سرویس ایکس کلاود مایکروسافت به مرورگرهای اینترنتی خواهد آمد

به گزارش بانیما، پس از اینکه مایکروسافت بسیاری از تمرکز خود را روی سرویس گیم پس گذاشت، حدس می زدیم به احتمال زیاد اولویت مایکروسافت گسترش و بهبود سرویس ابری ایکس کلاود خواهد بود. حدس و گمانمان بی فایده نبوده و مایکروسافت اکنون توجه خود را به این سرویس بیشتر نموده است.

سرویس ایکس کلاود مایکروسافت به مرورگرهای اینترنتی خواهد آمد

مایکروسافت آزمایش سرویس ایکس کلاود را در مرورگرهای اینترنتی شروع نموده است. منابع آشنا و نزدیک به ایکس باکس به سایت The Verge اعلام نموده اند که کارمندان مایکروسافت در حال امتحان کردن نسخه مخصوص مرورگرهای اینترنتی ایکس کلاود برای پیش نمایش عمومی هستند. این سرویس به بازیکنان ایکس باکس این فرصت را می دهد که به وسیله مرورگر خود ایکس کلاود را در دستگاه هایی مثل آیفون یا آیپد شرکت اپل باز نمایند.

همان گونه که ایکس کلاود هم اکنون روی تبلت ها و گوشی های اندرویدی قابل اجرا است، نسخه مرورگرهای اینترنتی این سرویس هم دارای یک لانچر است که با آن می توانید بازی های پیشنهادی را مشاهده کنید، آثاری که به تازگی تجربه نموده اید را ادامه دهید و به همه بازی های سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت به وسیله این سرویس ابری دسترسی داشته باشید. وقتی یک بازی را از این طریق انتخاب کنید، آن اثر به صورت تمام صفحه اجرا خواهد شد و شما فقط به یک کنترلر ایکس باکس احتیاج دارید تا بتوانید آن را به وسیله مرورگر تجربه کنید. در حال حاضر به صورت دقیق معین نشده که نسخه مرورگرهای اینترنتی ایکس کلاود بازی ها را با چه رزولوشنی استریم خواهد نمود. البته این را می دانیم که این سرویس از زیرساخت های ایکس باکس وان اس استفاده می نماید و به همین خاطر تجربه کامل 4K در حال حاضر ممکن نیست تا اینکه در آینده از زیرساخت های ایکس باکس سری ایکس برای این فناوری استفاده گردد.

مایکروسافت میخواهد که نسخه ویژه مرورگرهای ایکس کلاود را برای کامپیوترهای شخصی به وسیله برنامه ایکس باکس در ویندوز 10 مهیا کند تا کاربران بتوانند از این طریق به راحتی از این سرویس استفاده نمایند. در حال حاضر، این نسخه فقط در مرورگرهایی نظیر گوگل کروم و مایکروسافت ادج در دسترس خواهد بود. طبق این اطلاعات، مایکروسافت میخواهد در فصل بهار نمایشی را از این سرویس برای مخاطبان تدارک ببیند. آزمایش های داخلی فعلی مایکروسافت نشان می دهد که به احتمال زیاد به وقوع این قضیه نزدیک هستیم و به زودی شاهد آن خواهیم بود.

اهمیت عظیم نسخه وابسته به مرورگرهای اینترنتی این سرویس جایی معین می گردد که به وسیله آن کاربران می توانند بازی های ایکس باکس را در سخت افزارهای با سیستم عامل iOS اجرا نمایند. چندین ماه پیش که مایکروسافت حالت بتای سرویس ایکس کلاود را برای گوشی های اندرویدی در دسترس گذاشت، شرکت اپل محدودیت هایی را برای سرویس های ابری معین کرد که به همین خاطر مایکروسافت قادر نبود تا نسخه بتای ایکس کلاود را در آیفون یا آیپد اجرا کند. اکنون وقتی که قابلیت اجرای سرویس ایکس کلاود در مرورگرهای اینترنتی به صورت عمومی فراهم گردد، هواداران می توانند این سرویس را بدون مشکل در آیفون و آیپد هم استفاده نمایند. فقط برای آن به یک اینترنت خوب، یک کنترلر ایکس باکس و اشتراک ایکس باکس گیم پس احتیاج دارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14469

به "سرویس ایکس کلاود مایکروسافت به مرورگرهای اینترنتی خواهد آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس ایکس کلاود مایکروسافت به مرورگرهای اینترنتی خواهد آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید