ارباب حلقه ها: یاران حلقه همچنان جذاب و پرفروش است (باکس آفیس هفته)

به گزارش بانیما، فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه در اکران دوباره اش در جمع 10 فیلم پرفروش هفته گذشته آمریکا قرار گرفته تا نشان دهد پس از گذشت 20 سال از زمان اکران اش همچنان برای سینمادوستان جذاب است.

ارباب حلقه ها: یاران حلقه همچنان جذاب و پرفروش است (باکس آفیس هفته)

کرونا معادلات اکران و چرخه مالی سینما را به شکل غیرقابل تصوری برهم زده است و در این شرایط آشفته کمپانی های عظیم فیلم های مهم و پرهزینه هاش را روی پرده نمی برند؛ زیرا بسیاری از سینمادوستان ترجیح می دهند تا حد ممکن در خانه های شان بمانند و به وسیله سرویس های آنلاین فیلم های مد نظرشان را نگاه نمایند. طی 12 ماه گذشته به جز چند هفته، مجموع فروش 10 فیلم بالای جدول هفتگی باکس آفیس حتی به 10 میلیون دلار نیز نرسیده است که این رقم در قیاس با مقدار فروش فیلم های در حال اکران طی فصل های پاییز و زمستان در چند دهه اخیر بسیار اندک است.

  • کوئنتین تارانتینو از سکانس خشن و مشهور فیلم جوکر دفاع کرد

دست سینماها آنقدر خالی است که فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه در اکران دوباره اش توانسته با 3 روز نمایش در تنها 150 سالن سینما به جمع برترین های باکس آفیس این هفته راه پیدا کند. جدای از این فیلم محبوب، هیچ فیلم جدیدی به جمع پرفروش ها اضافه نشده و تنها تغییر جدول نسبت به هفته گذشته در جابه جایی صندلی دو فیلم مارکسمن و زن شگفت انگیز 1984 با یکدیگر خلاصه می شود!

همانند هفته گذشته فیلم چیزهای کوچک با 2.1 میلیون دلار فروش صندلی نخست باکس آفیس هفته منتهی به 19 بهمن (7 فوریه) را به خود اختصاص داده است. این فیلم داستان دو پلیس در دهه 1990 میلادی را روایت می نماید که با یاری یکدیگر قصد دارند یک قاتل زنجیره ای را شناسایی و دستگیر نمایند.

نمایش چیزهای کوچک در بازارهای بین المللی هم شروع شده و بر اساس آمار باکس آفیس موجو جدیدترین فیلم جان لی هنکوک در کشورهای اروپایی و آسیایی 5.3 میلیون دلار فروخته است تا مجموع فروش خود پس از 10 روز اکران را به 13.1 میلیون دلار برساند.

عموم منتقدان و سینمادوستان این فیلم را چندان نپسندیده اند. امتیاز چیزهای کوچک در راتن تومیتوز، متاکریتیک و IMDb به ترتیب 47 از 100، 54 از 100 و 63 از 100 است. دبوپریا دوتا، منتقد اسکرین رنت در بخشی از نقد خود آورده است: فیلم چیزهای کوچک اگرچه در نهایت به لطف کاریزمای دنزل واشنگتن و اتمسفر نوستالژیکش به عافیت می رسد، اما منطق های کلیشه ای و متزلزل داستانی به فیلم آسیب وارد نموده است.

انیمیشن غارنشینان: عصر جدید کماکان به فروش خوب خود با توجه به دنیاگیری کروناویروس ادامه می دهد و این انیمیشن هفته گذشته 1.7 میلیون دلار در ایالات متحده فروخته و پس از 75 روز اکران در آمریکا و سایر نقاط دنیا، مجموع فروش اش در این بازارها به 45.9 و 103 میلیون دلار رسیده و باکس آفیس موجو کل درآمد آن تا 7 فوریه را 148.9 میلیون دلار اعلام نموده است.

انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید ماجرای زندگی کرودزها کمی پس از انیمیشن قبلی را روایت می نماید. این خانواده به جست وجوی یافتن محل زندگی مناسب تری نسبت به گذشته می فرایند و پایان در میان درختان انبوه و رودخانه های جاری منزل دلخواهشان را پیدا می نمایند، اما آن محل پیش از این توسط خانواده آدم های بهتر تصاحب شده است. خانواده آدم های بهتر انسان هایی مدرن تر و تکامل یافته تر در مقایسه با غارنشینان هستند و قصد ندارند خانه خود را با آن ها تقسیم نمایند؛ ولی اتفاقاتی غیرمنتظره باعث می شود این دو خانواده برای رسیدن به هدفی مشترک با یکدیگر متحد شوند.

فروش فیلم مارکسمن با بازی لیام نیسون نسبت به هفته گذشته 20 درصد کاهش داشته است، اما این فیلم اکشن توانسته صندلی خود در جدول را یک رتبه بهبود ببخشد. مارکسمن از 31 ژانویه تا 7 فوریه 1 میلیون دلار فروخته و مجموع درآمد آن از گیشه سینماهای آمریکا پس از 24 روز نمایش 9.07 میلیون دلار اعلام شده است. این فیلم به تازگی در بازهای بین المللی روی پرده رفته و بنا بر آمار باکس آفیس موجو، در استرالیا و چند کشور آفریقایی و آسیایی نیز 2.5 میلیون دلار فروخته است.

فیلم مارکسمن داستان دامداری میانسال در مرز ایالت آریزونا را روایت می نماید که به محافظ یک پسر مکزیکی تبدیل می شود. جیم هنسن (با بازی لیام نیسون) به این پسر که ناامیدانه از دست قاتلان کارتل های خلافکار مکزیکی در حال فرا است، پناه می دهد و از او محافظت می نماید.

زن شگفت انگیز 1984 با یک رتبه تنزل رتبه و 905 هزار دلار فروش این هفته به صندلی چهارم رضایت داده است. از اکران این فیلم در آمریکا تا به امروز 40.3 میلیون دلار نسیب برادران وارنر شده و باکس آفیس موجو میزان فروش جدیدترین ماجراجویی های پرنسس دایانا/زن شگفت انگیز در مجموع و بازارهای بین المللی را به ترتیب 154.6 و 114.3 میلیون دلار اعلام نموده است.

این فیلم پرنسس دایانا با بازی گل گدوت را به زمان جنگ سرد می کشاند. در سال 1984، زن شگفت انگیز با دو دشمن قدرتمند روبه رو می شود؛ باربارا ان مینروا یا چیتا و مکسول لرد. از سویی دیگر، معشوقه دایانا یعنی استیو ترور هم برای یاری به او بازمی شود. میانگین امتیاز فیلم زن شگفت انگیز 1984 در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب 65 از 100 و 59 از 100 است که نشان می دهد بسیاری از منتقدان اثر جدید جنکیز را فیلمی خوب ارزیابی نموده اند.

همانند چند هفته اخیر شکارچی هیولا در صندلی پنجم فهرست پرفروش ترین فیلم های آمریکا قرار گرفته است. این فیلم طی هفته گذشته به طور میانگین در 1515 سالن در آمریکا نمایش داده شد و توانست 585 هزار دلار بفروشد. استقبال سینمادوستان در خاورمیانه و آسیای شرقی هم از جدیدترین ساخته پل دبلیو. اس. اندرسون خوب بوده و میزان فروش شکارچی هیولا در آمریکا، بازارهای بین المللی و در مجموع پس از 52 روز نمایش 11.8 ، 9.5 و 21.4 میلیون دلار اعلام شده است.

شکارچی هیولا بر اساس بازی محبوبی به همین نام ساخته شرکت کپ کام محصول 2018 ساخته شده است و داستان گروهی از سربازان انسانی به رهبری ناتالی آرتمیس (میلا یوویچ) را روایت می نماید که به سیاره هیولاها فرستاده شده اند. آرتیمس و هانتر باید با همکاری یکدیگر با موجودات وحشتناک ساکن سیاره جدیدشان مبارزه نمایند.

فیلم اخبار دنیا با بازی تام هنکس و هلنا زنگل همچنان فروش قابل قبولی دارد و هفته گذشته به طور میانگین با نمایش در 1537 سالن به فروشی 391 هزار دلاری دست یافته است. اکران اخبار دنیا به کارگردانی پل گرینگرس هنوز در بازارهای دنیای شروع نشده و این فیلم تا به امروز تنها در آمریکا روی پرده رفته و باکس آفیس موجو مجموع فروش آن را پس از 45 روز نمایش 10.8 میلیون دلار اعلام نموده است.

اخبار دنیا فیلمی درام به نویسندگی لوک دیویس و پل گرینگرس بوده که داستان آن از رمان اخبار دنیا نوشته پاولت جایلز اقتباس شده است. فیلم درباره یک گوینده اخبار است که در میان حوادث بعد از جنگ داخلی آمریکا باید یک دختر یتیم را به بستگان زنده اش برساند، اما این سفر چندان ساده نیست و مخاطرات زیادی پیش روی آن ها قرار می گیرد.

امتیاز این فیلم در IMDb و راتن تومیتوز تا به این ساعت به ترتیب 72 از 100 و 85 از 100 است که نشان می دهد عموم مردم و منتقدان فیلم جدید هنکس را دوست داشته اند. برایان لوری از CNN در بخشی از نقد خود درباره اخبار دنیا آورده است: این فیلم یک اثر جامع است که داستانی آشنا را در بستر پس زمینه ای تاریخی ارائه می دهد.

زن جوان خوش آتیه یا زن جوان نویددهنده باری دیگر در رتبه 7ام قرار گرفته است. این فیلم فمنیستی به خاطر برخورد صریح و نسبتاً تندی که با نابرابری های جنسیتی دارد طی هفته های اخیر مورد توجه سینمادوستان بسیاری قرار گرفته است. زن جوان خوش آتیه به واسطه پیغام های زیرمتنی و آشکار و بازی خوب بازیگر نقش اصلی اش احتمالا در فصل جوایز پیش رو با موفقیت هایی روبرو خواهد شد. تا به امروز در وب سایت متاکریتیک 33 نقد درباره این اثر جمع آوری شده که 27 نقد نگاهی مثبت و 6 نقد نگاهی متوسط به فیلم داشته اند.

زن جوان نویددهنده طی روزهای اخیر به طور میانگین در 923 سالن به نمایش در آمده و 221 هزار دلار فروخته است تا مجموع درآمد آن در آمریکا پس از 45 روز اکران به 4.6 میلیون دلار برسد. میزان درآمد این فیلم درام، جنایی و هیجان انگیز از بازارهای بین المللی هم 2.7 میلیون دلار اعلام شده است.

فیلم داستان زن جوانی را روایت می نماید که بر اثر یک واقعه تراژیک که در گذشته برای دوستش اتفاق افتاده دچار آسیب روحی شده و به همین دلیل از کسانی که بر سر راهش قرار می گیرند انتقام می گیرد. زن به تدریج خشمش را به سوی کسانی راهنمایی می نماید که عاملین واقعی آن رخداد بوده اند و همین موضوع به داستان جهت تازه ای می دهد.

فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه برای نخستین بار در دسامبر سال 2001 اکران شد. حالا و به خاطر نبود فیلمی جذاب و جدید روی پرده، کمپانی نیو لاین سینما نسخه بازسازی شده این فیلم را به سینماهای آمریکا آورده است. ارباب حلقه ها: یاران حلقه با بودجه 93 میلیون دلاری به فروشی بالغ بر 871 میلیون دلار دست یافت و 4 جایزه اسکار را هم از آن خود کرد تا بتوانیم نخستین قسمت از سه گانه سینمایی ارباب حلقه ها را در نظر مردم و منتقدان اثری محبوب ارزیابی کنیم.

ارباب حلقه ها: یاران حلقه هم اکنون در رتبه 11ام از لیست 250 فیلم برتر سینما در پایگاه IMDb از نظر مردم واقع شده است و چندی قبل بنیاد فیلم آمریکا آن را یکی از 100 فیلم برتر تمام دوران ها اعلام نمود. این فیلم در اکران دوباره اش پس از 3 روز نمایش در آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 166 و 326 میلیون دلار فروخته است.

فیلم فاتال به کارگردانی دون تیلور و فیلم نامه ای از دیوید لاگری با توجه عملکرد سایر فیلم های هم سبک اش در دوران کرونا، اکران موفقی داشته و طی هفته های گذشته همیشه در میان 10 فیلم پرفروش آمریکا قرار گرفته است. این فیلم با 161 هزار دلار فروش در هفته گذشته در رتبه 9ام باکس آفیس قرار گرفته و مجموع فروش خود در ایالات متحده را به 5.8 میلیون دلار رسانده است. فاتال به دلیل تعطیلی سینماهای بسیاری از کشورهای اروپایی هنوز در بازارهای بین المللی اکران نشده است.

این فیلم قرار بود طی هفته پایانی بهار اکران شود، اما شیوع کرونا باعث شد اکران جدیدترین ساخته تیلور ابتدا به مهرماه و سپس به اواخر آذر موکول شود. در خلاصه داستان رسمی این فیلم آمده است: مردی متأهل پس گذراندن یک شب با یک کاراگاه پلیس زن خود را درگیر یک طرح توطئه قتل می بیند. عموم منتقدان فاتال را اثری متوسط اما سرگرم نماینده ارزیابی نموده اند که درگیر کلیشه ها می شود و تنها می تواند رضایت خاطر بعضی از دوست داران فیلم های مهیج و رازآلود را کسب کند. میانگین امتیاز این فیلم در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب 43 از 100 و 52 از 100 است.

جنگ با باباعظیم با بازی رابرت دنیرو با 156 هزار دلار فروش برای هجدهمین هفته متوالی در جمع پرفروش ترین ها قرار گرفته است. 122 روز از زمان اکران این فیلم می گذرد و جدیدترین ساخته تیم هیل در تمام این مدت فروش قابل قبولی داشته است. مجموع فروش این فیلم کمدی-خانوادگی پس از 18 هفته نمایش نمایش 36.1 میلیون دلار اعلام شده که سهم سینماهای آمریکا و سایر کشورهای دنیا از این رقم به ترتیب 19.8 و 16.3 میلیون دلار است.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
چیزهای کوچک

The Little Things

22.17.8
خانواده غارنشینان: عصر جدید

The Croods: A New Age

111.645.9
مارکسمن

The Marksman

40.99.07
زن شگفت انگیز 1984

Wonder Woman 1984

70.940.3
شکارچی هیولا

Monster Hunter

80.511.8
اخبار دنیا

News of the World

70.310.8
زن جوان نویددهنده

Promising Young Woman

70.24.6
ارباب حلقه ها: یاران حلقه

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

10.10.1
فاتال

Fatale

80.15.8
جنگ با باباعظیم

The War with Grandpa

180.119.8

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: Box Office Mojo

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14313

به "ارباب حلقه ها: یاران حلقه همچنان جذاب و پرفروش است (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارباب حلقه ها: یاران حلقه همچنان جذاب و پرفروش است (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید