چگونه ذهنمان را شاداب نگه داریم؟

به گزارش بانیما، همه ما می دانیم که با بالا رفتن سن، قوای عقل و منطق آدمی هم کاهش می یابد. اما این اتفاق قابل پیشگیری است. در این مقاله مراحلی را معرفی می کنیم که می توانید در هر سنی، فکر و فکرتان را جوان و هوشیار نگاه دارید:1 ـ ورزش کنید: بسیاری از دانشمندان عقیده دارند که فعالیت های بدنی و فیزیکی باعث تحرک و کار کردن درست عقل و قوای فکری می گردد. تحریکات خونی بدن باعث می گردد مغز بیشتر و بهتر کار کند. چرخش درست خون موجب می گردد شما بتوانید فکر تان را سالم نگاه دارید و عکس العمل های سریع و عاقلانه تری داشته باشید.

چگونه ذهنمان را شاداب نگه داریم؟

چگونه فکرمان را شاداب نگه داریم؟

همه ما می دانیم که با بالا رفتن سن، قوای عقل و منطق آدمی هم کاهش می یابد. اما این اتفاق قابل پیشگیری است. در این مقاله مراحلی را معرفی می کنیم که می توانید در هر سنی، فکر و فکرتان را جوان و هوشیار نگاه دارید:

1 ـ ورزش کنید:

بسیاری از دانشمندان عقیده دارند که فعالیت های بدنی و فیزیکی باعث تحرک و کار کردن درست عقل و قوای فکری می گردد. تحریکات خونی بدن باعث می گردد مغز بیشتر و بهتر کار کند. چرخش درست خون موجب می گردد شما بتوانید فکر تان را سالم نگاه دارید و عکس العمل های سریع و عاقلانه تری داشته باشید. بعلاوه فعالیت های بدنی باعث می شوند سلول های موجود در مغز رشد و تکثیر یابند و فکر شما مانند یک ساعت کار کند.

2 ـ از فکر خود کار بکشید:

فارغ التحصیل شدن از مدرسه به این معنی نیست که یادگیری و آموزش را رها کنید. اگر فکر تان را درگیر آموزش و یادگیری کارهای تازه نکنید، به فرایند کاهش قوای فکری خود یاری نموده اید. یک زبان تازه یاد بگیرید، به طور منظم کتاب بخوانید یا حتی نواختن یک ساز موسیقی را یاد بگیرید. فکر کردن هم یکی از فعالیت هایی است که فکر را درگیر می نماید. فعالیت های روزانه فکری باعث قوی تر شدن مغز می گردد، در نتیجه فکر سالم تری خواهید داشت.

3 ـ سالم غذا بخورید:

خوردن غذاهای فست فود یا تنقلات مضر و بی فایده، تنها به بدن و فیزیک شما آسیب نمی رساند، بلکه قوای فکری تان را مختل می نماید. خوردن غذاهای سالم و مقوی به فکر شما این امکان را می دهد که سلول های خود را توسعه دهد و مواد مغذی مورد نیازش را از بدن تان بگیرد. غذاهایی که برای تقویت فکر شما مفیدند عبارتند از: شاتوت، بروکلی، قهوه و آووکادو.

4 ـ استرس خود را مهار کنید:

آیا می دانید استرس، آسیب های فراوانی به سلول های فکر شما وارد می نماید؟ تنها این مسأله نیست، زمانی که دچار استرس و اضطراب می شوید، نمی توانید به درستی روی کارها و اعمال تان تمرکز کنید. استرس کنترل نشده ممکن است به افسردگی تبدیل گردد یا بیماری های جسمی وخیمی به همراه داشته باشد.

5 ـ به میزان کافی استراحت کنید:

اگر می خواهید فکر تان هر روز منظم و دقیق کار کند، باید هر شب به میزان کافی استراحت کنید. اگر نتوانید به میزان کافی بخوابید، فکر هوشیاری همیشگی را نخواهد داشت. البته زیاد از حد خوابیدن هم به میزان کم خوابی مضر است. پس تعادل را حفظ کنید.

6 ـ تنها نباشید:

داشتن دوستان صمیمی چند فایده دارد. اول این که ارتباطات کلامی موجب تقویت حافظه و هوشیاری فکر می گردد. داشتن رابطه با دیگران باعث می گردد شما فکر کنید و مسائل را خود حل کنید، علاوه بر این داشتن دوستان زیاد از ابتلا به افسردگی و انزواطلبی جلوگیری می نماید.

7 ـ کارهای روزانه خسته نماینده خود را با هیجان آمیخته کنید:

انجام دادن یک سری کارهای روتین روزانه خسته نماینده است. اما موجب می گردد مانند یک خلبان اتوماتیک کار کنید. برای این که کارتان شما را خسته نکند، آنها را با هم ادغام کنید. راه های مختلفی را برای رسیدن به محل کارتان تجربه کنید. فعالیت های فوق برنامه تازهی برای خود پیدا کنید. کارهایی انجام دهید که شما را به هیجان می آورند و فکر شما را هوشیار و فعال می نمایند.

منبع: نشریه راه موفقیت شماره 21.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: راسخون
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17483

به "چگونه ذهنمان را شاداب نگه داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ذهنمان را شاداب نگه داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید