ودیعه اجاره به خانوارهای واجد شرایط پرداخت می گردد

به گزارش بانیما، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در پرداخت ودیعه اجاره، کوشش می گردد تا خانوار های اجاره نشینی که جزو خانواده های کم درآمد هستند ودیعه اجاره از سوی دولت دریافت نمایند.

ودیعه اجاره به خانوارهای واجد شرایط پرداخت می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در پرداخت ودیعه اجاره، کوشش می گردد تا خانوار های اجاره نشینی که جزو خانواده های کم درآمد هستند و در واحد های مسکونی کوچک متراژ و پایین تر از الگوی مصرفی زندگی می نمایند، ودیعه اجاره از سوی دولت دریافت نمایند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی در مورد بسته حمایتی دولت برای مستاجران، اضافه کرد: با توجه به شرایطی که هم اکنون در بازار مسکن حاکم است، پرداخت ودیعه اجاره بها راه حل کوتاه مدت دولت برای ساماندهی بازار اجاره بهاست.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طرح اقدام ملی مسکن و اخذ مالیات از خانه های خالی با راه اندازی سامانه املاک و اسکان راه حل های میان مدت دولت برای کنترل قیمت ها است، گفت: با توجه به اینکه کرونا موجب بیکاری و کاهش درآمد های خانوار های متعددی شده است و در عین حال شرایط تحریم و کاهش درآمد های نفتی نیز مزید بر علت شده است، اثرات این رخداد ها را بر بازار اجاره شاهد هستیم؛ بنابراین دولت با هدف حمایت از مستاجران چندین برنامه را که شامل یک بسته حمایتی است و در این بسته حمایتی، ودیعه اجاره نیز طرح شده در دستور کار قرار داده است.

وی شرح داد: در پرداخت ودیعه اجاره، کوشش می گردد تا خانوار های اجاره نشینی که جزو خانواده های کم درآمدی هستند و در واحد های مسکونی کوچک متراژ و پایین تر از الگوی مصرفی زندگی می نمایند، ودیعه اجاره از سوی دولت دریافت نمایند.

اصلانی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت ودیعه اجاره در میان مدت موجب افزایش اجاره بهای بیشتری خواهد شد یا خیر؟ گفت: برنامه های دولت و وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی اجاره بها و کنترل قیمت مسکن به شکل یک بسته طراحی شده است و شامل یک سیاست نیست. اگر تنها این سیاست را در نظر بگیریم این گفته صحیح است، اما ما بسته سیاستی برای حل معضل اجاره نشینی در کشور داریم که یکی از آن ها پرداخت ودیعه اجاره به خانوار های واجد شرایط است.

وی ادامه داد: مورد دیگری که در این بسته حمایتی در نظر گرفته شده این است که ثبت تمام معاملات در سامانه با دریافت کد رهگیری الزامی گردد؛ بنابراین همه این ها قابل رصد است که اجاره با چه نرخی درحال افزایش است.

اصلانی توضیح داد: نرخ افزایش اجاره بها برای سال جاری از سوی وزارت راه و شهرسازی ثابت و اعلام خواهد شد. بدین معنا نرخ های افزایشی پیشنهاد شده درحال نهایی شدن است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: بر اساس این سیاست، افزایش اجاره بها ثابت و کارشناسی شده و از آنجایی که این قرارداد ها در سامانه کد رهگیری ثبت و افزایش اجاره بها نیز لحاظ می گردد بنابراین امکان کنترل بازار اجاره وجود دارد.

وی با اعلام اینکه افزایش نرخ اجاره بها می تواند آثار تورمی داشته باشد، شرح داد: بسته دیگری پیش بینی شده و آن پکیج مالیاتی برای تشویق موجرهاست. بر اساس بسته ای که جزئیات آن اعلام می گردد موجر هایی که طبق ضوابط و قواعد دولت گام برداند از معافیت های مالیاتی برخودار خواهند شد.

اصلانی اضافه کرد: معافیت های مالیاتی، اصلاح نرخ مالیات بر اجاره و اصلاح پایه های معافیت بر اجاره، سیاست هایی است که تنظیم نماینده هستند و می توانند ضمانت اجرایی برای سیاست های معین شده باشند؛ بنابراین با این سیاست ها پیش بینی این است که آثار تورمی و افزایش قیمت، به طور مستقیم توسط موجر ها روی قرارداد های اجاره بیاید و موجب کنترل بازار اجاره گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10400

به "ودیعه اجاره به خانوارهای واجد شرایط پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ودیعه اجاره به خانوارهای واجد شرایط پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید