایکس کلاود را توسعه و بهبود دهد. آن ها با عرضه گسترده این سرویس برای کامپیوتر و سیستم عامل iOS قدم بزرگی در این راه برداشته اند.

استریم ابری ایکس باکس رسما روی آیفون و کامپیوتر راه اندازی شد

به تازگی مایکروسافت دو اقدام عظیم در رابطه با ایکس کلاود انجام داده است. همان گونه که گفته شد، اولین اقدام درباره توسعه پلتفرم های ایکس کلاود بوده است. از این پس برای استفاده از این سرویس ابری دیگر احتیاج ندارید که لزوما از کنسول های تازه مایکروسافت بهره ببرید. در واقع، دارندگان سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس آلتیمیت می توانند به صورت کامل از ایکس کلاود در دستگا ه های با سیستم عامل iOS شامل آیفون و آیپد و بعلاوه کامپیوترهای شخصی و سیستم عامل مبتنی بر مک استفاده نمایند.

از اواسط ماه آوریل سال 2021 استفاده از ایکس کلاود در این سیستم عامل ها به صورت بتا و با دعوت محدود قابل دسترس بود اما اکنون چنین محدودیتی وجود ندارد و دارندگان ایکس باکس گیم پس آلتیمیت می توانند روی پلتفرم های ذکرشده از ایکس کلاود بهره ببرند.

مایکروسافت بیان می نماید که ایکس کلاود در کامپیوترهای شخصی به وسیله مرورگر اج (Edge) یا گوگل کروم و روی سیستم عامل مک هم به وسیله مایکروسافت اج و سافاری در دسترس خواهد بود. در حال حاضر بیش از 100 بازی به وسیله این سرویس قابل اجرا است. این سرویس به وسیله بلوتوث یا USB می تواند از کنترلر پشتیبانی کند. در سیستم عامل iOS دسترسی به ایکس کلاود به وسیله سافاری امکان پذیر خواهد بود و بازیکنان باید بین استفاده از کنترلر یا استفاده از صفحه لمسی دستگاه خود یکی را انتخاب نمایند.

با این حال، این تنها خبر مهم مایکروسافت درباره ایکس کلاود نبود. آن ها بعلاوه به صورت رسمی اعلام کردند که از این به بعد سرورهای ایکس کلاود به وسیله کنسول ایکس باکس سری ایکس تغذیه و تأمین خواهد شد. این در حالی است که در گذشته کنسول نسل هشتمی مایکروسافت وظیفه این امر را بر عهده داشت. در حالی که شما بازی را روی کامپیوتر یا گوشی های همراه خود اجرا می کنید، بازی در واقع به وسیله سخت افزار ایکس باکس و درون دیتاسنترهای مایکروسافت اجرا می گردد. این موضوع چند مزیت را به همراه دارد. برای مثال، سیوهای بازی شما از بین نمی فرایند و می توانید بازی را از همان جایی که ترک نموده اید، ادامه دهید.

بعلاوه اکنون استریم به وسیله ایکس کلاود روی رزولوشن 1080 تنظیم شده و امکان اجرای بازی با نرخ 60 فریم بر ثانیه را خواهد داشت. هرچند، تعیین است که برای این کار به اینترنت پرسرعتی احتیاج است که بتواند بازی را به خوبی و بدون مشکل اجرا کند. در کنار این ها، سرعت بارگذاری بازی های هم بیشتر شده است و با این تغییر زمان کمتری را برای بارگذاری بازی ها تلف خواهید کرد.

مایکروسافت مدتی پیش اعلام نموده بود که تصمیم دارد به زودی امکان استفاده از سرویس ایکس کلاود را در کنسول نسل هشتمی ایکس باکس وان هم فراهم کند تا از این طریق برخی از بازی های نسل نهمی مایکروسافت روی کنسول ایکس باکس وان در دسترس شوند.

منبع: The Verge

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16815

به "استریم ابری ایکس باکس رسما روی آیفون و کامپیوتر راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استریم ابری ایکس باکس رسما روی آیفون و کامپیوتر راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید