همه چیز درباره دکلره کردن مو که قبل از انجام آن باید بدانید

به گزارش بانیما، اغلب ایرانیان موهای مشکی یا قهوه ای دارند و برای روشن کردن موهایشان حتما باید از دکلره استفاده نمایند. دکلره کردن باعث از بین رفتن رنگ اصلی موها می گردد و شرایط را برای تغییر رنگ مو به رنگ های روشن یا فانتزی را فراهم می نماید. خیلی از افراد بعد از دکلره کردن متوجه می شوند که موهایشان به اصطلاح سوخته و دیگر رطوبت و درخشش قبل را ندارد. اما چطور می توانید جلوی این اتفاق را بگیرید تا موهایتان آسیب نبیند؟

همه چیز درباره دکلره کردن مو که قبل از انجام آن باید بدانید

در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم تقریبا همه چیز را درباره دکلره آنالیز کنیم و ببینیم چطور می تواند از آسیب دیدگی موها جلوگیری کرد.

دکلره کردن چیست؟

دکلره یا سفید کردن مو فرآیندی شیمیایی است که باعث از بین رفتن رنگ مو یا پاک کردن رنگدانه های مو می گردد و به همین علت است که بعد از استفاده از مواد دکلره موهای شما زرد خیلی روشن یا سفید می گردد. درجه سفید شدن موها هم بستگی به نوع رنگدانه و جنس موی شما دارد. هرچه این مواد طولانی تر روی موها باقی بمانند، مو روشن تر می گردد. موهایی که پایه روشن دارند، مثل خرمایی، به راحتی با دکلره کردن به راحتی به رنگ پلاتینیوم می رسند اما موهای تیره تر مثل مشکی بعد از دکلره کردن به رنگ زرد یا حتی قرمز دیده می شوند.

نکاتی که باید قبل از دکلره کردن رعایت کنید

اگر قصد دارید موهای خود را دکلره کنید بهتر است قبل از آغاز کار نکات زیر را رعایت کنید تا نتیجه عالی و با ظاهری طبیعی باشد.

  • براساس رنگ پایه موهایتان مدت زمان ماندگاری مواد دکلره روی مو را در نظر بگیرید.
  • تماس بیش از حد مو با مواد دکلره می تواند باعث خشکی و شکنندگی تارهای آسیب دیده مو گردد. پس قبل از استفاده حتما ابتدا از سلامت موهای خود مطمئن باشید.
  • شرایط هورمونی بدن روی کیفیت نتیجه دکلره تاثیر دارد. بهتر است قبل از آغاز کار درباره چرخه عادت ماهانه تان به آرایشگر اطلاع دهید.

نکاتی که باید بعد از دکلره کردن رعایت کنید

موها بعد از سفید شدن کمی ضعیف می شوند و باید به آن ها برسید. استفاده از ماسک موی آبرسان می تواند رطوبت از دست رفته را به موها بازگرداند و آن ها را به خوبی تغذیه کند. اگر احساس می کنید موها آسیب زیادی دیده اند حتما از یک متخصص پوست و مو در این مورد مشورت بگیرید.

7 سوال مهم درباره دکلره کردن

به غیر از نکاتی که عنوان شد، در این بخش قرار است به سوالات مهمی که مراجعین به سالن های آرایشی درباره دکلره می پرسند پاسخ بدهیم.

1. آیا باید قبل از دکلره کردن موها را بشوییم؟

بهتر است قبل از دکلره کردن موها را نشویید چون روغن طبیعی موجود روی موها می تواند از آن ها و پوست سر در حین دکلره کردن محاظت کند. این روغن به راحتی با شست وشو از بین می رود و پوست سر را تحریک پذیر می نماید.

2. آیا دکلره کردن روی موهای چرب هم اثر دارد؟

همانطور که گفتیم روغن طبیعی مو می تواند از مو و پوست سر در برابر مواد شیمیایی دکلره محافظت کند پس اگر موهای چرب دارید آن ها را برای دکلره نشویید. اگر هم موهایتان معمولی است بهتر است 72 ساعت قبل از کار آن ها را نشویید تا به مقدار کافی چربی طبیعی روی آن ها وجود داشته باشد.

3. آیا می توان موی خیس را دکلره کرد؟

شما می توانید مواد دکلره را روی موهای مرطوب هم بزنید اما نتیجه آن چیزی نخواهد بود که انتظارش را دارید. استفاده از مواد دکلره روی موهای خیس برای کمی رنگ پریده کردن موها مناسب است و نمی تواند مو را کامل بی رنگ کند. اگر می خواهید موها سفید شوند و رنگدانه های فعلی از بین بروند، بهتر است روی موهای خشک کار کنید.

4. مدت زمان مناسب برای ماندن مواد دکلره روی سر چقدر است؟

این موضوع به عوامل مختلفی مثل نوع مواد مورد استفاده، جنس موها و شرایط هورمونی بدن بستگی دارد. اما حداکثر زمانی که می توانید این مواد را روی سر نگه دارید 45 دقیقه است. اگر این زمان طولانی تر گردد موها قرمز رنگ می شوند و حسابی آسیب می بینند. برای معین شدن این زمان بهتر است حتما راهنمای روی بسته مواد را بخوانید.

5. ماندگاری موهای سفید شده چقدر است؟

سفید کردن مو با مواد دکلره نسبت به رنگ مو یا رنگ های موقت بسیار ماندگارتر است و به مرور زمان از بین نمی رود. علت آن هم حذف کامل ملانین از موها در طی این فرآیند است. اگر دوست دارید سفیدی موها از بین برود باید منتظر رشد ریشه موها باشید یا با استفاده از هایلایت های بالیاژ مقدار سفیدی را کم نموده، حالتی طبیعی به موهایتان بدهید.

6. چطور رنگ روشن موهای دکلره شده را حفظ کنیم؟

موهای دکلره شده هم به مراقبت زیاد احتیاج دارند و هم برای حفظ رنگ خود احتیاج به استفاده از محصولات خاص در زمان حمام دارند. به مرور زمان رنگ زرد و نارنجی روی موهای دکلره شده نمایان می شوند که باید با استفاده از شامپو رنگ های بنفش یا آبی روشن آن ها را خنثی کنید تا رنگ روشن و یک دست آن ها حفظ گردد.

اگر هایلایت بلوند دارید باید حتما از شامپو و نرم کننده مرطوب و آبرسان مخصوص موهای روشن بهره ببرید تا هم رنگ روشن موها حفظ گردد و هم رطوبت و مواد مغذی لازم به موهایتان برسد. استفاده از این مواد رنگ موها را ثابت نگه داشته، ظاهری سالم و درخشان به موهایتان می دهد.

7. آیا می توانیم موهای دکلره شده را رنگ کنیم؟

موها در فرآیند دکلره کردن متورم می شوند و این برترین زمان برای اضافه کردن رنگ دلخواه به آن ها است. وقتی تارهای مو با مواد قلیایی موجود در مواد دکلره متورم می گردد فضای کافی برای تثبیت رنگ دانه نو روی آن وجود دارد و می تواند رنگ را ماندگارتر هم بکند.

مرور کلی

حالا که همه چیز را درباره دکلره کردن، ماندگار کردن رنگ سفید و روش سالم نگه داشتن آن یاد گرفتید، برای ما بنویسید آیا از هواداران موهای دکلره و بلوند هستید یا دوست دارید بعد از سفید کردن موها، از رنگ های فانتزی بهره ببرید.

منبع: johnfrieda

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1402 بروزرسانی: 25 مهر 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 23226

به "همه چیز درباره دکلره کردن مو که قبل از انجام آن باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره دکلره کردن مو که قبل از انجام آن باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید