کرونا کدام آزمون های کشوری را لغو کرد؟ ، اعلام جدیدترین زمان برگزاری کنکور های 99

به گزارش بانیما، با شیوع بیماری کرونا بیشتر آزمون های سراسری دانشگاه های کشور از اسفندماه 98 تا پایان اردیبهشت ماه 99 لغو و تاریخ جدید برگزاری آن ها اعلام شد.

کرونا کدام آزمون های کشوری را لغو کرد؟ ، اعلام جدیدترین زمان برگزاری کنکور های 99

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حضور مهمان ناخوانده چینی ها در ایران بسیاری از برنامه ریزی های دانشگاهی و دانشجویی را برهم زد و مهمترین آن ها لغو برگزاری کنکور های وزارت علوم و وزارت بهداشت از اسفندماه 98 تا اردیبهشت ماه 99 بود. با توجه به آنکه شیوع کرونا توانایی برنامه ریزی کامل و دقیق روز ها و ماه های آینده را سلب کرده، تا به امروز چندین بار زمان برگزاری آزمون های سراسری کشور تغییر کرده است از این رو قصد داریم آخرین شرایط زمان برگزاری آزمون های سرنوشت ساز را اعلام کنیم.

آزمون سراسری 99

با توجه به استمرار آموزش های مجازی مدارس و معین نبودن خاتمه ترم تحصیلی دانش آموزان، زمان برگزاری کنکور سراسری که پیش از این قرار بود در تیرماه 99 برگزار شود، معین نیست و مطابق تصمیمات گرفته شده حداکثر 20 روز پس از خاتمه امتحانات مدارس این کنکور برگزار می شود. داوطلبان شرکت در کنکور 99 که پیش از این پیروز به ثبت نام نشدند می توانند با توجه به اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور برای اعلام مهلت جدید ثبت نام در هفته آخر اردیبهشت ماه برای ثبت نام اقدام کنند.

آزمون کارشناسی ارشد 99

طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تعطیلی کلیه مراکز آموزش عالی آزمون کارشناسی ارشد سال 99 روز های پنجشنبه و جمعه 22 و 23 خردادماه برگزار خواهد شد.

آزمون دکتری 99

سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تعطیلی کلیه مراکز آموزش عالی آزمون دکتری سال 99 صبح روز جمعه نهم خردادماه برگزار خواهد شد.

آزمون کارشناسی به پزشکی

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به شرایط کنونی و تعویق کلیه آزمون ها، آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در صورت مهیا بودن شرایط، در نیمه دوم مرداد ماه سال 99 برگزار خواهد شد.

آزمون دکتری علوم پزشکی

آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی سال تحصیلی 1399-1400 به شیوه الکترونیک در روز های 21، 22 و 23 خردادماه 1399 برگزار خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال 99 در روز های 26 و 27 تیرماه سال 99 برگزار می شود.

آزمون دستیاری پزشکی

دوره چهل و هفتم آزمون دستیاری پزشکی که قرار بود 15 اسفند 98 برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو و برگزاری آن به 4 اردیبهشت ماه 99 موکول شد، اما طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مجددا اعلام شد که آزمون دستیاری در اردیبهشت ماه 99 هم برگزار نخواهد شد و زمان دقیق آن متعاقباً از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود. داوطلبانی که در مهلت مقرر پیروز به ثبت نام برای شرکت در این آزمون نشدند می توانند در روز های ششم تا هشتم اردیبهشت ماه 99 با مراجعه به سایت این مرکز به نشانی sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

آزمون فلوشیپ 99

مرحله کتبی آزمون فلوشیپ امسال به صورت متمرکز و الکترونیک توسط دانشگاه های مجری برنامه آموزشی در ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 29 خرداد 99 و مرحله شفاهی در روز های 2 تا 4 تیرماه 99 در یکی از دانشگاه های سطح تهران برگزار خواهد شد. داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال 99 که در بازه های زمانی مقرر پیروز به ثبت نام نشدند می توانند از یکم تا سوم اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir ثبت نام کنند.

آزمون پذیرش دستیار تخصصی

آزمون پذیرش دستیار تخصصی در تاریخ از پیش معین شده چهارم اردیبهشت ماه 99 برگزار نخواهد شد و تصمیم لازم در این موارد به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

سی و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی

آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال 1399 به صورت الکترونیکی در 17 شهر و 19 حوزه امتحانی در پنجشنبه 5 تیرماه 99 برگزار می شود. داوطلبانی که در مهلت های مقرر پیروز به ثبت نام نشدند می توانند روز های چهارم و پنجم اردیبهشت ماه 99 نسبت به ویرایش اطلاعات و ثبت نام مجدد اقدام کنند.

آزمون های علوم پایه، جامع داروسازی و پیش کارورزی

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون های علوم پایه، جامع داروسازی و پیش کارورزی در تاریخ مقرر یعنی 20 فروردین ماه 99 برگزار نشد و زمان جدید برگزاری این آزمون ها به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی

آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی که قرار بود در تاریخ 29 فروردین ماه 99 برگزار شود لغو شد و تصمیم لازم در این موارد به زودی اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

آزمون اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری

زمان برگزاری آزمون اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری- قوه قضائیه سال 1398 که پیش از این قرار بود نهم خردادماه 99 باشد به تعویق افتاده است و زمان جدید برگزاری آن متعاقبا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

آزمون های بین المللی

کلیه آزمون های بین الملل در ایران شامل TOEFL, GRE General, GRE Subject, IELTS, Life Skills, UKVI تا 20 ماه می 2020 برابر با 31 اردیبهشت ماه 1399 برگزار نخواهد شد و زمان و نحوه برگزاری این آزمون ها متعاقبا از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت

این آزمون زبان در روز 28 فروردین ماه 99 برگزار نشد و قرار است تاریخ جدید برگزاری آن به زودی از سوی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی اعلام شود.

آزمون های غیرحضوری خاتمه پودمان دوره های علمی کاربردی

نظر به مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و برای جلوگیری از شیوع این ویروس در دانشگاه جامع علمی کاربردی، آزمون های خاتمه پودمان دوره های علمی کاربردی به شیوه غیرحضوری که قرار بود در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت سال 1399 برگزار شود، لغو شد و زمان برگزاری آن ها به شیوه غیرحضوری متعاقبا اعلام می شود.

آزمون زبان تخصصی دوره دکتری دانشگاه پیام نور

برگزاری آزمون زبان تخصصی دوره دکتری دانشگاه پیام نور ETPNU که برای 31 فروردین ماه 99 برنامه ریزی شده بود، لغو به تاریخ دیگری موکول شده که دانشگاه پیام نور زمان جدید را اطلاع رسانی خواهد کرد.

آزمون های EPT و فراگیر مهارت های عربی دانشگاه آزاد

طبق اعلام مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مهلت آزمون های EPT و فراگیر مهارت های عربی مختص دانشجویان دوره دکتری تخصصی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد در روز پنجم اردیبهشت ماه 99 برگزار نخواهد شد و زمان برگزاری آن مجددا اعلام می شود.

آزمون المپیاد دانشگاه های علوم پزشکی

المپیاد علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که پیش از این قرار بود در خردادماه برگزار شود طبق اعلام مسئولان کمیته برگزاری یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور با یکماه تاخیر در ششم تیرماه 99 برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9027

به "کرونا کدام آزمون های کشوری را لغو کرد؟ ، اعلام جدیدترین زمان برگزاری کنکور های 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا کدام آزمون های کشوری را لغو کرد؟ ، اعلام جدیدترین زمان برگزاری کنکور های 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید