آموزش روبات های چهارپا با تقلید از رفتار حیوانات

به گزارش بانیما، پژوهشگران گوگل طی پروژه جدیدی سعی کرده اند تا تقلید از حیواناتی مانند سگ را به ربات های چهارپا آموزش دهند.

آموزش روبات های چهارپا با تقلید از رفتار حیوانات

پژوهشگران آزمایشگاه هوش مصنوعی گوگل با همکاری پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، برکلی(UC Berkeley) تلاش کرده اند تا راهی برای انتقال کارآمد و اتوماتیک رفتارهای حیوانی مانند سگ به یک ربات چهارپا پیدا کنند. چنین کاری، پیش از این نیز اجرا شده اما پژوهشگران در این پروژه، از نوعی فرایند آموزشی استفاده کرده اند که به بینش تخصصی و مهارت بالایی نیاز دارد.

در این فرایند، برخی از تنظیمات دستی نیز مورد نیاز هستند تا این اطمینان حاصل شود که حرکات حیوان به درستی توسط روبات به اجرا در می آیند. از آنجا که هر روباتی که به سگ شباهت دارد، در واقع یک سگ نیست و روش حرکت سگ نیز دقیقا روش حرکت کردن روبات نیست، امکان افتادن و شکست خوردن روبات در وظایف وجود دارد.

پژوهشگران در این پروژه سعی کرده اند تا این مسائل را تا حد امکان برطرف کنند. در این فرآیند، معمولا حرکات سگ ثبت می شوند و پاها و مفاصل به دقت مورد بررسی قرار می گیرند. حرکات پاها و مفاصل طی یک شبیه سازی دیجیتالی، به روبات منتقل می شوند تا روبات برای تقلید از آنها تلاش کند.

پژوهشگران در این شبیه سازی، پارامترهایی را نیز تعیین کرده اند که نحوه راه رفتن را به درستی به روبات آموزش می دهند.،مهر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8596

به "آموزش روبات های چهارپا با تقلید از رفتار حیوانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش روبات های چهارپا با تقلید از رفتار حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید