شروع طرح ویژه پاکسازی و بهسازی اماکن اسکان کارگری در پایتخت

به گزارش بانیما، طرح ویژه پاکسازی و بهسازی اماکن اسکان کارگری منطقه 5 تهران با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا شد.

شروع طرح ویژه پاکسازی و بهسازی اماکن اسکان کارگری در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری داانشجو، رضا علیزمانی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 5 درباره برنامه های این منطقه جهت مقابله با بیماری کرونا اظهارداشت: با توجه به نقش مهم خود مراقبتی در کنترل شیوع بیماری، طرح آموزش همه کارگران نظافت شهری و بوستان ها همچنین مراقبت از اماکن اسکان کارگری در منطقه 5 اجرا شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 5 تهران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه، تجهیز، تعمیر ضدعفونی و گندزدایی همه ساختمان های اسکان کارگری در حال اجرا است.

وی گفت: به همین منظور شهرداران نواحی به همراه پزشکان متخصص در این زمینه با سرکشی به محل اسکان کارگران، شرایط آن ها را آنالیز و توصیه های لازم در مورد رعایت بهداشت فردی و نحوه شستشوی صحیح دست ها را به آن ها ارائه کردند.

معاون شهردار منطقه 5 به نصب بنر های آگاهی بخشی در سطح منطقه اشاره نمود و گفت:: در ادامه اقدامات پیشگرانه اکران محیطی پیغام های آموزشی با هماهنگی سازمان زیبا سازی تحویل دستکش و ماسک به کارگران، نظافت، رفت و روب و ضدعفونی کردن، اتاق، حیاط و محوطه اسکان کارگری، شست وشوی فرش، لباس و پتوی کارگران نیز از جمله فعالیت های انجام شده در زمینه پیشگری از شیوع این ویروس است.

علیزمانی در ادامه اضافه کرد: سرویس های بهداشتی عمومی از جمله اماکنی هستند که عدم توجه به نظافت آن ها می تواند منشا انتشار بیماری های مختلف باشد از این روی ضد عفونی کردن روزانه سرویس. ها به صورت ویژه در دستور کار منطقه قرار گرفته و همه روزه توسط کارشناسان مورد نظارت جدی قرار می گیرد که در این رابطه همه سرویس های بهداشتی بوستان ها و اسکان های کارگری به مواد ضدعفونی و مایع صابون مجهز شده و به صورت روزانه گندزدایی می گردد.

علیزمانی اعلام نمود: تشکیل اکیپ سلامت در منطقه، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه پرسنل و سرای محلات نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7789

به "شروع طرح ویژه پاکسازی و بهسازی اماکن اسکان کارگری در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح ویژه پاکسازی و بهسازی اماکن اسکان کارگری در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید