کاهش 55 درصدی تصادفات فوتی برون شهری کردستان

به گزارش بانیما، فرمانده انتظامی کردستان گفت: میزان تصادفات فوتی جاده های برون شهری در طرح نوروزی امسال پنج نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد کاهش یافته است.

کاهش 55 درصدی تصادفات فوتی برون شهری کردستان

به گزارش خبرنگاران سردار علی آزادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اجرای این طرح از 28 اسفند سال گذشته آغاز شده که در این مدت میزان تصادفات جرحی جاده های برون شهری هم 48 درصد و مجموع تصادفات برون شهری هم 66 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: مجموع تصادفات درون شهری استان هم 61 درصد کاهش یافته که از جمله در تصادفات خسارتی شاهد کاهش 78 درصدی و در تصادفات جرحی شاهد کاهش 45 درصدی بودیم.

سردار آزادی یادآور شد: آمار کشفیات سرقت 51 درصد و میزان دستگیری سارقان هم 19 درصد در مدت اجرای طرح نوروزی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 800 مورد بازدید از واحدهای صنفی انجام شد گفت: 304 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات پلمب شد.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: در این مدت 247 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده افزایش 175 درصدی است.

وی اضافه کرد: در زمان اجرای طرح پنج دستگاه خودرو مرتبط با توزیع کنندگاان مواد مخدر توقیف و پنج توزیع کننده مواد نیز توسط پلیس دستگیر شدند.

سردار آزادی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی یادآور شد: در این مدت خودروهای متخلف در استان کردستان 114 مورد اعمال قانون شدند.

وی اضافه کرد: در راستای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور هم بیش از 204 هزار و 500 جفت دستکش، 39 هزار و 74 عدد ماسک، 20 هزار و 25 دست لباس مخصوص کادر پزشکی و 31 هزار و 994 عدد محلول و ژل ضدعفونی در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: 22 نفر در این راستا دستگیر و بعد از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده اند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی که از هشت فروردین آغاز شد تا 20 این ماه ادامه خواهد داشت که طی آن محدودیت هایی برای برخی اصناف و ترددها اعمال می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8556

به "کاهش 55 درصدی تصادفات فوتی برون شهری کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 55 درصدی تصادفات فوتی برون شهری کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید