پردازنده مشترک AMD و Samsung

به گزارش بانیما، خبر بنچمارک خیره کننده پردازنده فراوری سامسونگ با گرافیک مجتمع ای ام دی این روزها حسابی سر و صدا به پا نموده است. اینک بعضی منابع از احتمال ورود این دو شرکت به بازار کنسول های بازی دیگر، از جمله Nintendo Switch سخن می گویند. یک اتفاق غافلگیر کننده اما نزدیک به واقعیت.

پردازنده مشترک AMD و Samsung

در سال گذشته، همکاری سامسونگ و ای ام دی در زمینه ساخت تراشه های SOC مبتنی بر گرافیک های Radeon به صورت رسمی اعلام شده و اولین بنچمارک یک تراشه فراوری سامسونگ (Exynos) با این گرافیک مجتمع، در روزهای گذشته خبر ساز شده است. شرکت AMD همین حالا هم در بخش فراوری APUهای کنسول های بازی، از جمله PlayStation و Xbox فعالیت داشته اما این شرکت پیوند و رابطه خوبی با معماری پردازنده های کلاس موبایل، مانند ARM ندارد.

در نتیجه می تواند برای ورود به بازار تراشه های کلاس موبایل، به یک کمپانی حرفه ای مانند Samsung اتکا کند. نتیجه همکاری این دو مثال زدنی خواهد بود. با انتشار اولین بنچمارک، شایعاتی از سوی بعضی منابع در زمینه پردازنده نسل بعدی کنسول هیبریدی Nintendo Switch مطرح شده است. کنسول نینتندو سوئیچ فعلی از پردازنده Tegra X1 ساخت شرکت NVIDIA استفاده می نماید.

این تراشه در بخش گرافیک خود از معماری Maxwell استفاده می نماید که به نسبت شرایط فعلی، مقداری قدیمی به نظر می رسد. از سوی دیگر، انویدیا تراشه جدیدی را به منظور جایگزینی با Tegra X1 معرفی ننموده است. در سال گذشته شایعه شده بود که انویدیا در حال کار بر روی تراشه جدیدتری با عنوان Tegra X2 است که در کنسول بازی نسل بعدی سوئیچ نیز استفاده خواهد شد. با این وجود نینتندو خاطرنشان کرد که در سال 2020 کنسول جدیدی را معرفی نخواهد نمود. به هر حال انویدیا در زمینه معرفی پردازنده جدیدی با هدف جایگزین شدن با Tegra X1، تنبل به نظر می رسد.

به همین دلیل بعضی منابع اعلام نموده اند که این فرصت طلایی برای Samsung و AMD بوده تا احتیاج کنسول بعدی Nintendo Switch را برآورده نمایند. به گفته این منابع، شرکت نینتندو به ناچار برای تأمین تراشه خود، می تواند به سراغ گزینه های دیگر، از جمله سامسونگ و ای ام دی برود. با توجه به قدرت پردازشی SOCهای ساخت این کمپانی، می توان آنها را در یک کنسول بازی هیبریدی نیز تصور کرد.

با این وجود این خبر تا کنون از سوی هیچ یک از کمپانی های نام برده تأیید و یا تکذیب نشده است. باید دید که تا انتها امسال و با ورود کنسول های نسل نهم، نینتندو چه تصمیمی را برای رقابت با آنها اتخاذ خواهد نمود. شایان ذکر است که Nintendo Switch دومین کنسول پُر فروش دنیا پس از PS4 است.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9421

به "پردازنده مشترک AMD و Samsung" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردازنده مشترک AMD و Samsung"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید