اجرای ناموفق نوسازی بافت فرزان، شهرداری در بازسازی به مردم یاری کند

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، همایون نخعی نژاد ظهر دوشنبه در ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری، حاشیه نشینی در بیرجند را از دغدغه های مسئولان استانی دانست و اظهار کرد: خراسان جنوبی به لحاظ بافت تاریخی از استان های مطرح در کشور است.

اجرای ناموفق نوسازی بافت فرزان، شهرداری در بازسازی به مردم یاری کند

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی با اشاره به بافت های تاریخی شهرستان های استان، اضافه کرد: همچنین در شهرستان های خوسف، بشرویه و... بافت ها ارزشمندی وجود داشته که مورد توجه است.

نخعی نژاد با اشاره به بافت های فرسوده بیرجند، اظهار کرد: باید برای نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده بیرجند و شهرستان ها چاره اندیشی کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در بازسازی بافت فرسوده به مردم یاری کند، گفت: در این راستا یارانه ای که آخر داده می گردد باید اول پرداخت گردد.

نخعی نژاد با اشاره به بافت فرزان در بیرجند، بیان نمود: اجرای بعضی پروژه ها مانند بافت فرزان در استان بد آغاز شده و آثار منفی به جای گذاشته است.

وجود 47 بافت تاریخی در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به بافت های ارزشمند موجود در خراسان جنوبی، بیان نمود: در حال حاضر 47 بافت تاریخی با 64 اثر به ثبت رسیده در استان موجود است.

حسن رمضانی با تاکید براینکه باید بافت تاریخی خوسف در ردیف بافت های ابلاغی قرار گیرد، اضافه کرد: شهرستان خوسف هر روز رو به روشد بوده و این بافت نیز یکی از بافت های ارزشمند در خراسان جنوبی تلقی می گردد.

وی با اشاره به معضلات بافت های تاریخی، بیان نمود: باید از توانمندی شرکت مادرتخصصی در بافت های تاریخی استان یاری گرفت به این ترتیب که بعضی از آثار ارزشمند توسط این شرکت خریداری شده و به مراکزی برای ترویج معماری و شهرسازی ایرانی و اسلامی تبدیل گردد.

رمضانی با بیان اینکه باید در اولویت های اجرایی بازآفرینی، بافت تاریخی حفظ گردد، اظهار کرد: باید آثار تاریخی موجود در شهر ها و استان ها نیز حفظ گردد.

وی با اشاره به بافت فرزان بیرجند، اضافه کرد: باید در این بافت، توجه به جداره مصلی بیرجند و آثار تاریخی موجود در آن رعایت گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات اجرا شده برای مالکان بناهای تاریخی، اظهار کرد: هرمالک بنای تاریخی که فرم مشارکت را امضا کند، به ازای هر واحد، مبلغ 30 میلیون تومان بلاعوض می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7186

به "اجرای ناموفق نوسازی بافت فرزان، شهرداری در بازسازی به مردم یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای ناموفق نوسازی بافت فرزان، شهرداری در بازسازی به مردم یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید