پرویز شهبازی: برای نقد فیلم نیامدم ، رامبدجوان: چرا اینقدر ساده سوال می کنید؟

به گزارش بانیما، نشست خبری فیلم سینمایی طلا در حالی برگزار گردید که عوامل این فیلم نسبت به سادگی سوالات و اظهار نظرها نسبت به فیلمنامه انتقاد کردند و پرویز شهبازی که کارگردانی این اثر را برعهده دارد گفت که اگر انتقادی دارید آن را به صورت یادداشت منتشر کنید آنهم نه برای من بلکه برای مخاطبان.

پرویز شهبازی: برای نقد فیلم نیامدم ، رامبدجوان: چرا اینقدر ساده سوال می کنید؟

به گزارش خبرنگاران، پرویز شهبازی که کارگردانی و نویسندگی فیلم سینمایی طلا را برعهده دارد، درباره این فیلم بیان نمود: داستان فیلم تخیلی است و بر اساس واقعیت ساخته نشده است.

کارگردان این فیلم در پاسخ به بعضی سوالات که در انتقاد به فیلمنامه و شخصیت ها مطرح شد، بیان نمود که اگر فیلم باور پذیر نیست و می خواهید فیلم را نقد کنید، باید آن را در قالب یک یادداشت بنویسید و بگویید این فیلم خوب است یا بد. اینجا برای نقد فیلم نیامده ایم. این نقدها را هم برای من ننویسید زیرا منتقد برای تماشاگر می نویسد.

این کارگردان همچنین در پاسخ به سوالی که درباره اتفاقاتی که در این فیلم رخ می دهد، بیان نمود که ممکن است، این ماجرا با فرهنگ اسلامی ایرانی هماهنگی نداشته باشد اما در جامعه اتفاق می افتد.رامبد جوان که در کنار محمد شایسته تهیه این فیلم را برعهده داشته، درباره نحوه همکاری اش در این پروژه گفت: قرار شد ما پولمان را روی هم بگذاریم و می خواستیم چهار فیلم بسازیم اما سه تا شد.او همچنین بیان نمود: نحوه اجرایی کار به عهده محمد شایسته بوده و من هم در بخشهایی که بلد هستم یاری کردم. من در زمان این پروژه مشغول خندوانه بودم. از ابتدا یکی از پروژه هایی که ما می خواستیم انجام بدهیم، فیلم آقای شهبازی بود و بر اساس زمان بندی ها تبدیل به فیلم دوم ما شد.جوان در بخشی از این نشست از سوالاتی که مطرح می شد انتقاد کرد و گفت: اینجا جشنواره فیلم فجر است و جلسه پرسش و پاسخ یک فیلم است، چرا سوالات اینقدر ساده هستند؟ سینما مجموعه ای از عناصری است که می توانیم مجزا با آن روبرو شویم. چرا هیچکدام یک مبحث مهم را راجع به سینمای پرویز شهبازی باز نمی کنید؟ فیلم به نظر ساده است اما در واقع مهندسی پیچیده ای دارد. این مباحث در جشنواره فیلم فجر اهمیت زیادی دارد. اینجا باید سوالاتی پرسیده گردد که خارج از این محیط مطرح نمی گردد.تهیه کنندگان این فیلم درباره پیش بینی شان از فروش این اثر در زمان اکران عمومی معتقد هستند که اگر فیلمی خوب ساخته گردد، سهمش را از گیشه به دست می آورد و اگر مطمئن نباشند که فیلم می فروشد اصلاً روی آن سرمایهگذاری نمی کردند.

هومن سیدی نیز در سخنانی درباره نقش خود شرح داد که شخصیتش در این فیلم خاکستری است .

طناز طباطبایی دیگر بازیگر این فیلم هم در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور فیلم روسی در جشنواره بیان نمود: برای آن فیلم زحمت زیادی کشیده شد و اینکه در جشنواره نیامده است هنوز مرا منقلب می نماید.او نیز به جلسه نشست و سوالات انتقاد کرد و گفت که وقتش است حرفهای فیلم ببینیم، بازیگری را نقد کنیم و با سوادتر رفتار کنیم.

نگار جواهریان نیز که در این نشست حضور داشت از بازی در این فیلم ابزار خرسندی کرد و وقتی درباره باور پذیری نقشش مورد سوال واقع شد، پرویز شهبازی به جای او پاسخ داد: فضای اینترنتی موجب شده هر کسی درباره فیلم نظر دهد که این اتفاق خوب نیست و به این مسائل بیشتر باید پرداخته گردد.

پرویز شهبازی (کارگردان)، رامبد جوان، محمد شایسته (تهیه کنندگان)، هومن سیدی، نگار جواهریان، طناز طباطبایی، مهرداد صدیقیان (بازیگران)، پیمان شایان فر (فیلمبردار)، منصور شهبازی (صدابردار)، امیر حسین قدسی (طراح صحنه) در این نشست حضور داشتند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1755

به "پرویز شهبازی: برای نقد فیلم نیامدم ، رامبدجوان: چرا اینقدر ساده سوال می کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرویز شهبازی: برای نقد فیلم نیامدم ، رامبدجوان: چرا اینقدر ساده سوال می کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید