پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران

به گزارش بانیما، سرپرست فرمانداری خواف بر اولویت تصمیم گیری برای پرداخت به موقع معوقات و حقوق و بیمه کارگران شاغل در واحدهای صنعتی تاکید نمود.

پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا سپهری در نشست کارگروه کار و کارگری خواف در خصوص خواسته های کارگری و کارفرمایان با حضور اعضای این کارگروه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، اظهار کرد: دستگاه های ذی ربط از جمله اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان تامین اجتماعی باید با بازرسی های به موقع، نسبت به عملکرد واحدهای صنعتی در سطح شهرستان، نظارت بیشتری داشته باشند.

وی به آنالیز مصوبات نشست گذشته پرداخت و مطرح نمود: خوشبختانه بیشتر مصوبات به مرحله اجرا در آمده است، اما بایستی از مصوب کردن مسائلی که قابلیت اجرایی ندارند خودداری گردد.

سپهری در پاسخ به یک مصوبه مبنی بر تشکیل دفاتر مشترک با شرکت های تعاونی و صنعتی به منظور رسیدگی بیشتر به مسائل حوزه کار و کارگری، توضیح داد: چنین مصوبه ای منطقی به نظر نمی رسد، مگر اینکه بتوانیم با استناد به موارد قانونی، شرکت ها را ملزم به تشکیل این دفاتر نماییم.

سرپرست فرمانداری خواف صیانت از جامعه کارگری را وظایف یکایک مسئولان و دستگاه های متولی این امر دانست و اضافه کرد: کمترین خواسته کارگران شاغل در واحدهای صنعتی پرداخت به موقع حقوق و مزایا و بیمه های کارگری است که باید توجه ویژه ای به آن گردد تا خانواده های این کارگران بدون دغدغه و در آرامش باشند.

شایان ذکر است در این نشست مسائل حقوقی و بیمه ای کارگران شاغل در شرکت های تعاونی و صنعتی خواف مورد آنالیز نهاده شد.

به گزارش خبرنگاران، حدود 20 هزار نفر بیمه گردیده اصلی در بیش از 2085 کارگاه فعال در خواف مشغول فعالیت هستند و امرار معاش حدود 60 هزار نفر را بر عهده دارند که با پیش بینی های انجام گردیده در تکمیل زنجیره های صنایع فولادی سنگان، 10 هزار نفر بر جامعه کارگری خواف، اضافه خواهد شد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 559

به "پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت به موقع حقوق و بیمه کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید