هانگ نگا،دیوانه خانه ای برای اقامت گردشگران!

به گزارش بانیما، خانه هانگ نگا یا به عبارتی خانه دیوانه، خانه ای عحیب و غریب در کشور ویتنام است . معماری این خانه شبیه به درخت است که تمامی نمای ساختمان داخلی و خارجی با معماری خاص و الهام گرفته از طبیعت وحشی ساخته شده است. خانه هانگ نگا تمامی قواعد یک خانه استاندارد را از بین برده و یک اثر سورئال است.

هانگ نگا،دیوانه خانه ای برای اقامت گردشگران!

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

طراح خانه هانگ نگا

ایده اولیه خانه هانگ نگا توسط مالک آن یعنی خانم دانگ ویت نگا داده شد. او که در ویتنام به هانگ نگا معروف است، دکترای معماری از دانشگاه مسکو دارد و خانه های زیادی در شهر دالات ویتنام ساخته است که بسیاری از آن ها معروف هستند.

معمار هانگ نگا، این پروژه را به این دلیل آغاز کرد که اعتقاد داشت مردم باید بیشتر با طبیعت ارتباط برقرار نمایند و فاکتورهایی نظیر درخت باید در معماری روزمره به کار گرفته گردد. با اینکه مدیران شهری طرح خانه هانگ نگا را نمی پسندیدند و در ابتدا اجازه ساخت او را نمی دادند، اما با کنار گذاشتن مسائل فراوان، هانگ نگا توانست آن ها را مجاب کند که این خانه بسیار معروف و محبوب خواهد شد. خانه هانگ نگا از سال 1990 برای بازدید و اقامت مردم باز گشت.

نمای داخل خانه از تعدادی اتاق تشکیل شده است که با نام حیوانات و مجسمه های آنها مرتبط است و تمامی لوازم و دکوراسیونی که در اتاق ها استفاده شده مربوط به همان حیوان و کار دست با طراحی فوق العاده است. پله ها و راه پله های شبیه به غار و گیاهان و جانوران مختلفی در آن قرارداده شده است. پنجره های این خانه جالب مانند تارهای عنکبوت است و همه چیز به گونه ای طراحی شده که به شما حس طبیعت و ارگانیک بودن بدهد. علاوه بر این میله های به کار رفته در این خانه شبیه به درخت تاک است. این خانه اقامتگاهی جالب برای توریستان و گردشگران تور ویتنام است و سالانه پذیرای میهمانان زیادی است.

تمام مبلمان و لوازم داخل اتاق ها، کار دست است و حتی بعضی از آن ها، داخل همان اتاق ساخته شده تا دقیقا اندازه و متناسب با فضای غیر استاندارد و غیر هندسی اتاق ها باشد. دکوراسیون سنگی داخل اتاق ها حیوان هایی مانند خرس، ببر، زرافه، قورباغه، عنکبوت و مورچه است که در کنار آن ها، عناصر طبیعی شبیه به قارچ و تارهای عنکبوت درست شده است.

بازدید از خانه هانگ نگا برای بچه ها مناسب نیست

خانه هانگ نگا را می توان یک هزارتوی عجیب و غریب دانست که دارای پلکانی است که میله های کوتاه دارند و نردبان های شیب داری که در داخل آن مشاهده می کنید، اصلا برای استفاده بچه ها مناسب نیست.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12679

به "هانگ نگا،دیوانه خانه ای برای اقامت گردشگران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هانگ نگا،دیوانه خانه ای برای اقامت گردشگران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید