آینه کاری و ده ها نکته برای زیباسازی خانه شما!

به گزارش بانیما، آینه کاری چیست؟ آینه کاری (Mirror Work) یکی از هنرهای بسیار قدیمی ایرانیان است. در ابتدا بر روی ستون ها و دیوارها و بخش های مختلف آثار متبرکه یا خانه های اشراف زادگان و پادشاهان انجام می شد. امروزه آینه کاری سنتی دیوار و ستون ها به شکلی مدرن در دکوراسیون داخلی انجام می شود و با تنوع بی نظیر و زیبایی بی بدیل خود توانسته به عنصر تزیینی بسیار مهمی تبدیل شود. در ادامه مهمترین و بهترین نکات آینه کاری دکوراتیو و تزیینی منزل را توضیح خواهیم داد تا بتوانید منزلی شیک و رؤیایی داشته باشید.

آینه کاری و ده ها نکته برای زیباسازی خانه شما!

آینه کاری دکوراسیون داخلی منزل برای زیبایی و دلباز شدن فضای خانه

آینه کاری خاص و خلاقانه برای همه قسمت های منزل امکان پذیر است اما باید برای نصب درست آینه ها و فرم و طراحی آنها به نکات بسیار مهمی توجه کنید. با این نکات دکوراسیون خانه شما زیباتر از چیزی که تصور می کردید خواهد شد.

اولین و مهمترین نکته این است که آینه کاری خانه کوچک باعث دلبازتر شدن و بزرگتر به نظر رسیدن فضای منزل می گردد. انتخاب سبک مدرن و کلاسیک به عنوان دو سبک متضاد، بستگی به سبک دکوراسیون داخلی شما دارد. به عنوان مثال آینه کاری مدرن برای خانه های لوکس و لاکچری و مدرن است و برای آن باید از تکه های بزرگ آینه و با خطوط صاف یا آینه های رومیزی و دیواری بزرگ استفاده کنید. در مقابل آینه کاری کلاسیک برای خانه های آنتیک و کلاسیک است و در آن از قطعات کوچکتر آینه ها و با خطوط شکسته استفاده می گردد.

آینه کاری پذیرایی مخصوصا برای خانه های کوچک که فضای بزرگی نیست یا نور کافی وارد آن نمی گردد معجزه می کند. شما می توانید با آینه کاری دیوار روبروی پنجره ها یا بخش نورگیر خانه و همینطور دیوارهایی که روبروی چراغ های اصلی هستند، فضای خانه را روشن تر و بزرگتر نشان دهید. پذیرایی به دلیل حضور مهمانان و اهمیت بالای آن تأثیر زیادی در زیباسازی فضای شما خواهد داشت.

آینه کاری بالای شومینه در پذیرایی روشی خاص و خلاقانه برای زیباسازی این قسمت به عنوان نقطه کانونی و جلوه بیشتر پذیرایی منزل می باشد. عرض آینه ای که انتخاب می باشد با عرض قسمت بالای شومینه یکسان باشد. از آینه های مستطیلی با قاب پر طرح برای دکوراسیون کلاسیک، آینه گرد با قاب ساده چوبی برای دکوراسیون مدرن و از آینه استیل برای زیباتر شدن شومینه آنتیک خود استفاده کنید.

آینه کاری ورودی خانه و راهرو بخش دیگری است که به شیک سازی منزل شما کمک می کند. در برخی خانه ها راهرو به بخش متصل کننده فضای بیرونی و درونی منزل می گویند و در برخی خانه ها هم فضای دالان مانند رسمی برای ورود اعضای خانواده و مهمانان است. نصب آینه ها در این قسمت برای بالای جاکفشی و روبروی درب ورودی/ خروجی مناسب هستند.

آینه کاری اتاق خواب فضایی حساس و البته بسیار معروف و پرکاربرد است. برخی افراد تمایل ندارند روبروی تخت خواب آینه کار شده باشد که از لحاظ فنگ شویی هم ایراد دارد. به همین دلیل آینه کاری پشت تخت خواب یا آینه روی درب کمد دیواری یا درب شیشه ای کمد دیواری بهترین گزینه است. با این کار فضایی بزرگتر و آرامش بخش تر خواهید داشت.

آینه کاری دیوار در تمامی فضاهای منزل قابل اجراست و هیچ محدودیتی وجود ندارد. به عنوان مثال از آینه کاری بالای کنسول به رنگ برنز یا برنج برای زیباتر کردن کنسول آنتیک و شیک استفاده می کنند. آینه کاری روی ستون هم کمک می کند تا ستون های اضافی و مزاحم وسط پذیرایی کمتر به چشم بیایند و انعکاس نور آنها را حذف کند.

آینه کاری سقف بیشتر برای خانه هایی که سقف بلندی دارند استفاده می کنند همانطور که در خانه های تاریخی هم دیده اید. با اینکه این کار سقف را بلندتر نشان می دهد اما عظمت و شکوه آن بیشتر می گردد از طرفی برای سقف های کوتاه اگر از آینه برای تزیینات استفاده کنید، تأثیر خیلی بدی روی فکر و چشم مخاطب خواهد گذاشت.

آینه کاری پشت مبل یکی از خلاقانه ترین روش های تزیین پذیرایی است. با توجه به اینکه افراد از آینه های پشت مبل برای دیدن چهره و آراستن خود استفاده نمی کنند، این آینه ها کلا جنبه تزیینی دارند. به همین دلیل آینه کاری پازلی بهترین نوع برای زیباسازی دیوار پشت مبلمان است. حتی می توانید از تکه های مختلف به شکل اشکال هندسی گوناگون مثل لوزی، دایره، نیزه ای و غیره استفاده نمایید که بستگی زیاد به فرم و طرح مبلمان شما بستگی دارد.

آینه کاری پشت تلویزیون هم جنبه دکوری دارد و با توجه به اینکه دیوار پشت تلویزیون یا تی وی وال به عنوان نقطه کانونی منزل انتخاب می گردد و روی آن تزیینات گوناگون انجام می دهند، نصب آینه های دکوراتیو بسیار زیبا و خوش پسند خواهد بود. آینه کاری برنز و مسی برای سبک کلاسیک فوق العاده است. آینه کاری تیکه ای یا جورچین و پازلی هم گزینه بسیار خوبی است. توجه داشته باشید که فقط بخشی از این دیوار باید آینه کاری گردد تا در طول شب موقع تلویزیون دیدن، انعکاس نور اختلال در دید ایجاد نکند. طرح و مدل آینه ها نیز سلیقه ای هستند ولی فقط با مدل های دکوری را انتخاب کنید.

آینه کاری بین کابینت هم یکی از گزینه های تزیین خانه و آشپزخانه است. فضای بین کابینت ها مستعد کثیف شدن و آلودگی است و اگر به تمیز بودن همیشگی آنها عادت دارید، شیشه ها بهتر تمیزی را نشان می دهند. طرح های لوزی و مربعی و یا مثلثی بهترین نمونه های زیباسازی این قسمت با آینه است. آینه کاری اپن آشپزخانه با مدل های ساده، رنگی و طرح دار و شکل های گوناگون زینت بخش آن خواهد شد. قسمت پایه یا زیرین اپن با آینه تزیین می گردد و صفحه رویی را نمی توان با آینه تزیین کرد.

آینه کاری منزل در هر قسمتی اصول و تکنیک خاص خود را دارد و در صورتی که رعایت کنید تا سالیان طولانی بدون اینکه نگران از مد افتادن آن باشید، از دکوراسیون منزلتان لذت خواهید برد. آینه کاری خاص منزل با مدل های مسی و برنزی برای سبک کلاسیک، طلایی برای سبک لاکچری و لوکس و نقره ای برای سبک مدرن تجربه بی نظیری است. منزل شما زمانی زیبا خواهد شد که تمامی نکات گفته شده را به کار بگیرید.

منبع: اتاق
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18139

به "آینه کاری و ده ها نکته برای زیباسازی خانه شما!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینه کاری و ده ها نکته برای زیباسازی خانه شما!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید