10 نکته برای مراقبت از پوست در پاییز

به گزارش بانیما، مراقبت از پوست در پاییز چه اصولی دارد؟ با پوست خشکی که در این فصل به سراغتان می آید، چگونه مدارا کنید؟

10 نکته برای مراقبت از پوست در پاییز

تابستان پر تب وتاب هم به سرانجام رسید و بلاخره سر و کله پاییز پیدا شد. کم کم باید زحمت کنار گذاشتنِ لباس های خنک تابستانه را به خود بدهید و با نوای فصل همراه شوید. مثل هر سال باید بروید سراغ ژاکت، پلیور، بافت ها و پوشاک پاییزه. اما پوشیدن لباس های گرم اصلاً به این معنی نیست که از پوستتان محافظت کامل می گردد و احتیاجی به برنامۀ مراقبت از پوست ندارید. تفاوت آشکاری بین پوست سالم و آسیب دیده وجود دارد و سرما احتیاج پوست به مراقبت را دوچندان می نماید. در این مقاله به 10 نکتۀ مراقبتی برای حفاظت از پوست در فصل پاییز اشاره می کنیم تا با رعایت آن ها همیشه پوست سالم و باطراوتی داشته باشیم.

این مطلب را هم بخوانید: 6 عادت که در زمستان پوستتان را خراب می نماید

1- ژل دوش و شامپوی بدنتان را مطابق با فصل تغییر دهید

ژل های دوش یا شامپو بدن های خنک و میوه ای در تابستان بسیار متداول اند ولی باید اطمینان حاصل کنید که ژل یا شامپوی فعلی شما با تغییر فصل و کاهش دما پوستتان را خشک نمی نماید؛ یعنی باید ژل دوشی انتخاب کنید که حتماً مرطوب نماینده داشته باشد و در عین حال عاری از ترکیبات صابونی باشد.

در پاییز و زمستان بهتر است از مواد شوینده ای بهره ببرید که در عین پاک نمایندگی چربی پوستتان را حفظ می نمایند، مثل محصولاتی که حاوی شیر، خامه و کرم های چرب نماینده هستند یا عصارۀ کدو و جودوسر دارند که علاوه بر حفظ چربی و رطوبت پوست بسیار خوش رایحه و مغذی اند.

2- در پاییز و زمستان از اسکراب های لایه بردارِ روغنی بهره ببرید

در انتخاب اسکراب های پوست باید به میزان چربی توجه کنید. کلاً با توجه به خشکی و سرمای هوا در پاییز و زمستان از مواد چرب تر بهره ببرید. این مواد مانع از خشکی و زبریِ پوست می شوند و رطوبت از دست رفتۀ پوست را جبران می نمایند. رده های متعددی از اسکراب های مرطوب نماینده و روغنی براساس میزان غلظت و چربی وجود دارد که بسته به سلیقه و باتوجه به ویژگی های پوستتان می توانید انتخاب کنید.

اسکراب های شکر فوق العاده اند. شکر یکی از قوی ترین لایه بردارها است و وقتی به روغن زیتون، لیمو یا سایر مواد طبیعی اضافه می گردد، ترکیب درخشانی می سازد که علاوه بر لایه برداری منجر به نرمی و لطافت پوست می گردد.

3- هر روز از مرطوب نماینده پوست بهره ببرید

حفظ رطوبت پوست بسیار حائز اهمیت است. اگر می خواهید از خشکی و ورقه ورقه شدنِ پوست جلوگیری کنید، باید به طور روزانه از مرطوب نماینده بهره ببرید. بهترین زمانِ به کار بردنِ لوسیونِ مرطوب نماینده درست پس از حمام و زمانی است که پوستتان را با حوله خشک نموده اید. حتماً لوسیون های حاوی وازلین و کرۀ کاکائو را امتحان کنید و ببینید چه نرمی مطبوعی به پوست می دهند. طیف گسترده ای از لوسیون های مرطوب نماینده در بازار وجود دارد که می توانید براساس رایحه و مواد تشکیل دهنده از آن ها بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: 8 ماده غذایی برای داشتن پوست زیبا

4- پوستتان را آنالیز کنید و الزامات اش را بشناسید

فصل ها تغییر می نمایند و تغییراتی در ما ایجاد می نمایند بااین حال واکنش ها و تغییرات پوستی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. باید نوع پوستتان را بشناسید و متناسب با آن از محصولات مراقبتی بهره ببرید. شاید پوست چربی دارید و حتی با سرد شدن هوا احتیاجی به محصولات چرب نماینده و رطوبت رسان ندارید.

همیشه بدنتان را آنالیز کنید و تغییرات و واکنش های فصلی اش را بشناسید. اگر پوستتان را نمی شناسید و نمی دانید که احتیاج به چه نوع برنامۀ مراقبتی دارید حتماً به مشاور محصولات آرایشی یا متخصص پوست مراجعه کنید. متخصصان پوست دانش این کار را دارند و با یک سری سؤال ساده کیفیت و الزامات پوستتان را معین می نمایند.

5- برنامۀ روزانۀ مراقبت از پوست داشته باشید

شاید برنامۀ منظمی برای استفاده از ماسک و اسکراب، لوسیون و محصولات مراقبتی نداشته باشید. ممکن است یادتان نباشد که آخرین بار کی از ماسک صورت یا ورقه های میوه روی پوست استفاده نموده اید. این درحالی است که برای داشتن پوست سالم و لطیف احتیاج به تنظیم برنامۀ دقیقِ مراقبتی دارید. با پیروی از این برنامه دیگر نگران تغییرات پوستی نخواهید بود. شاید مضحک و وقت گیر به نظر برسد، اما این یک الزام مراقبتی است و باعث می گردد جوان تر و سالم تر بمانید.

با تنظیم برنامۀ مراقبت از پوست معین می کنید که مثلاً یکشنبه ها ماسک صورت می گذارم و سه شنبه و جمعه پوستم را لایه برداری می کنم. این زمان بندی ضروری و هوشمندانه است و خیالتان هم از باب سلامت پوستتان راحت می گردد. هر کسی بهتر می داند که چه روزهایی آزادتر است و می تواند زمانی را به خودش اختصاص بدهد. مراقبت از پوست را به مناسب ترین زمان موکول کنید. پوستتان سپاسگزار شما خواهد بود و از مزایای عالی و تدریجیِ برنامۀ شما برخوردار خواهد شد. کم کم تغییرات شگرف پوستتان را به چشم خواهید دید.

6- ضد آفتاب را از قلم نیاندازید

ممکن است هر شش ماه یک بار گذارتان به ساحل بیفتد، اما به این معنی نیست که احتیاجی به استفاده از ضدآفتاب ندارید. استفاده از ضدآفتاب ژست فانتزی نیست، ضرورت روزانه است. پس لطفاً آن را کنار نگذارید. همیشه مرطوب نماینده های حاوی ضدآفتاب بخرید. این مرطوب نماینده ها دست کم باید SPF.15 داشته باشند. ضرورت دارد هر چند ساعت یک بار کرم تان را تجدید کنید. ضدآفتاب هایی که SPF.40 و بالاتر و همچنین پوشش محافظ UV دارند، مثل طلا باارزش اند.

بیشتر بخوانید: راهنمای مختصر استفاده از کرم ضدآفتاب

7- مراقب پوست پاهایتان باشید

لطفاً بعد از من تکرار کنید: این پاییز و زمستان مراقبت از پاهایم را فراموش نمی کنم. این جمله را مدام به خودتان یادآوری کنید و به اهمیتش واقف باشید. چند ماه آینده قرار است پاهای نازنین تان را در بوت های خفه و احتمالاً پاشنه دار محبوس کنید و این مسأله قابل توجه و نگران نماینده است.

پاها قلب دوم شما هستند و سلامت و بیماری شان همۀ بدن را درگیر خواهد نمود. لطفاً ارتفاع مجاز پاشنه را رعایت کنید، گاهی پاها را ماساژ بدهید و از لایه برداریِ کف پا و مراقبت از پوست پاها غافل نشوید. یک یا دو بار اسکراب پاها در هفته مطلوب، ضروری و بسیار دلپذیر است.

8- اگر ناخن های حساس و شنماینده ای دارید، به فکر خرید روغن کوتیکول باشید

رشد کوتیکل ها و پوسته های خشکِ کنار ناخن یکی از نشانه های پاییز و زمستان است و در بعضی افراد استفادۀ مکرر از کرم مرطوب نماینده هم کمکی به بهبود نمی نماید. این روغن تخصصی ناخن را نرم می نماید و از ترک و سوزش دست جلوگیری می نماید. روغن کوتیکول معمولاً حاوی عصارۀ آووکادو، جوجوبا، درخت چای یا بادام و ویتامین ای است. با استفاده از آن به راحتی از شر پوسته ها و ترک های دست و حساسیت های ناخن خلاص خواهید شد.

این محصول از شنمایندگی و ترک خوردن ناخن جلوگیری می نماید، سبب تغذیه، رشد و استحکام ناخن می گردد و جلوۀ سالم و پرنشاطی به دست های شما می بخشد. روغن کوتیکول محصولی بسیار با ارزش برای حفظ رطوبت و پاکیزگی پوست دست است. کافی است هفته ای چند بار این روغن را به کوتیکل ها و کناره های ناخن بمالید.

مقاله مرتبط: 6 ماده غذایی برای مراقبت از پوست و موی شما

9- از محصولات مراقبت از ناخن بهره ببرید

پاییز فصل مناسبی است برای تغییر سبکِ آرایش و پوشش. می توانید رنگ و جلای تازه ای به ناخن هایتان ببخشید و زیبایی دست ها را به رخ بکشید. رنگ های گرم و تندی مثل قهوه ایِ مایل به قرمز، شکلاتی و آلبالویی را امتحان کنید. جسور باشید و طیف رنگ های مورد استفاده را تغییر دهید. رنگ ها حس و حال شما را عوض می نمایند و نشاط بصری ایجاد می نمایند. ولی حتماً حواستان باشد که لاک های ناخن فاقد فرمالدئید و تولوئن باشند.

10- کرم دست را متناسب با فصل تغییر دهید

دست ها اعضاء مهم و اثرگذاری هستند و سلامت و زیبایی شان بسیار حائز اهمیت است. دست ها در طول روز بارها با آب تماس پیدا می نمایند، مدام خیس و خشک می شوند و خیلی وقت ها هم در معرض مواد شیمیایی و آلودگی قرار می گیرند. به همین دلیل حفظ رطوبت و سلامتِ پوست دست اهمیت مضاعف دارد. همیشه یک کرم مرطوب نمایندۀ دست در کیفتان داشته باشید. کرم های مرطوب نماینده یا لوسیون های ویژۀ دست سلامت پوستتان را تضمین می نمایند و ضرورت روزانۀ پاییز و زمستان هستند.

شما چقدر به مراقبت از پوست خود اهمیت می دهید؟ با سردتر شدن هوا، از چه راه هایی برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنید؟

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: وبلاگ بامیلو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 754

به "10 نکته برای مراقبت از پوست در پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته برای مراقبت از پوست در پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید