ژاپن هنوز نمی تواند مناطق آسیب دیده سونامی را بازسازی کند

به گزارش بانیما، خبرنگاران: رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: ژاپن هنوز نمی تواند مناطق آسیب دیده سونامی را بازسازی کند.

ژاپن هنوز نمی تواند مناطق آسیب دیده سونامی را بازسازی کند

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، تاداتروکونوئه در حاشیه ملاقات با رئیس جمعیت هلال احمر ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار خبرنگاران در تشریح شرایط بازسازی مناطق سونامی زده ژاپن گفت: پاسخگویی در چهارچوب حوادث به مقیاس حادثه بستگی دارد و پس از گذشت 2 سال از سونامی ژاپن هنوز دولت مرکزی و محلی نمی تواند بازسازی این مناطق را آغاز کند.

وی اضافه نمود: در ژاپن زلزله های متعددی رخ می دهد ولی هرگز ما انتظار چنین سونامی را نداشتیم زیرا تدابیری برای امواج دریا در مناطق مسکونی لحاظ نموده بودیم ولی سونامی 2 سال قبل با موج های 45 متری بسیاری از ساختمان ها را تخریب کرد و هنوز دولت محلی و مرکزی نمی تواند بازسازی ها را انجام دهد.

کونوئه در تشریح علت اینکه چرا ژاپن هنوز نمی تواند بازسازی مناطق سونامی زده را انجام دهد گفت: دلایلی مختلفی دارد از جمله آنکه به دلیل پیش بینی سونامی های بعدی باید مردم از این مناطق جابجا شوند ولی ساکنین از مناطق هنوز اعلام آمادگی برای انتقال و جابجایی نداده اند.

رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در ادامه پاسخ به خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اقدامات صلیب سرخ برای مردم مظلوم بحرین بیان داشت: ما در جهان با چالش های متعددی روبرو هستیم و افراد بسیاری از درگیری های مسلحانه کشته می شوند و تمام کوشش ها بر این است تا تعداد قربانیان کاهش یابد.

کونوئه ادامه داد: البته به جز درگیری های مسلحانه چالش های متعدد دیگری از جمله تغییرات آب و هوایی نیز منشأ حوادث زیادی است که در ژاپن و ایران از جمله در چند روز اخیر با زلزله هایی که رخ داد ما شاهد این حوادث هستیم.

وی توضیح داد: فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر با اصول بی طرفی و بی غرضی برای یاری به انسان ها کوشش می نماید و تمام اقدامات برای رسیدن به راهکار هایی جهت کاهش تعداد تلفات در حوادث است.

رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر که برای حضور در هشتمین کنگره منطقه ای (منا) با حضور 40 کشور جهان در تهران برگزار می گردد حضور یافته است ادامه داد: ایران در زمینه پاسخگویی به حوادث تجارب بسیار خوبی دارد و در کوششیم تا تجارب بین ایران و ژاپن در این زمینه تبادل گردد و براساس اطلاعاتی که ما از هلال احمر ایران کسب نموده ایم یکی از قویترین جمعیت های ملی جهان جمعیت هلال احمر ایران است که یاری رسانی های خوبی در عرصه بین المللی داشته و ساختار قوی در زمینه داوطلبان و جوانان دارد و توانایی فراوری اقلام امدادی و چادر را نیز در داخل کشورش ایجاد نموده است.

کونوئه که ریاست فدراسیون صلیب سرخ ژاپن را نیز بر عهده دارد گفت: معمولا در بیشتر حوادث جمعیت های هلال احمر استمداد یاری های جهانی نمی نمایند ولی در زلزله ژاپن قبل از اینکه ما استمدادی داشته باشیم 100 کشور از جمله ایران یاری های خود را برای ژاپن ارسال نموده اند زیرا حوادثی مانند سونامی مورد توجه رسانه ها و مردم قرار می گیرد ولی حوادثی قعطی در کشورهای آفریقا مورد توجه رسانه های قرار نمی گیرد که از چالش های بزرگ برای فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر به حساب می آید.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین کنفرانس منطقه ای (منا) با حضور 40 کشور جهان در تهران امیدواریم ظرفیت سازی مناسب از پتانسیل های محلی در امدادرسانی ها صورت پذیرد و همانطور که در حوزه امداد فعالیت های خوبی اجرا شده است حوزه توانبخشی بعد از حادثه نیز مورد توجه قرار گیرد.

ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز در ادامه با اشاره به محور صحبت های جلسه خود با تاداتروکونوئه به خصوص در حوزه های مختلف بشردوستانه در زمینه یاری رسانی به سوریه بیان داشت: متاسفانه هماهنگی مناسبی بین فدراسیون صلیب سرخ و کمیته بین المللی وجود ندارد و نهضت باید در این زمینه با یاری سایر نهادهای بشردوستانه و دولت ها که البته کار بسیار سختی نیز است اقدام کند که ما این مباحث را به آقای کونوئه انتقال دادیم.

الیاس قانع مدیر منطقه ای جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر (منا) نیز با اشاره به اقدامات موثر دفتر منطقه ای (منا) در حوادث ترکیه و درگیری های مسلحانه در گرجستان گفت: در پاسخگویی به حوادث تا به امروز نتایج خوبی را توانسته ایم کسب کنیم.

به گزارش خبرنگاران هشتمین کنگره منطقه ای جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر (منا) با حضور 40 کشور جهان از تاریخ 1 تا 4 اردیبهشت در تهران برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7151

به "ژاپن هنوز نمی تواند مناطق آسیب دیده سونامی را بازسازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن هنوز نمی تواند مناطق آسیب دیده سونامی را بازسازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید