چشم پوشی از شهروندی آمریکا 2 برابر شده است

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، آنالیز اخیرِ موسسه نیویورکیِ بمبریج اکانتنتس نشان می دهد که تنها در نیمه نخست سال 2020، بیش از پنج هزار و 800 شهروند آمریکا از حق شهروندی خود صرف نظر نموده اند، حال آنکه در کل سال 2019، تنها دو هزار و 79 نفر خواهان آن شده بودند که دیگر شهروند آمریکا نباشند.

چشم پوشی از شهروندی آمریکا 2 برابر شده است

این موسسه که کارش آنالیز شرایط اقتصادیات دهندگان و فعالان تجاری و اقتصادی در آمریکا و انگلیس است؛ اعلام نموده آنالیز اخیر را بر اساس آمارهای رسمی انجام داده است.

آلیستر بمبریج یکی از بنیانگذاران این موسسه می گوید: این افراد عمدتاً کسانی هستند که قبلاً از آمریکا رفته اند و اکنون به این نتیجه رسیده اند که هرچه (بابت آمریکایی بودن) کشیده اند بس است.

وی می افزاید: این افراد از کارهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مدیریت بحران کرونا و سیاست های فعلی ایالات متحده دلزده اند.

البته این جلای وطن کردن و عطای شهفرایندیِ آمریکا را به لقایش بخشیدن، دلیل دیگری هم دارد و آن عبارت است از اقتصادیات های گزافِ ایالات متحده.

شهفرایندان آمریکاییِ ساکن خارج از کشور باید هر سال فرم های اقتصادیاتی را پر نمایند و حساب های بانکی، میزان عایدی و سرمایه خود را در خارج از کشور به مقامات اقتصادیاتی آمریکا اعلام نمایند.

کارشناسان موسسه بمبریج معتقدند با آنکه لغو شهفرایندی آمریکا ریسک دارد اما این فرایند ادامه خواهد داشت چرا که بسیاری از آمریکایی ها در داخل و خارج، منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بعدی هستند و اگر دونالد ترامپ مجدداً انتخاب گردد به احتمال زیاد موج تازه ای از لغو شهفرایندی را شاهد خواهیم بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11326

به "چشم پوشی از شهروندی آمریکا 2 برابر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم پوشی از شهروندی آمریکا 2 برابر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید