پکن آمریکا را به کارشکنی در پروژه مالی چین- پاکستان متهم کرد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، چین دولت آمریکا را متهم کرد که با پافشاری بر اینکه اجرای پروژه بلندپروازانه انرژی و زیرساخت میان چین و پاکستان صرفاً به سود پکن است، میخواهد میان دو کشور اختلاف اندازد.

پکن آمریکا را به کارشکنی در پروژه مالی چین- پاکستان متهم کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

واشنگتن پیش تر هشدار داد که پروژه 60 میلیارد دلاری کریدور مالی چین- پاکستان یک بدهی سنگین را بر اسلام آباد تحمیل می نماید، اما وزرای خارجه چین و پاکستان این اظهارنظر مقامات آمریکا را به طور مکرر رد نموده اند.

گنگ شوآنگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه در تبادل نظر با رسانه ها گفت که آمریکا واقعیتها را نادیده می گیرد و از موضوع به اصطلاح بدهی ها برای اختلال و کارشکنی در پروژه کریدور مالی چین- پاکستان و اختلاف افکنی میان دو کشور استفاده می نماید.

وی در ادامه سخنان خود این نگرانیهای ادعایی مقامات واشنگتن را بسیار بدخواهانه و مغرضانه خواند.

از سوی دیگر، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان با بی اثر دانستن اظهارنظر مقامات آمریکا بر این پروژه عظیم- که شامل احداث یک شبکه جدید از جاده ها، خطوط ریلی و پروژه های انرژی می شود- گفت: پاکستان با این دیدگاه [آمریکا] موافق نیست. ما این دیدگاه را رد نموده ایم. تصور نمی کنیم که هزینه های عمومی پروژه کریدور مالی چین- پاکستان بار بدهی های ما را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5869

به "پکن آمریکا را به کارشکنی در پروژه مالی چین- پاکستان متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن آمریکا را به کارشکنی در پروژه مالی چین- پاکستان متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید