آخرین نتایج بررسی های فنی از ماجرای درز اطلاعات کافه بازار

به گزارش بانیما، تهران- خبرنگاران- به دنبال انتشار اخباری در فضای مجازی از دیروز مبنی بر درز اطلاعات کاربران کافه بازار، تیم فنی این پلتفرم با تایید اینکه سورس کد یکی از زیرسیستم های وب سایت کافه بازار به دست افرادی خارج از مجموعه رسیده است؛ به کاربران اطمینان داد که تاکنون هیچگونه شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب های کاربری به دست نیامده است.

آخرین نتایج بررسی های فنی از ماجرای درز اطلاعات کافه بازار

به گزارش صبح یکشنبه خبرنگار خبرنگاران، کافه بازار پیرو بیانیه قبلی و در راستای سیاست خود مبنی بر شفافیت، کاربران را در جریان جزئیات جدید نتایج بررسی های تیم فنی کافه بازار درباره گزارشی که صبح دیروز، 7 اردیبهشت در شبکه های اجتماعی انتشار یافت، قرار داد.

بنا به اعلام روابط عمومی بازار و طبق بررسی های تیم فنی معین شده است: سورس کد یکی از زیرسیستم های وب سایت کافه بازار به دست افرادی خارج از مجموعه رسیده است؛ در عین حال، همچنان هیچ گونه شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب های کاربری به دست نیامده است.

همچنین تیم فنی این مسئله را از ساعات ابتدایی روز شنبه با جدیت پیگیری کرد و اشکال امنیتی را شناسایی و برطرف کرد.

روابط عمومی این مجموعه در عین حال، جهت اطمینان خاطر کاربران کافه بازار بر نکات زیر تاکید کرد :

- این دسترسی تنها به بخشی از زیرسیستم وب سایت کافه بازار اجرا شده که تاثیری در امنیت اپلیکیشن بازار و تلفن همراه کاربران ندارد.

- رمز عبور کاربران بازار یا یک بارمصرف (OTP) بوده و امکان ورود شخص ثالث به حساب های کاربری وجود ندارد، یا به صورت salted، با شیوه ایمن SHA256، رمزگذاری شده و قابل بازیابی نیست.

کافه بازار بابت بروز مساله پیش آمده صمیمانه پوزش می خواهد و متعهد است حداکثر تلاش خود را جهت حفظ امنیت و اعتماد کاربران خود به کار ببرد.

برنامه بازار یک بستر ارائه برنامه ها و بازی های اندرویدی در ایران است که از بهمن 1389به همت جمعی از فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه های کشورمان شکل گرفته و بر اساس آخرین گزارشها، این برنامه بیش از 38 میلیون نصب فعال دارد که 98 درصد این نصب ها در ایران است.

درز اطلاعات برخی پلتفرم های کسب و کار ایرانی، طی چند روز گذشته مساله ساز شده است که نمونه آن درمورد شرکت تاکسی اینترنتی تپ سی رخ داد و با وجود عذرخواهی مسئولان این مجموعه، ورود مراجع انتظامی به موضوع را به دنبال داشت.

علمی** 9207** 1055

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2720

به "آخرین نتایج بررسی های فنی از ماجرای درز اطلاعات کافه بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین نتایج بررسی های فنی از ماجرای درز اطلاعات کافه بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید