آزادی گروگان های آمریکایی در کره شمالی

به گزارش بانیما، دیدگاه چنین افرادی به عنوان نمونه در یکی از مطالب روزنامه نیویورک تایمز هم این گونه منعکس شده بود: معمر قذافی دیکتاتور لیبی در سال 2011 و پس از آنکه داوطلبانه از برنامه هسته ای نوظهور آن کشور چشم پوشی کرد، کشته شد. با وجود این، ترامپ مکالمه خود را با بیان اینکه کار تو عالی بود، خاتمه داد.

آزادی گروگان های آمریکایی در کره شمالی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

در کمال شگفتی خود ترامپ بعداً در یک کنفرانس خبری گفت که وقتی به مدل لیبی اشاره می نماید منظورش نابودی کامل لیبی است؛ و حالا این مدل می تواند در خصوص کره شمالی هم اتفاق بیفتد اگر نتوانیم به یک توافق برسیم، که بسیار هم احتمال دارد. چند دقیقه بعد از این اظهارات، مایک پنس معاون رئیس جمهوری از من تمجید کرد و گفت؛ او از تو حمایت می نماید. اما خود ترامپ گفت دیدگاه تو کاملاً روشن بود، من اصلاحش کردم. همزمان تحولات و پیشرفت های قابل توجهی نیز در خصوص گروگان های امریکایی باقی مانده در کره شمالی در جریان بود. ما به این نتیجه رسیده بودیم که اگر پمپئو شخصاً به کره شمالی برود، به احتمال زیاد می تواند گروگان ها را دریافت کند و به همراه خود به امریکا بازگرداند. من و پمپئو با سفر به پیونگ یانگ موافق نبودیم ولی موضوع آزادی گروگان ها به اندازه کافی اهمیت داشت که تصمیم گرفتیم مخالفت خود را علنی نکنیم (البته برای ترامپ اهمیتی نداشت که چه کسی برای برگرداندن گروگان ها به کره شمالی برود). چانگ در روز چهارم ماه مه و برای سومین بار به دیدنم آمد و جزئیات بیشتری را از اجلاس سران دو کره در پانمونجوم ارائه کرد. او تأکید داشت که کیم را بشدت تحت فشار قرار داده اند تا با یک خلع سلاح کامل هسته ای که قابل راستی آزمایی و غیرقابل برگشت باشد موافقت کند. چنین فرمولی از مدت ها قبل و از زمان ریاست جمهوری جورج بوش (پسر) مدنظر ما بوده و حداقل از نظر زبانی و لفظی یک گام مهم برای کره شمالی محسوب می گردد. او از رئیس جمهوری کشورش نقل می کرد که رهبر کره شمالی در فضای پیش از اجلاس سنگاپور متمایل و رام شدنی به نظر می رسید، اما خود کیم هرگز به طور علنی تعهدی را اعلام نکرد. مون، کیم را ترغیب نموده بود که معامله ای عظیم را با ترامپ انجام دهد و پس از امضای چنین توافق کلانی می توان در خصوص جزئیات آن در سطوح کارشناسی مذاکرات بیشتری انجام داد. کره جنوبی بر این نکته هم تأکید نموده بود هر آنچه از منافع این توافق که سهم کره شمالی باشد بعد از تکمیل فرآیند خلع سلاح، می تواند عاید آن کشور گردد. چانگ می گفت، رهبر کره شمالی گفته است همه این مسائل را درک می نماید. رئیس جمهوری کره جنوبی درخواست داشت که در نیمه دوم ماه مه و قبل از اجلاس سران امریکا و کره شمالی به واشنگتن بیاید و با ترامپ رایزنی کند که ما در نهایت با این درخواست موافقت کردیم.، ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11549

به "آزادی گروگان های آمریکایی در کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی گروگان های آمریکایی در کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید