پهپادهای تجزیه پذیر در راه آسمان

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، استفاده در امور کنترلی و نظارتی، برنامه های نظامی و حتی امدادرسانی از جمله قابلیتهای پهپادها به شمار می آید اما امکان سقوط آنها در هر لحظه وجود دارد.

پهپادهای تجزیه پذیر در راه آسمان

لین راچیلد از مرکز تحقیقات ایمز ناسا در کالیفرنیا که راهنمایی محققان در ارایه این فناوری نوین را بر عهده داشته است، می گوید: این نوع پهپادها با استفاده از نوعی ماده زیستی قارچی ریشه مانند موسوم به مایسلیوم ساخته می شوند.

نکته جالب توجه این است که از ابتدا این قارچ ها به گونه ای پرورش داده می شوند که ساختار کلی آنها همچون یک پهپاد شکل بگیرد. این بخش از پروژه ساخت پهپاد زیستی توسط شرکتی دانش بنیان در گرین آیلند نیویورک صورت می گیرد.

با این حال برای اینکه ساختار مورد نظر استحکام قابل توجه را داشته باشد از لایه سلولوزی برای پوشاندن بخش خارجی پهپاد مورد نظر استفاده شده است.

مدارهای الکترونیکی که برای این پهپاد در نظر گرفته شده است با استفاده از جوهر نانویی نقره در آن چاپ شده است. این ابتکارعمل با هدف فراوری محصولی کاملا زیستی و تجزیه پذیر انجام شده است.

اما این سرانجام داستان نیست. گام بعدی محققان در این پروژه طراحی و ساخت نسل جدید حسگرهای زیستی برای این پهپاد است. آنها استفاده از باکتری ای کولی در ساخت حسگرهای زیستی و تجزیه پذیر را مورد مطالعه قرار می دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7510

به "پهپادهای تجزیه پذیر در راه آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپادهای تجزیه پذیر در راه آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید