چند نکته اساسی برای خرید تلویزیون هوشمند

به گزارش بانیما، روزنامه شهروند: با پیشرفت تکنولوژی، محصولات صوتی و تصویری هم به روز شده اند ازجمله تلویزیون های هوشمند، ال ای دی، اولد، 4 K یا HDR. دنیای تلویزیون ها هر روز درحال تغییر و به روز رسانی است، اما در عین حال اگر قصد خرید داشته باشید، دچار سردرگمی می شوید؛ چرا که تعداد بسیار زیادی از انواع تلویزیون های HD یا 4 K Ultra HD در مغازه ها از صفحه های نمایش بزرگ گرفته تا تلویزیون هایی بسیار پیشرفته وجود دارند که می توانند به قیمت یک خودرو باشند . آن چه در ادامه می خوانید نکاتی است که هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه داشته باشید.

چند نکته اساسی برای خرید تلویزیون هوشمند

مقدار تصویر: پیدا کردن مناسب ترین گزینه

تلویزیونی با مقدار نرخ نوسازی (Refresh) کمتر از 120 هرتز خریداری نکنید . تلویزیون های اولد بهتر از نمونه های ال ای دی یا ال سی دی هستند، اما به طور قابل توجهی گران ترند.

برای مدل های پیشرفته، در پی تلویزیون هایی باشید که قابل انطباق با HDR هستند و رنگ هایی واقعی تر و کنتراست بهتر به شما ارایه می نمایند . ویژگی های نسبت کنتراست را نادیده بگیرید. تولیدنمایندگان مختلف در خصوص اعداد مختلف در این زمینه گاهی اوقات اغراق می نمایند. سعی کنید که به چشمان خود اعتمادکنید.

در پی تلویزیونی باشید که حداقل چهار خروجی HDMI داشته باشد. خریداران 4 K باید در خصوص قابلیت انطباق با HDCP نیز سوال نمایند . تلویزیون های خمیده به نوعی تنها زیبا هستند و مد روز. مزیت کیفیت تصویری بهتری نسبت به بقیه ندارند .

بسیاری از تلویزیون ها از نوع هوشمند هستند و امروزه خیلی از مدل ها به اپلیکیشن های آنلاین متصل می شوند. تصور نکنید که تنها برند مورد علاقه شما دارای این قابلیت است. سعی کنید که باندهای مخصوص برای صدا بخرید. از آن جا که صفحه های تلویزیون هر روزه باریک تر می گردد، کیفیت صدا بسیار افت داشته است .

رزولوشن تصویر: 4 K یا HD؟

رزولوشن به مقدار دقت تصویر تلویزیون گفته می گردد که معمولا خطوط افقی از پیکسل ها است. رزولوشن در این مرحله چندان مورد نظر نیست، اما یک تلویزیون HD باید حداقل 720 p را پشتیبانی کند که یعنی تلویزیون 720 خط را به صورت همزمان (یا در یک لحظه) نشان می دهد. تلویزیون های HDTV دیگر از فرمت 1080 p HD پشتیبانی می نمایند که بعلاوه تحت عنوان full HD شناخته می گردد و 1080 خط رزولوشن دارد. اما در این مرحله، از تلویزیون های 1080 p نیز صرف نظر می کنیم

.

اگر می خواهید رنگ های بیشتری داشته باشید، HDR تهیه کنید

HDR قابلیت تازهی در تلویزیون های 4 K Ultra HD است که مخفف محدوده پویایی بالا یا High Dynamic Range است. این نوع تلویزیون ها، رنگ ها، کنتراست و شفافیت بیشتری را ارایه می نمایند. HDR گزینه به روز شده از 4 K یا Ultra HD است. برای این قابلیت تازه، تولیدنمایندگان مختلف نام های تازهی را برای مدل های خود ابداع نموده اند تا تفاوت آنها با تلویزیون های 4 K Ultra HD تعیین گردد . البته این به آن معنا نیست که یک تلویزیون را تنها به خاطر پشتیبانی از قابلیت HDR خریداری کنید و دیگر موارد را هم در نظر بگیرید. بعلاوه اگرقصدخریدتلویزیونHDRدارید در نظر داشته باشید برترین گزینه پیش روی شما، نوعی از HDR است که قابلیت انطباق با تصاویر دالبی را داشته باشد، چرا که این نوع قالب به نظر می رسد که در حال مرسوم شدن است .

نرخ نوسازی: سریع تر بهتر است

نرخ نوسازی، که به صورت هرتز (Hz) بیان می گردد، نشان می دهد که چند بار در هر ثانیه یک تصویر بر روی صفحه نمایش بازتولید می گردد. نرخ نوسازی استاندارد 60 بار در هر ثانیه یا 60 هرتز است. با این حال، در صحنه هایی که دارای اشیای متحرک سریع هستند، نرخ نوسازی، 60 هرتز می تواند باعث ایجاد تاری و تلاطم گردد، به خصوص در تلویزیون های ال سی دی HD . بنابراین برای ایجاد یک تصویر ثابت تر، تولیدنمایندگان نرخ نوسازی را تا 120 هرتز (و در بعضی موارد تا 240 هرتز) افزایش می دهند . درنهایت به یاد داشته باشید تلویزیونی با نرخ نوسازی کمتر از 120 هرتز خریداری نکنید .

HDMI و اتصالات: انتخاب گزینه های بیشتر

ممکن است شبیه چاره اندیشی به نظر برسد، اما به تعداد ورودی های HDMI یک دستگاه توجه کنید. تولیدنمایندگان در راستای کاهش هزینه ها ممکن است ورودی های HDMI کمتری را در پشت دستگاه جاسازی نمایند. این پورت ها می توانند سریعا استفاده شوند: با اضافه کردن یک باند صوتی، یک Roku یا Chromecast و یک کنسول بازی، تا همین حالا شما سه پورت را استفاده نموده اید .

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مهر 1403 بروزرسانی: 17 مهر 1403 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 23559

به "چند نکته اساسی برای خرید تلویزیون هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته اساسی برای خرید تلویزیون هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید