چین؛ همچنان رکورددار حضور در ماه

به گزارش بانیما، لندر و کاوشگر چانگ ای چهار کار خود را برای روز هفدهم قمری در حاشیه ماه خاتمه دادند و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شدند.

چین؛ همچنان رکورددار حضور در ماه

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، لندر و کاوشگر چانگ ای چهار کار خود را برای روز هفدهم قمری در حاشیه ماه خاتمه دادند و به این ترتیب رکورددار حضور در ماه شدند.

ماه نورد چین که یوتو نام دارد تا به امروز 448 متر در حاشیه دور ماه حرکت نموده و میخواهد شمال غربی و سپس جنوب غربی را راهنمایی کند تا اکتشافات علمی خود را ادامه دهد.

به گزارش اداره ملی فضایی چین، لندر و کاوشگر چانگ ای چهار کار خود را برای هفدهمین روز قمری به خاتمه رسانده اند و به دلیل کمبود انرژی خورشیدی به حالت خفته تغییر یافته اند.

کاوشگر Change-4 در چین در تاریخ 8 دسامبر 2018 پرتاب و نخستین فرود نرم در دهانه فون کارمن در حوضه قطب جنوب-آیتکن در حاشیه ماه در تاریخ 3 ژانویه سال 2019 انجام شد.

ماه نورد Yutu-2 بسیار طولانی تر از عمر طراحی سه ماهه خود کار نموده است و به طولانی ترین ماه نورد دنیا تبدیل شده است.

یک روز قمری برابر با 14 روز بر روی زمین است؛ کاوشگر چانگ ای چهار به دلیل کمبود انرژی خورشیدی در طول شب قمری به حالت خفته تغییر مکان می دهد.

وظایف علمی مأموریت چانگ ای چهار شامل انجام مشاهدات نجومی رادیویی با فرکانس پایین، آنالیز زمین و فرم های زمینی، تشخیص ترکیب مواد معدنی و ساختار سطح کم عمق قمری و اندازه گیری تابش نوترون و اتم های خنثی است.

چین میخواهد نخستین کاوشگر مریخ و کاوشگر چانگ ای 5 را نیز عرضه کند تا نمونه های قمری در اواخر امسال به زمین بازگردد.

در طول هفدهم قمری ، ماه نورد Yutu-2 اکتشاف خود را به شمال غربی محل فرود کاوشگر ادامه داد و داده های علمی جدیدی را کشف کرد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9354

به "چین؛ همچنان رکورددار حضور در ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین؛ همچنان رکورددار حضور در ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید