10 شهر آسیایی که آینده گردشگری را رقم می زنند

به گزارش بانیما، بر اساس گزارش شورای دنیای سفر و گردشگری، 10 شهر دنیا با سریع ترین رشد گردشگری همگی در قاره آسیا واقع شده اند.

10 شهر آسیایی که آینده گردشگری را رقم می زنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از چاینا دیلی، شورای دنیای سفر و گردشگری که یک نهاد دنیای ناظر بر نقش گردشگری و سفر بر اقتصاد و اشتغال زایی در شهرهاست در گزارش سال 2017 خود در مجموع 65 شهر دنیا را با بالاترین شمار توریست و هزینه گردشگران مورد آنالیز قرار داده که 21 شهر نیز از منطقه آسیاپاسیفیک در این آنالیز انتخاب شدند.

نتایج این ارزیابی نشان داد که شهرهای آسیایی در 10 سال آینده همچنان پیشتاز رشد گردشگری در میان شهرهای دنیا خواهند بود و در این میان شهر چونگ کینگ در غرب چین با رشد متوسط سالانه 14 درصدی در صندلی نخست رشد گردشگری شهری در دنیا ایستاده است و پس از آن شهرهای گوانجو، شانگهای و پکن که همگی در چین واقع شده اند در مکان های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

در این آنالیز متوسط نرخ رشد گردشگری در شهرهای دنیا 4 درصد و در منطقه آسیاپاسیفیک 5.8 درصد برآورد شده است.

نکته جالب توجه این که 10 شهر اول دنیا با سریع ترین رشد گردشگری همگی در قاره کهن واقع شده اند.

پس از شهر چونگ کینگ، چهارمین کلان شهر بزرگ چین که با رشد سالانه 14 درصدی، رتبه اول سریع ترین شهرهای دنیا در رشد گردشگری را به خود اختصاص داده است، شهر گوانجو با نرخ رشد 13.1 درصد در مکان دوم، شانگهای دیگر کلان شهر چینی با 12.8 درصد رتبه سوم، پکن با رشد 12 درصدی جذب گردشگر صندلی چهارم و چنگدو مرکز استان سیچوآن در جنوب غربی چین و از مهمترین مرکزهای مالی این کشور با رشد 11.2 درصد در رتبه پنجم قرار گرفته است.

در گزارش سالانه شورای دنیای سفر و گردشگری، شهر مانیل پایتخت کشور فیلیپین با رشد 10.9 درصد در رتبه ششم سریع ترین شهرهای دنیا در رشد گردشگری واقع شده است و پس از آن به ترتیب دهلی در کشور هند (رشد 10.8 درصد)، شنژن چین (رشد 10.7 درصد)، کوالالامپور مالزی (رشد 10.1 درصد) و جاکارتای اندونزی (رشد 10 درصد) در صندلی های هفتم تا دهم جای گرفته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4878

به "10 شهر آسیایی که آینده گردشگری را رقم می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر آسیایی که آینده گردشگری را رقم می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید