7 طلا برای فتح دیوار چین

به گزارش بانیما، تیم ملی ووشوی ایران با کسب 7 مدال طلا و یک نقره برای نخستین بار به مقام قهرمانی جام جهانی ساندا دست یافت.

7 طلا برای فتح دیوار چین

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی ووشوی ایران با کسب 7 مدال طلا و یک نقره برای نخستین بار به مقام قهرمانی جام دنیای ساندا دست یافت. این رقابت ها که از بامداد شنبه در شهر هانژو چین شروع شده بود، عصر دیروز (یکشنبه) با قهرمانی ایران به انتها رسید. مدال آوران مسابقات قهرمانی دنیا 2017، مجوز حضور در جام دنیای ساندا را داشتند که تیم ایران با 5 سانداکار مرد و 3 نفر در بخش بانوان در آن حضور یافته بود.

در رقابت های نوبت صبح دیوز، الهه منصوریان، فریناز نذیری، محسن محمدسیفی و میلاد عارفی مقام با برتری برابر حریفان به مدال طلا دست یافتند تا تعداد نشان های زرین تیم کشورمان به 5 برسد. روز گذشته نیز شهربانو منصوریان به نشان طلای وزن 65 کیلوگرم ساندای بانوان رسیده بود.

در وزن 52 کیلوگرم بانوان الهه منصوریان که روز گذشته برابر ادینا پرادو از برزیل به برتری دست یافته بود در دومین مبارزه خود به مصاف یاسمین سیدی از الجزایر رفت و در همان راند نخست با امتیاز عالی حریف را شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.

فریناز نذیری در فینال وزن 75 کیلوگرم برابر سارا محمد دارنده مدال برنز دنیا از مصر برنده شد و به مدال طلا رسید. نذیری روز گذشت نیز، نایب قهرمان دنیا از روسیه را مغلوب نموده بود.

در وزن منهای 70 کیلوگرم مردان محسن محمدسیفی ملی پوش طلایی ایران برابر آیمان جلال از مصر با اقتدار برنده شد و مدال طلا را برگردن آویخت. وی روز گذشته نیز عبدالهادی بوعبید از الجزایر را از پیش روی برداشته بود.

در وزن منهای 90 کیلوگرم میلاد عارفی مقام برابر عمر محمود از مصر با ارائه مبارزه ای شجاعانه با برتری کار را تمام کرد تا او نیز به نشان ارزشمند طلا دست یابد. وی پیش از این راجیندر سینگ از هند را مغلوب ساخته بود.

در رقابت های نوبت عصر روز آخر یوسف صبری در در مبارزه انتهای وزن منهای 75 کیلوگرم فی لونگ کای از ماکائو را برد و به مدال طلا رسید. وی پیش از این گابریل الای بو را مغلوب نموده بود.

مشخص تقوی در دیدار نهایی وزن منهای 85 کیلوگرم وادزیم لوریخ، نایب قهرمان دنیا از بلاروس را شکست داد و طلایی شد. تقوی پیش از این پیر رویر از فرانسه را برده بود.

حمیدرضا قلی پور در وزن به اضافه 90 کیلوگرم برابر عبدالسالم از مصر پیروز شد و نقره گرفت. رقابت های این وزن به صورت دوره ای برگزار گردید.

در نهایت تیم ملی ووشوی ایران با کسب 7 مدال طلا و یک نقره توانست برای نخستین بار عنوان قهرمانی جام دنیای را به خود اختصاص دهد. چین نایب قهرمان شد و روسیه به مقام سومی رسید.

در هر 8 دوره قبلی این رقابت ها، چین به عنوان قهرمانی رسیده بود.

الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، فریناز نذیری، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، مشخص تقوی و میلاد عارفی مقام به مدال طلا دست یافتند و حمیدرضا قلی پور نیز مدال نقره را برگردن آویخت.

تیم ملی ووشوی ایران سال گذشته در مسابقات قهرمانی دنیا 2017 کازان برای اولین بار قهرمان شده بود و تیم جوانان ایران نیز چندی قبل در مسابقات قهرمانی جوانان دنیا 2018 در برزیل برای نخستین مرتبه به عنوان نخست رسید.

با این اوصاف، ووشوکاران ایران طی یکسال اخیر در تمامی رویدادهای ممکن برای نخستین بار به مقام قهرمانی دست یافتند تا به سلطه چین در این رشته انتها دهند.

با تور چین همراه شوید

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 933

به "7 طلا برای فتح دیوار چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 طلا برای فتح دیوار چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید