نکاتی که باید پیش از سفر به جاکارتا بدانیم

به گزارش بانیما، جاکارتا به عنوان پایتخت کشور اندونزی یکی از قطب های گردشگری در جنوب شرقی آسیا است. در این مقاله همراه خبرنگاران باشید تا با نکاتی که پیش از سفر به این شهر باید بدانید، آشنا شوید.

نکاتی که باید پیش از سفر به جاکارتا بدانیم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

کشور اندونزی دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی است. بزرگترین شهر و پایتخت این کشور، جاکارتا نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شهر از جاذبه های بسیاری بهره می برد. حال آنکه امروزه شکل و شمایل پیشرفته تری نیز به خود گرفته است.

در این مقاله به برخی از قوانین و نکات لازم برای سفر به این کشور، پرداخته ایم.

لباس مناسب بپوشید

اول از همه به یاد داشته باشید که در جاکارتا کمتر سخت گیری برای پوشش لباس در نظر گرفته می گردد. تنها در برخی از موزه ها برای خانم ها قدری محدودیت اعمال می گردد. با همراه داشتن لباس و پوشش جایگزین خیال خودتان را راحت کنید.

از طرفی حتما حواستان باشد، برای بازدید از معابد منطقه لباس راحت بپوشید. چراکه ممکن است مجبور به بالا رفتن از تپه های کوتاه و بلند و همچنین پله های فراوان بشوید.

کارت شناسایی همراه داشته باشید

از آنجایی که به عنوان گردشگر در این کشور هستید، حتما با خود کارت شناسایی یا گذرنامه را داشته باشید. بیشتر مکان های گردشگری برای ورود نیازمند چک کردن مشخصات مسافران هستند. بهتر است چندین کپی نیز از گذرنامه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری به مشکل نخورید.

سیم کارت بخرید

به محض رسیدن به جاکارتا به یکی از مراکز خدمات بروید و سیم کارت تهیه کنید. این کار بسیاری از هزینه هایتان را کاهش می دهد. قیمت این سیم کارت ها نسبت به کشورهای منطقه ارزانتر است.

زبان انگلیسی را فراموش کنید

در اندونزی و حتی جاکارتا شاید زبان انگلیسی چندان به کارتان نیاید. با پیشرفت تکنولوژی شاید بهترین کار این باشد که نرم افزار ترجمه ای را در گوشی هوشمند خود داشته باشید تا کمتر به مشکل بخورید.

پول نقد همراه داشته باشید

مانند بیشتر شهرهای دنیا، همراه داشتن پول نقد در جاکارتا کارهایتان را راحت تر راه می اندازد. البته در اکثر مغازه ها و فروشگاه های این شهر دستگاه های خودپرداز وجود دارند؛ اما از طرف دیگر شاید برخی از فروشنده ها برای پرداخت با کارت های اعتباری مقداری پول بیشتر طلب نمایند!

ضمناً حتما تا جای ممکن پول خود را در مبدا، فرودگاه یا صرافی های مطمئن تبدیل کنید تا با آمادگی کامل به سفر بروید.

چانه بزنید

برای خرید کردن سعی کنید به فروشگاه هایی بروید که برچسب قیمت بر روی اجناسشان قرار داشته باشد تا تکلیفتان روشن باشد! با این کار از گرانفروشی های احتمالی در امان خواهید ماند.

ولی اگر به هر ترتیب به خرید از دیگر مغازه ها رفتید، حتما چانه بزنید. فروشنده های این مغازه ها با دیدن گردشگرهای خارجی قیمت اجناس خود را بالا می برند؛ پس چه بهتر که با چانه زدن هوای جیبتان را داشته باشید.

انعام زوری است!

به طور کلی در اندونزی، انعام دادن بخشی از فرهنگ مردم است. در جاکارتا نیز مجبور به انعام دادن هستید. از مشاغل خصوصی گرفته تا دولتی، همه کارکنان در طلب انعام هستند. در رستوران ها نیز علاوه بر حق سرویس بهتر است مقداری انعام بگذارید. به طور کلی برای انعام دادن، فرقی بین پارکبان و کارمند فرودگاه نیست.

ضمناً به یاد داشته باشید برای این کار از اسکناس بهره ببرید؛ چراکه غیر از فروشگاه های بزرگ، سکه را در کمتر جایی قبول می نمایند.

ترافیک را در نظر بگیرید

جاکارتا شهری است 740 کیلومتر مربعی با 10 میلیون نفر جمعیت؛ پس باید هم انتظار ترافیک را داشت. از طرفی حمل ونقل عمومی در این شهر چندان چنگی به دل نمی زند. اتوبوس ها و قطارها ایستگاه های کمی دارند، در نتیجه مردم معمولا با تاکسی و ماشین های شخصی تردد می نمایند و در پی آن ترافیک زیادی حاصل می گردد.

به همین دلایل سعی کنید برای سفرتان بهینه برنامه ریزی کنید تا بتوانید جاذبه های بیشتری را ببینید. ضمناً حتما برای تردد از تاکسی های بلو برد (Blue Bird) بهره ببرید. این تاکسی ها نرخ را طبق مسافت طی شده دریافت می نمایند؛ بعلاوه آنکه زبان انگلیسی هم بلد هستند.

سیل نبردتان!

سفر به جاکارتا در زمستان مانند دل به دریا زدن بدون کشتی است. میزان بارندگی در این فصل از سال بسیار زیاد است، به طوری که در سال 2007 سیل 80 نفر را کشت و بالغ بر یک میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشت.

در نتیجه برای سفر خود برنامه ریزی و زمان بندی درست را در نظر بگیرید.

آب لوله کشی را ننوشید

هرگز از آب های لوله کشی این شهر ننوشید. به طور کلی برای آشامیدن و مسواک زدن از بطری های آب معدنی بهره ببرید. همچنین تا جای ممکن در رستوران ها، لیوان یخ دار هم نخواهید؛ چراکه محتمل است یخ ها نیز با آب لوله کشی فراوری شده باشد. برای مصرف شخصی نیز یخ را از فروشگاه ها خریداری کنید.

با احتیاط از خیابان رد شوید

در سرانجام حواستان باشید که جاکارتا مانند تهران، شهری است مملو از وسایل نقلیه و بخصوص موتوسیکلت. از پیاده رو گرفته تا پل ها و زیرگذرها، برای عابران خطرناک است. داستان زمانی بدتر می گردد که برخی از مکان ها ممکن است جهت عبور پیاده هم نداشته باشد. در هر صورت موقع پیاده روی و گذر از خیابان ها حواستان را خیلی جمع کنید.

به طور کلی با در نظر دریافت قوانین و مطالعه بیشتر در رابطه با مقصد خود، سفر خود را لذتبخش تر کنید.

منبع: کجارو / deasihotang.wordpress.com / whatsnewjakarta.com / thediplomaticwife.com
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5249

به "نکاتی که باید پیش از سفر به جاکارتا بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید پیش از سفر به جاکارتا بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید