احتمال وقوع بارش های سنگین در اواخر فروردین

به گزارش بانیما، به گزارش تجارت نیوز، بنابر اعلام اقلیم شناسان، تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین بر اقلیم ایران اثر گذاشته و آن را بی نظم تر نموده است، به طوری که آنالیز داده های آماری نشان می دهد شدت بارش ها و وقوع سیلاب ها در ایران، بیشتر و فواصل وقوع آن ها در سال های اخیر کمتر شده است.

احتمال وقوع بارش های سنگین در اواخر فروردین

برای مثال بارش های سراسری در فروردین ماه 1399 در ایران حتی در زمستان نیز رخ نداده است.

معاونت سنجش از دور سازمان فضایی ایران با استفاده از داده های ماهواره TRMM و سنجش میزان بارش های جهانی (GPM)، شرایط بارش های تجمعی در چند روز اخیر را آنالیز نموده است. بر این اساس پیش بینی می گردد که هفته آخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه بارش های سنگین همچنان در اغلب نقاط کشور ادامه یابد.

میزان بارش های تجمعی در اغلب نقاط کشور در تاریخ 21 فروردین 99

با استفاده از داده های هواشناسی ماهواره ای، پیش بینی می گردد در روزهای آینده توده هوای بسیار قوی از فراز دریای مازندران عبور نموده و سرمای هوای منطقه سیبری را وارد ایران کند و همزمان توده هوای قوی مرطوب مدیترانه ای که رطوبت بسیار بالای دریای سرخ را همراه خود دارد، نیز وارد ایران گردد که دمای هوا را به شدت کاهش داده و باعث بارش های برف سنگین در بخش هایی از ایران از جمله ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس می گردد.

این سرما به استان های جنوبی کشور نیز نفوذ نموده و دمای هوا را به شدت کاهش خواهد داد. این کاهش دما می تواند در این مناطق باعث سرمازدگی شکوفه ها و بروز خسارات به محصولات کشاورزی گردد.

در همین حال نقشه ماهواره ای بارش های روزانه فروردین نیز در پرتال سنجش از دور سازمان فضایی ایران منتشر شده است. با توجه به اطلاعات دریافتی از تصاویر ماهواره ای حداکثر نرخ بارش مربوط به استان های مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است.

منبع: ایلنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8831

به "احتمال وقوع بارش های سنگین در اواخر فروردین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال وقوع بارش های سنگین در اواخر فروردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید