آنچه در سفر به ژاپن باید بدانید!

به گزارش بانیما، ژاپن را بهتر از همواره بشناسید

ژاپن کشوری است با تاریخی غنی و پیچیده و این موضوع سبب شده تا شاهد شکل گیری فرهنگی والا، افسون کننده و مجذوب کننده در این کشور باشیم که سالیانه میلیون ها توریست در سراسر جهان را به سمت خود جذب می نماید.

آنچه در سفر به ژاپن باید بدانید!

جشنواره های مهم: جشنواره هانامی (Hanami) یا شکوفه های گیلاس، مشهورترین جشنواره و پر بازدیدترین زمان سفر به ژاپن محسوب می گردد که از اواخر ماه مارچ تا اوایل آپریل ادامه دارد. جشنواره برفی ساپورو (Sapporo) در ماه فوریه، فوجی راک فستیوال در ماه جولای، جشنواره (Tokushimas Awa Odori) در ماه آگوست و هفته طلائی ژاپن (Golden Week) از 29 آپریل تا 5 می از مهم ترین جشنواره های ژاپن هستند که پیدا کردن هتل و محل اقامت در این ایام و به ویژه طی هفته طلایی ژاپن، تقریبا غیرممکن است.

برترین زمان بازدید: فصل بهار به علت وجود جشنواره شکوفه های گیلاس (اواخر مارچ تا اوایل آپریل) زمان خوبی برای تماشا ژاپن محسوب می گردد، پائیز در ژاپن زیباست ، باغ های تزئین شده و رنگارنگ، در این فصل، بسیار تماشای است. تابستان های ژاپن بسیار گرم است و در فصل زمستان پیست های اسکی فراوانی در این کشور وجود دارد. فصل کوهنوردی در قله فوجی از ماه جولای تا آگوست اغاز شده و شما می توانید تا دامنه های برفی این قله بالا بروید. البته این ورزش چندان در بین مردم ژاپن رایج نیست.

محل اقامت : این بخش را می توان پر هزینه ترین قسمت سفر به ژاپن محسوب کرد. به معنی واقعی در ژاپن گزینه اقامتی مقرون به صرفه قیمت وجود نداشته اما در عوض حتی میهمان سراها و مسافرخانه های این کشور هم کاملا تمییز و مناسب هستند. مسافرخانه در زبان ژاپنی (Ryokans) نامیده شده و نوع مقرون به صرفه آن (minshuku) نام دارد که مسافرخانه های سنتی ژاپنی هستند که محل مناسبی برای کشف فرهنگ و آداب و رسوم مختلف میهمانداری و غذاهای ژاپنی به شمار رفته و توصیه می کنیم حتما چند شبی را در این هتل ها اقامت کنید. در این کشور بعلاوه انواع هتل های کپسولی نیز وجود دارد که شما در آن می توانید یک شب را در کپسول های بسیار پیشرفته ای که فقط دارای فضایی به میزان یک تخت خواب است، سپری کنید. اگر شما برای مدتی کوتاه و تنها یکی دو روز در شهری اقامت خواهید داشت من به طور جدی، (AirBnB) را توصیه می کنم. این نوع اقامت بسیار مقرون به صرفه بوده و بسیاری از گردشگران از آن استفاده می نمایند. برای مسافران کوله پشتی به دوش یا (backpackers) نیز رزرو محل خواب در (Hostelworld) گزینه خوبی است و می تواند در مواقع شلوغ و به ویژه جشنواره شکوفه های گیلاس، به دادتان برسد البته باید دست کم از چندماه پیش تر به فکر رزرو محل خواب در این هتل باشید. احتمالا در (Agoda) می توانید گزینه های اقامتی با قیمت میانه پیدا کنید.

حمل و نقل عمومی : برای رسیدن به ژاپن سعی کنید هواپیمایی به مقصد فرودگاه هانیدا انتخاب نموده و بعلاوه جواز استفاده از راه آهن (JR Pass) را نیز تهیه کنید. از سال 2016 به بعد تمامی گردشگرانی که به ژاپن سفر می نمایند باید پیش از سفر خود نسبت به این موضوع اقدام نمایند. این مجوز فقط برای گردشگران صادر شده و شما در هنگام ورود به کشور قادر به تهیه آن نخواهید بود. با داشتن این مجوزها شما می توانید از تخفیف های مناسبی بهره مند شده و استفاده از ترن برای سفر به سایر شهرها و منطقه ها خارج از توکیو، برترین گزینه محسوب می گردد. خط آهن ژاپن بسیار گسترده و کارآمد بوده و بهنرین گزینه برای سفرهای بین شهری محسوب می گردد. توصیه می کنیم پیش از سفر به ژاپن نرم افزار (Hyperdia) را در موبایل خود نصب کنید تا با یاری آن بتوانید برترین جهتهای موجود را برای رسیدن به مقصدتان پیدا کنید. این نرم افزار، بسیار دقیق بوده و تمامی جزئیات را به شما ارائه می نماید. علاوه بر مجوز استفاده از راه آهن شما باید یک کارت (Suica card) نیز از دستگاه های اتوماتیک یا ماموران فروش بلیط تهیه کنید. شما با شارژ این کارت ها به راحتی می توانید از سرویس های حمل و نقل عمومی، مترو و قطارهای بین شهری بهره ببرید. اگر برای پیدا کردن جهت خود با مشکل روبرو شدید، به مسئولین فروش بلیط مراجعه کنید، معمولا در بین این افراد هستند کسانی که کمی انگلیسی بلد باشند.

سایر موارد احتمالی: بعضی موارد مثل مجوز راه آهن، استفاده از تخفیف های پروازی و … تنها در خارج از ژاپن در اختیار شما بوده و از داخل این کشور امکان دسترسی به آن را نخواهید داشت. برای رزرو این موارد هم شما باید پیش از سفر خود، برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. در شهر توکیو تابلوهای شهری با زبان انگلیسی بسیار کم و محدود بوده و البته با توجه به اینکه توکیو خود را برای میزبانی المپیک تابستانی 2020 آماده می نماید، این شرایط به سرعت در حال بهبود است. در سال های پیش رو تا المپیک، این کشور در حال بازدید و بهبود شرایط ایستگاه های قطار خود جهت خدمات دهی بهتر به گردشگران است. توصیه می کنیم از هم اکنون به فکر نصب یک اپلیکیشن ترجمه زبان ژاپنی و دانلود جهتها و نقشه این کشور بوده و شکیبا باشید. مردم محلی بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند و به غریبه ها یاری نموده و در بسیاری از مواقع برای فهماندن منظور خود به شما، پانتومیم اجرا می نمایند. احتمال دانستن زبان انگلیسی به وسیله نسل جوان ژاپنی از جمله دانشجوها و دبیرستانی ها بیشتر بوده و این افراد قطعا می توانند زبان انگلیسی را بخوانند.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19264

به "آنچه در سفر به ژاپن باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه در سفر به ژاپن باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید