پایان نامه های دانشجویی هدفمند می شوند

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، احمدی عریان ظهر چهارشنبه در آیین تجلیل از سرآمدان و تکریم و الگو سازی کارآفرینان برتر با محوریت حوزه گیاهان دارویی افزود: در حال حاضر قریب به 30 درصد پایان نامه های دانشجویی استان مربوط به بخش صنعت است اما باید این ظرفیت خروجی محور شده و هدفگذاری برای رفع مشکلات استان با پتانسیل پایان نامه های دانشجویی رقم بخورد.

پایان نامه های دانشجویی هدفمند می شوند

عریان عدم هدفمند سازی پایان نامه های دانشحویی را عاملی برای فقیر ماندن استان و دانشگاه دانست و خواستار خروجی محوری در این بخش شد.

عریان خواستار توجه بیش از پیش بخش صنعت در بکارگیری ظرفیت نخبگان استان شد و عنوان داشت: حمایت از این بخش توسعه و رشد استان را شتاب می بخشد.

عریان با اشاره به ظرفیت های مختلف استان در حوزه های آب، جنگل، گردشگری و انرژی اظهار کرد: چرا استان از برخوردارترین استان های کشور نیست و هنوز پسوند غیر برخوردار در استان جاری است.

عریان تصریح کرد: باید دید در چه جایی دچار اشتباه شده ایم که پیشرفت اصولی استان رقم نخورده است.

رئیس دانشگاه یاسوج عدم باورمندی نسبت به پیوند دانشگاه، صنعت و فرهنگ را از جمله دلایل عقب افتادگی استان دانست و گفت: توجه و باورمندی و همچنین ایجاد دانشگاه پایدار و توانمند می تواند راهگشای مسیر رشد و توسعه استان باشد.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به حوزه توسعه گیاهان دارویی در استان، تصریح کرد: تحقق تولید کارآمد، حاصل کارهای فاخری است که دانشمندان در آزمایشگاه انجام می دهند و باید مسائل علمی و آزمایشگاهی در تولید گیاهان دارویی استان دیده شود.

عریان گفت: باید اقدامات و مطالعات دقیق در حوزه تولیدات استان انجام شود که بازار پذیری پایداری در این بخش داشته باشیم.

عریان با اشاره به اینکه دانشگاه یاسوج ظرفیت خوبی برای توسعه دارد، گفت: دانشگاه یاسوج می تواند در 10 سال آینده از توانمند ترین دانشگاه های کشور شود.

وی افزود: رشد دانشگاه به افزایش ارزش افزوده در بخش تولید و صنعت نیز کمک می کند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 71

به "پایان نامه های دانشجویی هدفمند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان نامه های دانشجویی هدفمند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید