ترکیه متوجه می گردد که موضع مسکو در قبال کریمه درست بوده است

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه اعلام نمود: مطمئنیم که همکاران و شرکای ما در ترکیه دیر یا زود متوجه می شوند که موضع مسکو در قبال شبه جزیره کریمه درست بوده است.

ترکیه متوجه می گردد که موضع مسکو در قبال کریمه درست بوده است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره افزود: اختلافات میان آنکارا و مسکو بر روابط میان دو کشور تأثیری نمی گذارد. چیزی به عنوان موضوع کریمه برای ما وجود ندارد.

وی در این باره ادامه داد: ترکیه هم پیمان مهمی برای روسیه از منظر راهبردی است. همکاری میان مسکو و آنکارا در زمینه سوریه نیز فعالانه بوده است.

در جریان تحولات سال 2014 و بروز شورش هایی در اوکراین، ارتش روسیه وارد شبه جزیره کریمه شده و پس از آن با برگزاری یک همه پرسی آزاد مردم کریمه تمایل خود را برای پیوستن دوباره به مسکو اعلام کردند.

همه پرسی کریمه و سواستوپول پس از بحران کریمه در تاریخ 16 مارس 2014 در خصوص شرایط انتقال کریمه به فدراسیون روسیه یا باقی ماندن در اوکراین بود که توسط مجلس کریمه و همچنین دولتمردان محلی سواستوپول برگزار گردید.

یک روز پس از برگزاری همه پرسی در تاریخ 17 مارس، طی یک بیانیه از سوی مجلس محلی کریمه با آرای مردم این منطقه، کریمه مستقل شده و قرار بر بازالحاق آن به خاک روسیه شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14833

به "ترکیه متوجه می گردد که موضع مسکو در قبال کریمه درست بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه متوجه می گردد که موضع مسکو در قبال کریمه درست بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید