نوشیدنی های مفید برای برطرف خستگی

به گزارش بانیما، هیچ گاه احساس خستگی و خواب آلودگی را دست کم نگیرید ولی می توانید با تغییرات کوچکی در نوشیدنی هایی که مصرف می کنید خستگی را برطرف کنید.

نوشیدنی های مفید برای برطرف خستگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در این مطلب با چند نوشیدنی که خستگی تان را در می نماید آشنا می شوید:

آب نارگیل

آب نارگیل به اسم نوشیدنی طبیعی ورزشی شناخته شده است، زیرا یک نوشیدنی عالی برای تقویت انرژی است و حاوی مقادیر بالای مواد معدنی به ویژه پتاسیم است.

شکلات داغ

نوشیدن هر روز یک فنجان شکلات داغ به رفع خستگی یاری می نماید. کاکائو منبع غنی از فلاونوئیدها، ترکیباتی با خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است.

محققان می گویند کاکائو باعث بهبود عملکرد اندوتلیال، جریان خون و در نتیجه اکسیژن رسانی بیشتر می گردد. از تمام خواص کاکائو که بگذریم، نوشیدن یک شکلات داغ خوشمزه همواره خوشایند است.

چای سبز و سیاه

چای سبز و چای سیاه نسبت به قهوه کافئین کمتری دارند، اما حاوی اسید آمینه تیانین است که خود باعث افزایش هشیاری و تمرکز و هم کاهش اضطراب و رفع خستگی می گردد. چای سیاه خواص زیادی برای بدن دارد که در مقاله فواید چای سیاه به آن بیشتر پرداختیم.

اسموتی سبز

اسموتی ها راهی آسان و سالم برای دریافت انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند. سبزیجات برگ دار تیره رنگ مانند اسفناج و کرفس حاوی فیبر و آنتی اکسیدان هستند. با نوشیدن یک لیوان از اسموتی زیر احساس شادابی خواهید کرد.

اسموتی موز و دانه چیا

موز مملو از پتاسیم، فیبر، ویتامین ها و اندازه مناسبی از کربوهیدرات ها است که باعث تقویت انرژی در شما می گردد. دانه چیا به علت داشتن کربوهیدرات و چربی های سالم امگا 3 و هم فیبر منبع عالی برای تامین انرژی در طولانی مدت است. ماست هم حاوی پروتئین و چربی مفید بوده که خود منبع انرژی است.

اسموتی موز و گردو

آجیل ها حاوی پروتئین، چربی های سالم و کربوهیدرات های مفید و منابع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند مهمیم، کلسیم و فسفر هستند.

آجیل ها دارای اسید های چرب ضروری بسیار زیادی هستند که به کاهش التهاب یاری نموده و هم خستگی را رفع می نمایند.

نوشیدنی خنک برای رفع خستگی

یکی از دلایل خستگی، کم آبی و عطش در هوای گرم است. در چنین شرایطی نوشیدن یک لیوان شربت خنک چاره ساز است. شربت های اصیل و سنتی بسیاری در فرهنگ غذایی ما وجود دارند که معمولا در فصل تابستان مورد استقبال قرار می گیرند.

شربت بهار نارنج، شربت زعفران، شربت خاکشیر و بید مشک، شربت گل سرخ، شربت سکنجبین و خیار همگی از نوشیدنی های خنک برای رفع عطش و خستگی در تابستان هستند.

در بین انواع شربت سنتی، تخم شربتی فواید زیادی برای رفع خستگی دارد

نوشیدن آبمیوه های سالم و طبیعی هم باعث رفع عطش و خستگی شما می شوند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، یکی از دلایل خستگی کمبود ویتامین و مواد مغذی است. با مصرف انواع آبمیوه های طبیعی می توانید انرژی مورد احتیاج خود را تامین کنید و به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری کنید.

دمنوش برای رفع خستگی و نشاط آور

زمانی که صحبت از نشاط و رفع خستگی می گردد، استفاده از دمنوش زعفران یک انتخاب مناسب است. زعفران سرشار از ماده ضد التهاب و آنتی اکسیدان های مفید برای بدن و در عین حال شادی آور است.

در مواقع خستگی، یک فنجان دمنوش زعفران می تواند شما را سرحال کند.

دمنوش دارچین و زنجبیل یک نوشیدنی گرم و معطر برای رفع خستگی و بازگشت انرژی بدن بعد از یک روز کاری سخت و پراسترس است. در تهیه این دمنوش بهتر است از چوب دارچین و یک برش زنجبیل تازه بهره ببرید. آن ها را داخل یک فنجان قوری آب جوش بریزید و اجازه دهید دم بکشد. این دمنوش را با عسل یا اندازه کمی شکر نوش جان کنید.

دمنوش آویشن به تقویت سیستم ایمنی یاری می نماید و موقع سرماخوردگی به داد شما می رسد. این دمنوش، هم خستگی را از تن شما بیرون می نماید و هم ضد باکتری و ویروس است. چند برگ آویشن را با اندازهی نبات داخل آب جوش بریزید و 5 دقیقه بعد آن را نوش جان کنید. مقاله دمنوش آویشن و خواص آن را هم در این زمینه بخوانید.

دمنوش بهارنارنج علاوه بر اینکه عطر و طعم بی نظیری دارد، به تقویت اعصاب یاری می نماید. این دمنوش برای رفع خستگی هم موثر و بسیار آرامش بخش است. مصرف این دمنوش به افزایش سوخت وساز بدن یاری می نماید و در کاهش وزن موثر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16539

به "نوشیدنی های مفید برای برطرف خستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدنی های مفید برای برطرف خستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید