ازسرگیری گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه

به گزارش بانیما، وزارت دفاع روسیه از شروع مجدد عملیات گشت زنی مشترک این کشور با ترکیه در شمال سوریه پس از گذشت دو هفته از تعلیق این گشت زنی ها از سوی آنکارا اطلاع داد.

ازسرگیری گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، روسیه گفت که عملیات گشت زنی مشترک خود با کشور ترکیه در شمال سوریه را از سر گرفته است. این گشت زنی مشترک در حالی صورت می گیرد که ترکیه از دو هفته پیش مشارکتش را در این عملیات به حالت تعلیق درآورده است.

همزمان، وزارت خارجه ترکیه روز دوشنبه در بیانیه ای از برگزاری دور اول مذاکرات خود با طرف روسی در مسکو درباره اوضاع ادلب در سوریه اطلاع داد و گفت که این مذاکرات در روز سه شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام نموده بود که دلیل اوضاع به وجودآمده در استان ادلب عدم پایبندی ترکیه به تعهداتش در توافق سوچی است.

یوری بورینکوف مدیر مرکز آشتی ملی طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت که شکست ترکیه در اجرای تعهداتش در ادلب و پایبند نبودن آن به توافق سوچی باعث شد که ارتش سوریه دست به کار گردد و برای جنگ با تروریست در ادلب وارد میدان گردد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7457

به "ازسرگیری گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازسرگیری گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید