2 تا از بهترین فستیوال های مشهور تایلند

به گزارش بانیما، جشن ها و فستیوال های تایلند

فستیوال های و وقایع زیادی در طول سال در تایلند برگزار می شود که خیلی از آنها مثل فستیوال سونگکران و فستیوال نور، در سرتاسر کشور برگزار می شود و خیلی های دیگر فقط مختص به یک شهر یا استان خاص این کشور هستند. تاریخ بیشتر جشن ها و فستیوال های تایلند هر سال با سال قبل متفاوت است چون به کامل بودن ماه و تقویم قمری بستگی دارد. در اینجا، خبرنگاران شما را با 2 تا از مشهورترین های آنها آشنا می کند که یکی از آنها مدتی قبل تبدیل به یک فستیوال جهانی شد. همراه ما باشید:

2 تا از بهترین فستیوال های مشهور تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

فستیوال گل چیانگ مای

یکی از خیره کننده ترین و زیباترین فستیوال های تایلند، فستیوال گل است که با رژه دسته های عظیمی از گل های مختلف و رنگارنگ در شهر چیانگ مای همراه است و مطمئنا یکی از منحصر بفردترین تجربه هایی است که هر کسی می تواند در سفر به سرزمین لبخندها داشته باشد.

هر سال در هفته اول ماه فوریه، این شهر فریبنده شمالی تایلند که به آن لقب رز شمال را داده اند، غرق در گل و شکوفه های روشن خوشبو با رنگ هایی که قابل تصور نیست می شود.

در قسمت قدیمی شهر، پارکی به نام Suan Buak Hat وجود دارد که با ارکیده های باشکوه و خوشبو و نوعی رز بومی به نام داماسک (Damask)، مفروش می شود. علاوه بر این در این جشنواره، خیلی از متخصصان تزیین گل هم شرکت می کنند تا خلاقیت های خود را به نمایش بگذارند، از درست کردن باغ های مینیاتوری و کوچک گل گرفته تا درست کردن دسته های گل لوکس و بسیار باشکوه در کمترین زمان ممکن.

اما یکی از بهترین بخش های این جشنواره، رژه گل ها در طول جاده Charoen Muang است. در این بخش، حدود 25 ارابه پر زرق و برق که با گل دکور شده اند، حرکت می کنند و همزمان گروه های درام محلی، درام های خود را به صدا در می آورند و مردم هم لباس های محلی شان را می پوشند و به شادی و پایکوبی می پردازند و در آخر هم دخترهای جوان برای کسب عنوان بانوی فستیوال گل سال، با هم رقابت می کنند.

فستیوال سونگکران، فستیوال هیجان انگیز آب

سونگکران، طولانی ترین و مهم ترین تعطیلات عمومی کشور تایلند است که در روز 13 آپریل مصادف با سال نوی سنتی تایلندی برگزار می شود. این فستیوال که به فستیوال آب هم مشهور است، در سرتاسر کشور جشن گرفته می شود و به خاطر شادی و هیجانی که با آب بازی های عجیب و غریب همراه است، معروف است.

البته به این فستیوال فقط نباید به چشم یک خوشگذرانی نگاه کرد چون ریشه عمیقی در فرهنگ این کشور دارد، پاشیدن آب به معنای شستن مسائل و خوش شانسی در سال جدید است. علاوه بر این سنت شاد و جالب، مردم تایلند همراه با شروع سال جدید، خانه ها و عبادتگاه های خودشان را هم تمیز می کنند، از عبادتگاه ها دیدن می کنند و برای راهبان غذا می برند.

اما بزرگترین و با شکوه ترین آب بازی ها در شهرهای بانکوک، چیانگ مای و پاتایا اتفاق می افتد و در جزایر فی فی، پوکت و کو تائو بیشتر حالت جشن و مهمانی دارد.

مدتی قبل در مجله گردشگری خبرنگاران، مطلب بسیار جالبی درباره 3 فستیوال خاص دیگر تایلند نوشته شد که می توانید در لینک زیر بخوانید:

دیدنی ترین جشنواره های تایلند

منبع: travelaway.me

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4743

به "2 تا از بهترین فستیوال های مشهور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 تا از بهترین فستیوال های مشهور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید