کرونای ترامپ و تب و لرز بازارها

به گزارش بانیما، رسانه های غربی گزارش دادند که انتشار خبر کسالت رئیس جمهوری آمریکا موجب تلاطم بازارهای جهانی سهام، نفت و طلا شد.

کرونای ترامپ و تب و لرز بازارها

از رویترز، دیروز که دونالد ترامپ خبر مثبت شدن آزمایش کرونایش را توییت کرد، ارزش سهام بازار بورس نیویورک به شدت کاهش یافت که در این میان سهام شرکت های فن آوری بیشترین کاهش ارزش را متحمل شدند.

رویترز به نقل از صاحب نظران اقتصادی نوشت که خبر بیماری ترامپ موجب عدم قطعیت بیشتر در نتایج انتخابات آمریکا می شود و تحلیل بازارها نیز در روزهای اخیر به این سمت وسو تمایل یافته که برنده و بازنده انتخابات 13 آبان مشخص نیست.

میانگین شاخص صنعتی داو جونز در معاملات دیروز (11 مهر) 134.09 واحد (0.48 درصد)، شاخص 500 شرکت برتر 32.36 واحد (0.96 درصد) و شاخص نزدک نیز 251.49 واحد (2.22 درصد) افت کردند.

بااین حال و پس از انتشار اطلاعیه های پزشک ترامپ و مشخص شدن آنکه علائم کووید 19 وی خفیف هست، بازارهای سهام توانستند تا انتها زمان معاملات مقداری از زیان خود را جبران کنند.

به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین شاخص های بازارهای سهام تمامی کشورهای اروپایی در معاملات صبح دیروز با افت روبرو شدند که در معاملات بعدازظهر و با غلبه خرید بر فروش، توانستند مقداری از زیان خود را جبران کنند. شاخص 100 شرکت برتر بورس لندن پس از انتها زمان معاملات با رشد 0.4 درصدی به کار خود انتها داد.

تحلیلگران اروپایی نیز با اشاره به فاصله جو بایدن از رقیب جمهوری خواه خود در نظرسنجی ها، گفتند که با بیماری ترامپ جهت کارزار انتخابات تغییر می کند و تردیدها بیشتر شده است.

بازار نفت نیز از پیامدهای خبر ترامپ بی نصیب نبود و بهای نفت خام دریای شمال 5 درصد کاهش یافت و به کمتر از بشکه ای 39 دلار رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدییت نیز با کاهشی 2 دلاری به 37 دلار رسید.

برعکس بازارهای سهام و نفت، بهای طلا در معاملات صبح روندی صعودی داشت ولی در معاملات عصر و با روشن شدن شرایط رئیس جمهوری آمریکا با 0.3 درصد کاهش به بهای 1900 دلار در هر اونس معامله شد. ، ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12223

به "کرونای ترامپ و تب و لرز بازارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای ترامپ و تب و لرز بازارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید